Ik heb een paar jaar geleden een eenmanszaak opgericht, waaronder ik een webshop in speelgoed heb opgestart.
Daarnaast wil ik parttime freelance activiteiten gaan doen in software ontwikkeling. Daarvoor wilde ik een tweede eenmanszaak oprichten. Maar het bleek dat je die maar 1 mag hebben. Aangezien het speelgoed niet zo hard loopt, heb ik besloten om mijn eenmanszaak om te laten zetten naar mijn nieuwe activiteiten. Ook met een nieuwe naam.
Mijn webshop is echter nog steeds actief.
En nu heeft daar zojuist iemand iets gekocht.
Mijn vraag is nu hoe ik hier mee om moet gaan.
Mag ik de verkoop gewoon doorzetten, maar dan met mijn nieuwe bedrijfsnaam op de factuur?
Of mag dat helemaal niet meer, omdat de omschrijving van mijn bedrijfsactiviteiten bij de KvK uiteraard ook veranderd is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
erwinvdh
erwinvdh
Hallo,
Ik heb een paar jaar geleden een eenmanszaak opgericht, waaronder ik een webshop in speelgoed heb opgestart.
Daarnaast wil ik parttime freelance activiteiten gaan doen in software ontwikkeling. Daarvoor wilde ik een tweede eenmanszaak oprichten. Maar het bleek dat je die maar 1 mag hebben. Aangezien het speelgoed niet zo hard loopt, heb ik besloten om mijn eenmanszaak om te laten zetten naar mijn nieuwe activiteiten. Ook met een nieuwe naam.
Mijn webshop is echter nog steeds actief.
En nu heeft daar zojuist iemand iets gekocht.
Mijn vraag is nu hoe ik hier mee om moet gaan.
Mag ik de verkoop gewoon doorzetten, maar dan met mijn nieuwe bedrijfsnaam op de factuur?
Of mag dat helemaal niet meer, omdat de omschrijving van mijn bedrijfsactiviteiten bij de KvK uiteraard ook veranderd is.
Thnx.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52710-gewijzigde-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag