• 0

Graag feedback op vernieuwde webshop

Omschrijving van je concept:

Hallo allemaal,

 

De afgelopen tijd ben ik onwijs druk geweest om de oude shop over te zetten op een prestashop platform. Inmiddels ben ik zover dat ik redelijk tevreden ben over hoe de shop eruit ziet en hoe het allemaal werkt.

De url is: www.petspassion.nl

 

Ben nog niet helemaal klaar, zo heb ik nog niet van alles eigen foto's maar ik denk dat er inmiddels toch best een leuke shop staat.

 

Ik weet dat ik zelf hier al lang niet meer actief ben geweest, het werk aan de shop in combi met moederschap van een peuter en het huishouden maakt dat ik er doorgaans niet aan toekom om ook hier nog even te kijken. Maar toch hoop ik dat jullie de moeite willen nemen even te kijken en me van wat feedback te voorzien.

Zelf zal ik uiteraard ook proberen weer wat actiever deel te nemen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Tot zomer 2015 draaide onze shop op een eigen gemaakte php pagina. Mijn man had de shop geprogrammeerd maar omdat hij ook nog gewoon werk had liep de shop qua technische functies vreselijk achter.

 

Zomer 2015 de overstap gemaakt naar Prestashop, alles nieuw en alles handmatig overzetten omdat de eigen database en prestashop dusdanig verschilden dat gewoon importeren niet handig was.

 

Daarna veel ruzie gemaakt met prestashop, enorm wennen en zoeken naar de verschillende modules maar inmiddels begint het te wennen en denk ik dat de shop toch aardig functioneert.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De oude shop was een drama op mobiels e.d. en had ook geen vriendelijke url's.

Was traag en ouderwets.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De nieuwe shop is weer helemaal bij de tijd, functioneert ook op mobiels en is gewoon weer helemaal geupdate. Hopelijk ook beter vindbaar en sneller.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik wil heel graag de mening van anderen horen over de shop in het algemeen, is het duidelijk wat voor een shop het is? Snap je wat ik verkoop?

 

En natuurlijk wat vinden jullie ervan, loopt het lekker, is de navigatie duidelijk?

 

Tips, trucs, commentaar?

 

Alvast heel erg bedankt!

 

Groetjes Karen

Pets Passion

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Karen,

 

Zo op het eerste gezicht is het een prima webshop, goed gedaan! Toch nog een paar tips:

 

- Ik zie in eerste instantie maar 1 reden om bij jou te kopen (voor 15:00 bestelt, morgen in huis). Als ik dan naar beneden scroll zie ik dat je ook een niet goed, geld terug garantie biedt, dat je bestellingen boven 50 euro gratis verzendt en dat je een hoop betaalmethodes aanbiedt. Waarom staat dat niet gewoon in header? Op kleinere schermen kun je ze dan eventueel verbergen. Houd er rekening mee dat mensen ook op productpagina's binnenkomen via Google, dan zien ze die redenen dus niet terwijl die net het laatste beetje twijfel kunnen wegnemen...

 

- De in winkelwagen button op de productpagina heeft dezelfde kleur als het menu en de kopteksten. Op zich valt hij voldoende op maar als je die button een afwijkende kleur geeft is het nog duidelijker.

 

- Ik zie dat mensen recensies kunnen schrijven voor een product maar ik mis recensies van de winkel zelf (wat klanten van de winkel vinden dus).

 

- Op de winkelwagen pagina staat de "doorgaan naar betalen" knop onder de "wij raden aan" suggesties. Dat kost gegarandeerd conversie, ik moest 'm even zoeken... De "doorgaan naar betalen" button is de allerbelangrijkste button op de pagina en dient dus ook de allerbelangrijkste positie te krijgen, boven de "wij raden aan" dus. Je kunt de button eventueel wel herhalen onder de suggesties.

 

- Heb je daadwerkelijk regelmatig kortingsbonnen beschikbaar? Anders kun je dat beter weglaten. Mensen gaan namelijk googelen naar kortingsbonnen en dan verlaten ze dus je site. Als ze onder het zoeken een betere aanbieding vinden komen ze niet meer terug...

 

- Je hebt geen beveiligde verbinding (https), zelfs niet op pagina's waar klantgegevens verzonden worden (naam, adres, email, wachtwoord)... als criminelen die gegevens onderscheppen omdat je geen https hebt kan dat flinke boetes opleveren.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Rob,

 

Dank je wel voor je reactie.

Ik ga met je tips aan de slag.

 

Https heb ik inderdaad niet omdat mijn provider dat niet aanbiedt binnen ons abonnement.

Dat kan alleen bij de duurdere opties en dat levert mijn shop helaas nog niet op.

 

Groetjes Karen

Link naar reactie
  • 0

Hallo Rob,

 

Bijna goed ;)

 

Https heb ik inderdaad niet omdat mijn provider dat niet aanbiedt binnen ons abonnement.

Dat kan alleen bij de duurdere opties en dat levert mijn shop helaas nog niet op.

 

Groetjes Karen

 

Moet je eens kijken wat het kost als je zo'n boete aan je broek krijgt... maar zo te zien zit je bij iXL toch? Die bieden volgens de site op alle pakketten let's encrypt aan, dat is gratis SSL. En anders verhuis je naar een host die dat wel aanbiedt, zoals Neostrada en iXL dus.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben tekstschrijver, dus ik kijk vooral naar je teksten. :-)

 

Ik zou je letterformaat echt groter maken. Het is nu heel klein, zelfs voor mij (met prima ogen) niet prettig leesbaar.

 

De zin 'met de overgang naar de vernieuwde shop' zou ik weglaten bij je betaalmogelijkheden. Het is niet relevant. Sowieso zou ik dat stukje inkorten, nu is het niet zo duidelijk omdat ik een blok tekst moet lezen terwijl ik liever een lijstje zou zien waardoor ik in één oogopslag weet hoe ik kan betalen.

 

Ik vind groots benoemen dat je 'niet goed, geld terug' hanteert een beetje flauw. Net als, op de Over Ons-pagina, "Pets Passion staat voor [...] 15 dagen zichttermijn, niet goed geld terug." Je bent dat immers verplicht, het is de wet.

 

Ik zou duidelijk vermelden dat je ook verzendkosten terugbetaalt bij een retour. Niet elke webwinkel houdt zich aan die wet en het is iets waar ik altijd naar kijk voordat ik ergens bestel.

 

Het is handig dat je onder elk product een kort overzicht met belangrijkste eigenschappen (Merk, kleur, etc) biedt. Maar ik zou afmeting daar ook bij zetten, nu zag ik dat ergens in de tekst staan terwijl het toch belangrijke info is die ik snel wil kunnen zien.

 

Het sterretje achter 'voor 15.00 besteld, morgen in huis' zou ik weghalen. Ik denk dan direct: "Oh, het klopt dus niet, want blijkbaar geldt dat alleen onder bepaalde voorwaarden." Als je er toch een soort disclaimer bij wil zetten, doe dat in de footer van je pagina - een sterretje betekent meestal immers dat onderaan de pagina de uitleg staat. De meeste mensen zullen niet bedenken dat het een aanklikbare link is.

 

Je prijzen liggen overigens vrij hoog, zag ik. Misschien niet van alles maar wel van de producten die ik heb bekeken. Dat snap ik wel, concurreren met een Zooplus is haast niet te doen. Maar ik zou dan wel zorgen dat je écht goede aanbiedingen hebt, en/of bijzondere producten die bij de andere webwinkels niet goed te verkrijgen zijn. Anders heb ik weinig reden om bij jou te bestellen.

 

Je assortiment is al best goed hoor, leuk dat je ook veel verschillende hondensnacks aanbiedt, dat hebben de meesten niet. Ik klink misschien kritisch maar ik vind je webshop helemaal niet zo slecht hoor! :-)

 

Link naar reactie
  • 0

De prijzen zijn inderdaad zeker niet de goedkoopste, dat kan ook niet.

Bedrijven zoals Zooplus zitten vaak onder mijn inkoopprijzen dus daar kan ik gewoon niet mee concurreren. Helaas.

 

Daar staat tegenover dat ik wel goede kwaliteit en service biedt, ik zal eens kijken hoe ik dat duidelijker op de site naar voren kan laten komen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben tekstschrijver, dus ik kijk vooral naar je teksten. :-)

 

Ik zou je letterformaat echt groter maken. Het is nu heel klein, zelfs voor mij (met prima ogen) niet prettig leesbaar.

 

 

Teksten zijn 12px met een line height van 20 px. Op zich is dat prima.

Of je hebt een hele hoge resolutie of je ogen zijn niet zo prima als je wel denkt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij voldoe je niet aan de wettelijke vereisten op het gebied van betaalmogelijkheden. Je hebt als enige mogelijkheid die niet vooruit betalen is, dat men het zelf komt halen of lokaal in de eigen regio betalen bij bezorging.

 

Nu weet ik het niet heel zeker, maar volgens mij is betalen bij afhalen niet voldoende. Volgens mij zou je ook minstens een vorm van achteraf betalen moeten bieden die reëel is voor klanten die verder weg wonen. Dat kan bijvoorbeeld rembours zijn.

 

Creditcard is in sommige gevallen ook toegestaan als achteraf betalen, maar als ik mij niet vergis is 1 van de eisen dan, dat de creditcard pas daadwerkelijk belast wordt na de levering. Dat is volgens mij met Ogone niet het geval?

 

Het is een mooie webshop met een duidelijke navigatie. Ook zou ik me niet te druk maken om Zooplus. Leveranciers hebben graag meer dan 1 klant en als Zooplus de prijzen kapot gooit, gaan de andere klanten van de leverancier opzoek naar alternatieven. Daarom zie je bij Zooplus vrijwel alleen hele grote merken, partijen die ze opgekocht hebben en eigen import van ze. Dus lekker zoeken naar mooie producten van leveranciers die snappen dat een detaillist er ook van moet kunnen leven. Heb je ook niet zoveel last van Zooplus! Er zijn zelfs in onze branche grote merken die Zooplus om deze reden ook boycotten. Bijvoorbeeld Karlie Flamingo.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de link over de letter grootte, ik ben heel blij met alle imput.

 

Qua assortiment zoek ik inderdaad vooral naar producten waar ik echt achter sta, veel over kan vertellen en mensen daarin dus ook goed kan adviseren. En dan het liefst dingen die men niet overal krijgen kan, want dan gaan ze toch liefst voor de goedkoopste.

 

Het klopt dat je wettelijk eigenlijk meer achteraf opties zou moeten hebben maar dat heb ik bewust niet omdat mijn ervaring met facturatie is dat men het niet betaald.

Rembours had ik op de oude site wel maar heb ik nog niet in deze vernieuwde site. Werd overigens ook zeer zelden gebruikt dus heb niet het idee dat men dat mist.

Het staat nog wel op mijn to do lijstje om daar weer eens naar te kijken.

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Een goeie kennis van me is hier jaren terug ook ooit in actief geweest, volgens hem lag er ook een hele mooie markt in de 'high end' producten, zoals hele luxe (handgemaakte) hondenbedden enzo. Misschien is dat iets wat je nog kunt gaan verkennen en evt aanbieden?

 

Je zou bijvoorbeeld met een meubelmaker ofzo kunnen overleggen of die daar interesse in zou hebben om dat op aanvraag te verzorgen, paar voorbeelden uit laten tekenen of zelfs maken?

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Het is alweer een tijdje later, gezien je eerste post, maar ik zie nog steeds verbeterpunten voor je webwinkel.

 

Het valt op dat je afwisselt in de aanspreekvorm (u/ je). Ook schrijf je de ene keer "ik doe" en de andere keer "wij doen"...

 

Het is mooier, netter en professioneler om consistent te zijn hierin.

 

Ook valt op dat er best nog een aantal spelfouten aanwezig zijn in de teksten.

 

In ieder geval veel succes met je webwinkel.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.