• 0

"ouderwets" bedrijf in de "moderne" tijd brengen

Hallo,

 

Even een omschrijving van mijn situatie (uitvoeriger dan ik eigenlijk wil, maar compacter kreeg ik het niet duidelijk)

 

Sinds ruim een half jaar ben ik aangesteld als hoofd van de afdelingen Marketing en Design bij een firma die schrijfwaren produceert en verkoopt.

 

Meer dan 20 jaar jong en destijds gestart als eenmanszaak (echtpaar). Nu ruim 120 medewerkers met interessante moderne producten.

 

Sinds een jaar of 10 is er een afdeling Design (of liever gezegd DTP), begonnen als afdeling voor folders, catalogi, advertenties, e.d. Nu een afdeling 5 man/vrouw sterk, jong, creatief, vol met ideeën en kwaliteiten. Nog steeds veel van dezelfde werkzaamheden maar met een groot potentieel in creativiteit.

 

Sinds een jaar of 5 is er een afdeling Marketing. Hetzelfde laken een pak qua team (4 personen). De werkzaamheden komen niet in de buurt van het potentieel van het team. Bestaat voornamelijk uit zorgen dat de juiste advertentie op het juiste moment bij de juiste persoon is... of werk van vergelijkbare aard.

 

En ja er is een website en zelfs een web-shop...

 

Het bedrijf is van oorsprong gericht op verkoop van producten aan de grotere warenhuizen door middel van de buitendienst, persoonlijk contact e.d. Dat loopt in principe best goed. Maar tijden veranderen... Het grote potentiaal aan andere B2B mogelijkheden en tegenwoordig ook B2C mogelijkheden wordt niet gebruikt.

 

Uitgangspunt is: we doen het al jaren zo waarom anders doen?

 

Nu ben ik aangesteld in deze nieuwe positie* om al mijn briljante(...), creatieve(...) en innoverende(...) ideeën in het bedrijf te brengen. In marketing en in design, offline en online, binnenland en buitenland. Frisse en heldere communicatie, immers we hebben toch een creatieve Design afdeling en een slagvaardige Marketing afdeling. Wat mij tot op heden best aardig lukt. ;)

 

* Nieuwe positie, want voorheen geleid door 1 van de 2 oprichters, maar bij gebrek aan tijd ben ik benaderd... Daardoor was het voor mij in eerste instantie ook wel makkelijk scoren: nieuw elan, deskundig, creatief, etc. En ja, het is in principe een prachtige job. :)

 

Maar nu mijn probleem.

Het bedrijf wordt geleid door 2 personen die vanuit traditionele (lees ouderwetse) verkoopkanalen hun producten in de markt hebben gezet. Wat tot op heden redelijk goed heeft functioneert. Nu wordt de concurrentie zwaarder en slagvaardiger, als reactie schieten ze in een soort kramp om b.v. meer buitendienst mensen aan te stellen, trachten poot aan de grond te krijgen bij andere grotere klanten, etc. Allemaal zoals ze dit al die jaren hebben gedaan: verkoopgericht.

 

De afdelingen Marketing en Design spelen een marginale rol hierin. Plannen worden ontwikkeld en enthousiast ontvangen maar net zo snel weer aan de kant geschoven. Er is geen rode draad, geen consequente aanpak, geen echt plan...

 

Want verkoop kun je in cijfers en spannende grafieken zetten, marketing kost alleen maar geld en de resultaten zijn niet duidelijk... dat is min of meer de tendens bij de directie.

 

Mijn vraag.

Hoe kan ik de directie overtuigen om het potentieel uit beide team te halen en te gebruiken, om een marketing communicatie plan (door ons te laten) schrijven en zich daar te houden, om de nieuwe media te omarmen, de aanzwellende B2C groep te benaderen, etc. Kortom: een typisch traditioneel, ouderwets bedrijf mee aan de hand te nemen in de nieuwe moderne wereld van offline en online marketing, social media, responsive design, customer journey, touch points, reviews, B2H (Business 2 Human)... ach het hele bekende riedeltje wat nu op dit moment rondzoemt in de boeken en op het internet.

 

Ik loop steeds tegen hetzelfde probleem aan: verkoop op ouderwetse manier, geen consequent doorgevoerde strategie vasthouden, geen vertrouwen in de kwaliteiten van de MarCom medewerkers, enfin, je begrijpt wat ik bedoel vermoed ik. Ondanks het in eerste instantie "makkelijke scoren" voor mij in deze nieuwe functie binnen het bedrijf, loop ik nu meer en meer tegen deze traditionele, min of meer onwrikbare (verkoop)mentaliteit aan.

 

Dank voor het lezen en als je een tip, advies of raad hebt.... ik ontvang het graag!

 

gr. Jan Willem

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jazeker,

 

Werknemer. Nu een maand of 8. Gevraagd om de afdelingen Design en Marketing te leiden, met nieuwe impulsen, nieuw elan. Beide afdelingen waren voor mijn tijd niet echt lekker aan het draaien, veel verloop, negatieve stemming, ziekteverzuim, etc.

 

Nu loopt het als een tierelier (zonder arrogant te willen overkomen).

 

En nu dus ook de volgende stappen... de kwaliteiten die er echt zijn, inzetten en gebruiken. Plannen maken, uitwerken en uitvoeren.

 

En ja.... als "snotneus" die er pas 8 maanden werkt heb ik misschien veel wensen en verwachtingen, maar ik ben ook binnengehaald om iets te veranderen... wat tot op heden niet lukt en ik de bange verwachting heb dat dit ook niet gaat lukken.

 

Kortom, ik ben zoekende naar overtuigende argumenten om deze dinosauriërs in de huidige tijd te brengen.

 

Waarom deze vraag?

 

gr. jw

Link naar reactie
  • 0

Je hebt m.i. twee ondernemers te overtuigen en die zitten misschien wel niet op HL. Je noemt de argumenten hier al om de aanpak te wijzigen. Of zoek een investeerder en doe een MBI.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp:

+ de oplossing voor problemen is naar jouw mening 'ouderwets'

+ het bedrijf loopt best aardig

+ jij wilt het anders, 'modern'

+ jij kan niet aantonen wat het op gaat leveren

 

Het bedrijf lijkt (nog) niet echt een probleem te hebben, jij hebt een probleem. Je wilt het anders en gelooft dat dat wat op gaat leveren. Maar aantonen kun je dat niet. Als de directie jou credits geeft voor wat je totnogtoe hebt gedaan, zou je dan niet de ruimte kunnen claimen om een experiment te doen? Daarmee zou je kunnen aantonen dat jouw ideeën werken. Want als je dat niet kunt, waarom zou de directie dan mee moeten gaan in jouw bedenksels...?

 

 

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar reactie
  • 0

Met meer dan 22 jaar ervaring, denk ik dat ik wel weet weet hoe ik mijn werk moet doen...

 

Het gaat nu niet over mijn werk "an sich" maar hoe ik mijn omgeving kan overtuigen, motiveren en activeren. Ik loop tegen een aantal dinosauriërs aan. Voor mij een totale nieuwe ervaring en heeft niet direct betrekking op mijn concrete werkzaamheden. Die doe ik goed en naar tevredenheid.

 

Nee, hoe zorg je ervoor dat je je ouderwetse, ingeslapen opdrachtgever kunt overtuigen om in te stappen in de nieuwe moderne (marketing) wereld?

 

(Aangesteld of ingehuurd, volgens mij in deze situatie van ondergeschikt belang).

 

Lees net de reactie van roberttk.

 

Ik heb in principe veel vrijheid, en plannen worden met veel enthousiasme ontvangen (platte hiërarchie, groot vertrouwen in kunde en kwaliteit). De teleurstelling is dan dat de plannen daarna resoluut van tafel worden geveegd want het jeukt ergens anders op dit moment... Kortom, van de hak op de tak ondernemerschap.

 

Je suggestie om met beide afdelingen een plan van aanpak te maken spreekt mij erg aan. Juist daar zitten ook de juiste mensen. Ik ga hier op zitten broeien... er is wellicht binnenkort een interessant project om die daarvoor te gebruiken. Wel een beetje spannend, een Hollandse aanpak en mentaliteit in dit oerdegelijke, traditionele en strak van boven aangestuurde Beierse bedrijf.

 

En daarmee ook de vraag van Bas Vlemminx beantwoord. Je andere punt is ook zinnig. Eerst maar kleine credits opbouwen (low-hanging-fruit) om, als het succesvol is, de volgende stappen te ondernemen.

 

Het is deels mijn ongeduld, ik zie zoveel mogelijkheden en oplossingen... maar de kar moet nog gaan rollen, eerste actie is het dode paard vervangen voor een klein fris exemplaar, net sterk genoeg om de kar in beweging te brengen.

 

Dank!

 

 

gr. jw

 

Link naar reactie
  • 0

Dan toch een bescheiden advies om op een andere wijze in het openbaar over je werkgevers en collega's te spreken. :P

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Die lezen geen Nederlands... ;)

Maar wellicht is Google Translate hun beste vriend ...

 

Los daarvan ben ik het met Highio eens. Als je zo over hen spreekt, getuigt dat in mijn optiek van weinig respect. Ik vraag me af of je dat dan ook niet in de communicatie met hen - in woorden of via lichaamstaal (dat besef je vaak zelf niet) - uit. En zo ja, dan is de weerstand tegen jouw plannen wellicht beter te begrijpen.

 

Probeer hen eerst eens te begrijpen en zoek dan in die context naar het low hanging fruit dat TwaBla noemde.

Link naar reactie
  • 0

Als ik een bedrijf van de grond aan had opgebouwd tot een miljoenenbusiness met 120 werknemers zou ik ook niet zomaar ingrijpende veranderingen doorvoeren. Misschien wil je te grote veranderingen te snel doorvoeren en kun je beter wat kleinere deelprojecten uitvoeren die gepaard gaan met een klein budget en risico?

 

PS ik heb er persoonlijk totaal geen problemen mee als dit soort vragen gewoon behandeld worden op dit forum, ook al komen ze van een werknemer. Dit kan immers ook zeer interessant zijn voor een ondernemer.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Een krant die horloges verkoopt kan ook pennensets verkopen. Een voetbalclub die kantoorartikelen verkoopt, kan ook pennensets verkopen. Oeps, doet dat al!

 

Wanneer je al een eigen webshop hebt, heb je de capaciteiten in huis voor orderverwerking en -afhandeling op individueel niveau. Kun je dus behalve met wholesale ook met whitelabel actief zijn als dropshipper. Dat is laaghangend fruit.

 

Er zijn diverse bedrijven en instellingen actief online die grote gemeenschappen bedienen maar niet weten hoe ze dat bereik kunnen monetariseren. Die zijn dus op zoek maar partners die een product leveren, de administratieve afhandeling van bestellingen verwerken en de bezorging voor hun rekening nemen. Zo kan de Volkskrant wijn verkopen. Of pennen!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dank allen voor de uitvoerige antwoorden, tips, raad en gedachten.

 

Mijn vraag op dit forum kwam voort uit een soort van frustratie en ongeduld. En ja, ik begrijp nu beter dat ik klein moet beginnen, met (deel)projecten succesvol afsluiten.

 

Mijn relatie met de directie is overigens meer dan goed, zij weten deels hoe ik tegen de situatie aankijk. Vanzelfsprekend niet met dezelfde woorden die ik hierboven heb gebruikt. Hoewel ze waarschijnlijk niet vreemd zullen opkijken als ik ze vergelijk met een ouderwetse dinosauriër. Als Hollander hier in den vreemde heb ik enige kredieten en de werkzaamheden die ik tot op heden heb uitgevoerd hebben deze aangevuld. De opmerking over weinig respect klopt niet, ik buig diep voor hun resultaten en successen uit het verleden. Kritisch zijn is iets anders als geen respect hebben (gedachtesprong: misschien hebben ze mij daarom wel in huis gehaald, kritisch zijn. Alleen ik wil nu te snelle en te grote stappen nemen/hebben).

 

Natuurlijk kun je met onze vriend Google snel terugvinden bij welk bedrijf ik werk en in welke branche, maar dat is niet relevant m.b.t. mijn vragen.

 

Het gaat/ging mij er om hoe ik beweging in de toko kan brengen. En nee, ik ben echt niet zo arrogant te denken dat ik de wijsheid in pacht heb. Maar ik heb wel 2 prachtige teams met ongelooflijk veel kwaliteiten, ervaring en creativiteit die, op dit moment, te vaak teleurgesteld worden omdat er "unter der Strich" acties, plannen, strategie etc. niet worden doorgezet of worden afgeblazen. Eigenlijk kwam mijn posting op dit forum ook voort uit het bewust zijn van 9 enigszins gefrustreerde collega's.

 

Ik zie het onder andere als mijn taak om duidelijk te maken dat Marketing/Design meer is dan een "kostenpost"...

 

Enfin, ik ga aan de slag met bovenstaande info.

 

Nogmaals dank en een "schone Abend".

 

 

Link naar reactie
  • 0

Behalve met twee eigenaren heb je denk ik nog met meerdere (laat ik niet schrijven ervarener, maar langer betrokken) afdelingsmanagers te maken in een MT en andere influencers. En met een verschil in managementcultuur en communicatie tussen Nederland en Duitsland.

 

Ongeduld kun je hebben, bij frustratie zou je een andere werkomgeving of opdracht kunnen zoeken.

 

Wat is de bedoeling kwa toekomstige eigendomsverhoudingen? Aandeelhouders en hoger management zouden zich moeten bezighouden met de vraag hoe een onderneming van deze tijd en voor de toekomst te vormen. Jouw inzichten passen daar allicht heel goed bij.

 

Ik vind het wel verrassend overkomen dat je als marketing en design manager vooralsnog geen uitgewerkt plan lijkt te hebben. Bij een onderneming van deze omvang lijkt me dat toch gebruikelijk. Het is ook een succesfactor. Heeft de tweede eigenaar inmiddels ook taken gedelegeerd?

 

Wanneer je al een eigen webshop hebt, heb je de capaciteiten in huis voor orderverwerking en -afhandeling op individueel niveau. Kun je dus behalve met wholesale ook met whitelabel actief zijn als dropshipper. Dat is laaghangend fruit.

Hangt zeer af van de capaciteiten en inrichting van het totale, logistieke systeem.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het wel verrassend overkomen dat je als marketing en design manager vooralsnog geen uitgewerkt plan lijkt te hebben. Bij een onderneming van deze omvang lijkt me dat toch gebruikelijk.

 

Highio

Nee hoor. In verkoopgerichte organisaties is de marketing-manager vaak een ondersteunende functie. Alles is deal-gericht. Marketing doet de brochures en de beursstand. Wordt ook wel marketing-support genoemd. Vaak is de marketing-manager begonnen als directie-secretaresse. De webshop is bijzaak. De baas is als verkoper begonnen. En houdt de hand op de marketingknip.

 

Vergt veel dipomatie. ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat Tabla zegt klopt wel. Deels.

 

Ik ben 8 maanden geleden begonnen. Gevraagd om verschillende problemen op te lossen. Het meest dringende was om de interne problemen bij beide afdelingen op te lossen (negatieve werksfeer, verloop en ziekteverzuim). Die klus is geklaard. Werkelijk prachtige collega's en 2 teams die er voor (willen) gaan.

 

Ik loop nu tegen tegen de oude structuren aan. Structuren die worden aangestuurd vanuit de directie en leden van het MT. Structuren die wellicht de oorzaak waren voor de toenmalige mentaliteit op beide afdelingen. Maar ook structuren waarvoor/waartegen ik in principe ben ingeschakeld.

 

Zorgen dat de firma gereed is voor marketing 2.0. Niet, zoals Tabla schrijft, we hebben een "tolle" afdeling marketing als verkooppraatje aan klanten of als marketing-support maar om werkelijk verandering te brengen.

 

En daar zit 'um de kneep, wel de wens maar ook de angst. Mensen, afdelingen, firma's hebben altijd angst voor veranderingen. Liever houden zo als het is, "het loopt toch...". En hoewel ik gevraagd ben verandering te brengen zit ik (nog) net niet in de positie om het hard af te dwingen.

 

Op dit moment heb ik:

Prioriteit 1: de teams verder vormen, motiveren, eenvoudigweg laten knallen.

Prioriteit 2: duidelijk maken bij directie dat deze teams het ook waard zijn om ingezet te worden in volwaardige marketing en design campagnes.

Prioriteit 3: vertrouwen winnen bij de directie en ze te overtuigen dat nu de tijd rijp is voor "Marketing 2.0" en dat de teams daarvoor volledig op zijn voorbereid

Prioriteit 4: duidelijk krijgen wat de ROI is (als dat al mogelijk is...)

 

En het klopt dat de baas als verkoper is begonnen en ik kan nog veel van hem leren op het gebied van verkoop in deze specifieke branche. Maar ik moet en zal toch duidelijk maken dat het niet altijd loont om alle punten te volharden in deze (bot gezegd) kruideniersmentaliteit.

 

Dat is een opgave, ik weet dit, om bij een traditionele, tamelijk ouderwetse, Beierse(!) firma de marketing kar aan het rollen te krijgen. En ik ben overtuigd (en niet gefrustreerd) dat het nodig is en wel op korte termijn anders missen we de boot t.o.v. onze concurrenten.

 

Vergt diplomatie inderdaad. Vandaar mijn vragen. Hoe pak ik dat aan? De bovenstaande antwoorden geven mij overigens een leidraad, stof tot nadenken en wellicht uiteindelijk een concrete aanpak.

 

Dank en een fijne avond!

Link naar reactie
  • 0

 

Wholesale zal normaliter* meer middle-of-the-road zijn en tamelijk prijsgericht. Dat kun je online kopiëren, maar niets weerhoudt je om online ook project-X uit te proberen, zeker wanneer je behalve de eigen webshop ook andere verkoopkanalen gebruikt. Amazon.de is er eentje, maar zo bestaan er honderden. Adcurve geeft toegang tot 1800! Dan is het verleidelijk niches te identificeren en margerijke alternatieven te ontwikkelen.

 

Zo bouw je cases. Marketing verkoopt geen grote volumes, maar weet wel winstgevende producten in de markt te zetten. Voordeel dat je hebt is dat directe verkoop relatief goedkoop kan zijn.

 

* Er zijn natuurlijk ook tal van premium merken in deze markt actief, dus het vergt wel enige marktanalyse. Het zou me niks verbazen als prachtige oude merken in deze sector op een tamelijk klassieke manier verkocht worden, zwaar leunend op oude glorie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mogelijk kun je de directie zover krijgen dat ze je een nieuw merk willen gunnen. Iets wat min of meer naast de huidige organisatie staat en waar je alles 2.0 kunt maken. Natuurlijk wel met de ondersteuning van de marketing en design afdeling.

 

Daarmee kun je grotendeels proberen te voorkomen dat de huidige medewerkers, kanalen, klanten ed tegen het zere been geschopt worden en heb je toch de vrijheid om wat te veranderen.

Link naar reactie
  • 0

8 Maanden in een bedrijf is toch nog niet zo lang?

 

De grote ommezwaai zit er blijkbaar niet in bij dit bedrijf. Begrijpelijk om heel veel redenen. Maar je hebt zelf ook wel een punt dat men moet verder evolueren.

 

Heb je een lijst met eigen ideeën? Mogelijk kan je beginnen met de kleinere met een klein afgebakend budget en zo verder evolueren naar mate het vertrouwen groeit.

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Ik loop nu tegen tegen de oude structuren aan. Structuren die worden aangestuurd vanuit de directie en leden van het MT. Structuren die wellicht de oorzaak waren voor de toenmalige mentaliteit op beide afdelingen. Maar ook structuren waarvoor/waartegen ik in principe ben ingeschakeld.

 

Zorgen dat de firma gereed is voor marketing 2.0. Niet, zoals Tabla schrijft, we hebben een "tolle" afdeling marketing als verkooppraatje aan klanten of als marketing-support maar om werkelijk verandering te brengen.

 

Op basis van mijn eigen ervaringen, bij grote bedrijven schrijf je een ronkend projectplan op basis van een mooie klinkende aanpak of het nu prince II, lean, six sigma or snel groeien met tarwegras..

goed plan, paar goede cijfers er onder en je krijgt meestal wel een kans.

 

bij een MKB bedrijf en zeker een familiebedrijf van 100 man personeel komt het veel meer aan op opbouwen van vertrouwen, het laten bezinken, drie weken later nog eens terugkomen op het bezwaar van papa of mama eigenaar hoe je dat bezwaar kunt ondervangen.

Belangrijkste ingredient is daarbij geduld, als je teveel in de overtuigen modus schiet kan dat de vertrouwensband weer schaden.

Het heeft dan vaak weinig zin als jij de ene dag een bezwaar hoort om dat de andere dag al met bewijs te ontkrachten, dan voelt men zich onder druk gezet om jou plan door te drukken.

en als je een afdeling van 1.0 naar 2.0 wilt brengen kun je daar best de tijd voor nemen. binnen en familiebedrijf werkt het vaak beter elke maand en stap voorwaarts te maken en een deelproces aan te passen. Waar je bij grotere (niet famillie) bedrijven vaak meer het model ziet van goed en snel voorbereiden, in 1 klap over en achteraf de schoonheidsfoutjes en kinderziektes wegpoetsen.

 

kortom ik zou inzetten op geduld en creativiteit dan wel inventief zijn bij de wijze waarop je je doel kunt bereiken

 

 

Link naar reactie
  • 0

Alles (on-topic) gelezen, op me in laten werken en vind het heel herkenbaar. Jij bent zeer ver vooruit met jouw denken en wilt daar met grote stappen naartoe.

 

Ik maak dit soort situaties zelf ook mee en het leukste advies dat ik ooit hierover kreeg, luidde: "Ken jij de Luxemburgse processie?"

Ik moest hier ontkennend op antwoorden.

"In Luxemburg houden ze een processie waarbij steeds drie stappen voorwaarts worden gezet en vervolgens twee stappen terug. Jij beschouwt die twee stappen terug als verlies, maar onthoud dat het geheel toch één stap voorwaarts is gegaan, zie die ene stap telkens als winst!"

 

Heb ik veel aan gehad...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

* Er zijn natuurlijk ook tal van premium merken in deze markt actief, dus het vergt wel enige marktanalyse. Het zou me niks verbazen als prachtige oude merken in deze sector op een tamelijk klassieke manier verkocht worden, zwaar leunend op oude glorie.

En misschien zijn er ook wel oude merken in de vergeethoek terecht gekomen. Je ziet in de wereld van luxe-merken, maar ook in de mode, in de juwelerie, in automotive en een beetje in de elektronica dat die moude erken opgekocht worden door speculanten, door chinezen en door house of brands om nieuwe niches mee te bewerken.

 

Denk maar eens aan Spyker.

 

Is een leuke stage-opdracht met het oog op de middellange termijn: inventariseer eens welke oude merken in onbruik zijn geraakt, welke mooie brand stories in het vergeetboek zijn beland en waar het eigendom nu ligt. Als je de O&O hebt, de productiefaciliteiten en de distributiekanalen is het relatief simpel om oude labels weer te reanimeren. Maar dat zijn de hohe kirsche!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wow heren (en dames?),

 

Ik dank u alle hartelijk voor de tips, hart onder de riem, ideeën en suggesties.

Best wel hartverwarmend voor een vreemde eend hier op dit forum... ;)

 

Een paar punten:

- een eigen merk/product speelt al langer in mijn hoofd. Helemaal zelf en natuurlijk samen met m'n teams ontwikkelen, in de markt zetten, verkopen met al onze eigen ideeën, oplossingen en creativiteit. Ik zie mogelijkheden en ook nog wel dat ik die kans krijg.

- inderdaad een familiebedrijf, heel herkenbaar omschreven. Ik neem de tips van harte!

- een oud merk nieuw leven inblazen is, denk ik, iets moeilijker. Maar ik weet nog niet alle ins en outs van dit bedrijf en misschien is er zomaar een pareltje onder het stof verdwenen. Ik duik daar ook in. Dank voor de tip. (heb je overigens die 1-op-1 kopie van de oude Jaguar gezien?)

 

 

Ik heb zojuist een vlammende presentatie gegeven aan directie en MT (de eigenlijke aanleiding van mijn vragen..). Verassing, nieuwsgierigheid en vragen kwamen tijdens en daarna op mij af. In principe positief ontvangen. Nu maar kijken wat de toekomst brengt. Ik bereid mij voor op de Luxemburgse processie.... (dank voor het inzicht)

 

gr. jw

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Discussie m.b.t. wel/niet toestaan ondernemersvragen op ons forum afgesplitst naar over HL.nl.

 

Nog wel een copy/past van onderstaande quotes m.b.t. on topic antwoorden:

Waarom hebben de ondernemers iemand aangesteld om nieuwe impulsen te geven? En heb je ook speelruimte gekregen of moet je voor elke scheet toestemming vragen.

 

Bij complexe trajecten begint men meestal met low hanging fruit!

 

Zet een fulfilment traject op (dat is er al voor de webshop, dropshipping) en zoek partners met een groot bereik voor een whitelabel aanpak. Als je niet snapt wat ik bedoel, PM me maar.

 

;D Ja, dat is acquisitie!

 

Nu weer on-topic, zolang het topic toegestaan is?

 

Er zijn diverse bedrijven en instellingen actief online die grote gemeenschappen bedienen maar niet weten hoe ze dat bereik kunnen monetariseren. Die zijn dus op zoek maar partners die een product leveren, de administratieve afhandeling van bestellingen verwerken en de bezorging voor hun rekening nemen. Zo kan de Volkskrant wijn verkopen. Of pennen!

 

Wellicht de belangrijkste vraag (even tussen de eeuwige andere discussies door):

 

- Hoeveel vrijheid krijg je van de ondernemers in kwestie om de focus meer op marketing en design te leggen.

- Is er een mogelijkheid om samen met de twee benoemde afdelingen een plan van aanpak op te stellen waarmee resultaat te halen is, een soort proof of concept om te laten zien dat er meer wegen naar Rome zijn?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Discussie m.b.t. wel/niet toestaan ondernemersvragen op ons forum afgesplitst naar over HL.nl.

 

Inmiddels is tijdens onze moderatormeeting besloten dat werknemersvragen niet tot onze scope/doelgroep vallen.

Aangezien op dit topic wel inhoudelijk is gereageerd zal deze blijven staan, maar gaat er wel een slot op ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.