• 0

Seo wel of niet uitbesteden voor mijnwebwinkel website

Beste forumleden,

 

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met de volgende vraag.

Ik heb ongeveer 2 jaar een webwinkel lopen bij Mijnwebwinkel. Om mijn webshop verder te laten groeien ben ik aan het twijfelen om gebruik te maken van Google Adwords of de Seo van mijn site te verbeteren door een externe partij. Ik heb bij een aantal partijen informatie opgevraagd, waardoor ik nu aan het twijfelen ben. Het gaat namelijk om het volgende probleem waar ik mee zit.

 

Ik heb met een marketing bureau besproken om voor mijn webshop te verbeteren door middel van Seo optimalisatie. Hier wordt gekeken naar techniek, content, usability en autoriteit, waarbij ook naar backlinks gekeken wordt. (ik was erg te spreken over het plan en wil bijna een half jaar contract tekenen)

 

Kort na het gesprek van marketingbureau 1 kreeg ik van een andere het volgende te horen:

Omdat mijn webshop is gebouwd bij Mijnwebwinkel heeft het geen zin om de SEO uit te laten besteden, vooral omdat het een Mijnwebwinkel webshop betreft. Backlinks zijn tegenwoordig niet meer heel erg belangrijk omdat het achterhaald is. Wat wel belangrijk is, is dat de content/teksten geoptimaliseerd zijn. Een Adwords campagne is beter omdat een SEO optimalisatie voor een Mijnwebwinkel webshop niet veel nut heeft.

 

 

Ik ben nu heel erg aan het twijfelen wat ik nu het beste kan doen en vraag me af wat waar is. Graag hoor ik jullie mening of het misschien wel klopt dat een SEO optimalisatie voor een Mijnwebinkel webshop niet veel nut heeft, en ik beter voor een Adwords campagne moet kiezen

 

Hoor graag van jullie.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik sluit me absoluut aan bij het Adwords advies.

 

SEO is meer voor lange termijn en 1 van de beste stappen daarvoor zijn zou denk ik inderdaad een niet-mijnwebwinkel nemen zijn. Ik heb je website niet gezien, maar waarschijnlijk zijn dingen als gebruiksvriendelijkheid optimaliseren ook nuttiger dan echt letterlijk SEO.

 

Met Adwords zie je direct resultaat. Als dat niet loopt weet je dat er iets grondig mis is met je website/aanbod. En als het wel loopt zou ik het geld wat je verdient in optimalisatie stoppen. Wel kunnen de kosten voor Adwords hoog oplopen. Dus je moet hem wel goed instellen en ook goed bijhouden. Als je het uitbesteed kost het nog meer. De kans is dan groot dat je in het begin even geen winst maakt, maar dan zou ik het nog adviseren om een goede start te maken. Je krijgt in elk klanten die misschien terug keren. En ook zie je direct wat wel en niet loopt en kan je daar op inhaken. En ook kan je na 1-2 maanden Adwords zo instellen dat je alleen nog adverteert met de goedlopende producten, zodat je minder kosten hebt en meer inkomsten.

 

Is zelf een cursus SEA doen geen optie? Dat scheelt je in elk geval de beheerderskosten als je het uitbesteed. Lijkt me een goede investering want als je een webshop hebt weet je dat SEA waarschijnlijk een groot deel van je marketing zal uitmaken en dat ook zal blijven. Ik heb er een keer een zomervakantie aan besteed en vervolgens een beetje bijhouden door blogs lezen en misschien nog een keer extra geld uitgeven aan een 2nd opinion over hoe je je account hebt ingesteld. Lynda.com heeft bijv. cursussen en Moz.com is een goede blog. En misschien dat je in het begin wat fouten maakt, maar met een kleine webshop kosten die fouten waarschijnlijk niet meer dan dat je anders aan beheerderskosten kwijt zou zijn.

 

En ook als je het wel uit wilt besteden... een beetje basis kennis is altijd fijn. Zodat je weet welke strategie wordt ingezet en of je het daar mee eens bent.

Link naar reactie
  • 0

 

Kort na het gesprek van marketingbureau 1 kreeg ik van een andere het volgende te horen:

Omdat mijn webshop is gebouwd bij Mijnwebwinkel heeft het geen zin om de SEO uit te laten besteden, vooral omdat het een Mijnwebwinkel webshop betreft. Backlinks zijn tegenwoordig niet meer heel erg belangrijk omdat het achterhaald is. Wat wel belangrijk is, is dat de content/teksten geoptimaliseerd zijn. Een Adwords campagne is beter omdat een SEO optimalisatie voor een Mijnwebwinkel webshop niet veel nut heeft.

Ik ben erg benieuwd welk "marketingbureau" je dit dubieuze advies heeft gegeven. Als ik jou was zal ik alleen al van wat je beschrijft in de quote twijfelen om verder met ze in zee te gaan

 

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Allereerst is het goed te weten of je webshop voldoet aan alle (basis) voorwaarden voor een goede site, dus Google vriendelijk, snel laadbaar, indexeerbaar etc. Dus eerst een gezondheidscheck. Kun je oa Screaming Frog bij gebruiken. Maak vervolgens een zoekwoordenanalyse.

Als alles goed is, eerst maar eens kijken wie je doelgroep is en waar die online uithangt. Misschien kun je met een actieve social media aanpak (al of niet icm adverteren) ook goed scoren. Denk ook eens aan Marktplaats! Sommige van mijn klanten halen daar enorme omzetten vandaan.

Vervolgens ga je eea uitproberen en dan zie je snel genoeg wat er werkt en wat niet en dan kun je bijstellen en aanpassen. Natuurlijk wel al je meet-instrumenten goed inrichten.

SEO kun je ondertussen oppakken en dat is inderdaad voor de wat langere termijn, maar wel degelijk ook meetbaar.

Kortom: maak een goed (online) marketing plan en zorg er voor dat alles in je eigen accounts wordt opgezet, zodat je zelf kunt bijsturen.

Link naar reactie
  • 0

Tsja, een SEO-abbonnement voor een mijnwebwinkel-shop klinkt een beetje als een hele dure uitlaat onder een oude Suzuki Alto...

 

Daarnaast, een SEO-abbonnement voor wat dan ook zou ik ook niet snel aanraden. Als er dingen technisch niet in orde zijn kun je die aanpassen, en daarna staat dat goed.

 

Tenzij je in een heel erg competetieve hoek zit waar elke halve % cruciaal is, en zaken elke week bijgesteld moeten worden, zie ik het nut van zo'n abonnement niet.

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast, een SEO-abbonnement voor wat dan ook zou ik ook niet snel aanraden. Als er dingen technisch niet in orde zijn kun je die aanpassen, en daarna staat dat goed.

Een SEO abonnement is heel vaak eigenlijk een content en / of linkbuilding abonnement. Dat kan heel goed werken, maar dan heb je wel flink wat budget nodig (minimaal een paar honderd euro per maand). Een goedkoop SEO abonnement doet waarschijnlijk meer kwaad dan goed...

 

Ik zou zo niet durven zeggen hoe goed een mijnwebwinkel site SEO technisch in elkaar zit, maar content en links zijn zonder twijfel de belangrijkste factoren op SEO gebied.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het voor de meeste mensen niet te doen is SEO voor hun eigen website. Zelf weet ik er vrij veel vanaf maar ook ik heb soms nog hulp van bedrijven nodig omdat die een netwerk hebben waar ze links op kunnen plaatsen wat vrij belangrijk is nog steeds.

 

Maar begin eens met content te schrijven en dat via social media te verspreiden. Hier kan je meestal al leuke stappen mee behalen.

 

 

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

SEO = lange termijn, waarop je je richt om google "vastgoed" te ownen.

SEA = korte termijn, waarop je je richt om google "vastgoed" te huren.

 

Beide hebben voor en nadelen en gaan om die reden vaak hand in hand. Mijnwebwinkel zal qua seo wel gekeken hebben naar de technische punten. Qua content heb je zelf veel de hand in. Daar valt denk ik het meeste te halen, kun je intenties (zoekwoorden) vinden waar weinig concurrentie op zit maar wel aanzienlijk verkeer heeft.

Je zou eens kunnen kijken op de Zoekwoordplanner (Adwords - gratis) en eens spelen met zoekwoorden.

Heeft u behoefte aan een onafhankelijke second opinion of klankbord om er zeker van te zijn dat uw (online) marketing investeringen van de hoogste kwaliteit zijn?

http://mauxilium.com

Link naar reactie
  • 0

Voordat je met SEO goede posities verovert, is een bedrijf lang(er) bezig. Met SEA kun je instant op positie 1 staan (van de betaalde advertenties), maar zodra je stopt met betalen, verdwijnt je advertentie, maw je huurt ruimte op de zoekmachine.

Met SEO, verdwijnt je positie niet zomaar, die blijft (tenzij je trucjes gaat uithalen), dus je bezit op een gegeven moment ruimte op de zoekmachine.

 

SEA kan SEO goed helpen met het vinden van de juiste zoekwoorden, op een snelle manier, die vervolgens door SEO gebruikt kan worden in de titels, teksten enz.

Heeft u behoefte aan een onafhankelijke second opinion of klankbord om er zeker van te zijn dat uw (online) marketing investeringen van de hoogste kwaliteit zijn?

http://mauxilium.com

Link naar reactie
  • 0

Maar de basis van SEO is best goed zelf te regelen. Ook in deze situatie.

Door je enigszins te verdiepen in de materie kan je simpele aanpassingen maken die zeker helpen. Ook is het hierdoor makkelijker om later iemand in te huren voor deze taak: je weet dan beter wat je nodig hebt.

 

Je vind op internet heel veel artikelen over (bijvoorbeeld) link naar eigen site verwijderd Kijk welke zaken je zelf kunt realiseren binnen je huidige pakket.

 

 

Adwords is een goede manier om te starten om meer bezoekers te trekken. Door vooral longtail termen te gebruiken kan je de kosten wat beperken en voornamelijk echt geïnteresseerde, of beter nog bezoekers met koopintentie trekken.

 

Ondertussen is het belangrijk dat je er alles aan doet om je site beter vindbaar te maken. Ook het creëren van goede/ interessante content is hierbij (vaak) een goede oplossing.

 

 

Verder zou ik er ook rekening mee houden dat je, als je verder groeit, wellicht wilt/ moet overstappen naar een andere aanbieder voor je webwinkel. Maar je kan hier zeker een goede start maken en ervaring opdoen.

 

Succes met je webwinkel.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 2

Misschien maar eens bij de bron beginnen: mijnwebwinkel zelf heeft een prima blog voor support, dat onder andere ingaat op de basisbeginselen van SEO en aanverwante onderwerpen zoals het gebruik van Google Search Console voor je webshop.

 

Lees daarnaast zeker eens de Beginnershandleiding voor zoekmachineoptimalisatie (PDF) en de kwaliteitsrichtlijnen van Google zelf.

 

Voor liefhebbers van checklists is deze infographic (JPEG) met de mythologische 200 ranking factors van Google een fijn hebbeding.

 

Link naar reactie
  • 0

Let goed op, veel SEO is gebakken lucht, SEO is mooi maar biedt geen wonderen, wil je een goede positie gaat je dit heel veel geld kosten. Veel SEO bedrijfs doen net alsof ze goed bezig zijn, maar dan ben je bijvoorbeeld alleen lokaal met plaatsnaam op nummer 1 te vinden (zinloos dus bij een internet bedrijf). Hou ook in gedachten dat niet iedereen op 1 kan staan, en sta je op pagina 4 of 5 ben je niet relevant als webshop.

 

Ik zou het in ieder geval zelf doen, en niet uitbesteden aan een van de 1000de seo bedrijfjes...

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Beetje afhankelijk wat je verkoopt, maar een webshop met bijvoorbeeld kleding kun je wel vergeten om op 1 te komen. Dan kun je meer tijd investeren in exposure dan in seo

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.