Jump to content
RT....

Werknemersvragen toestaan?

Recommended Posts

Zoals al eerder tegen je gezegd is kun je, als je zoiets tegenkomt, daar een mod-melding van doen - zoals je ook in dit geval gedaan hebt.

 

Het voegt zo weinig toe als je dan ook nog een sarcastische post in dat draadje zelf maakt, en hier dan nog weer een half opstel gaat plaatsen. Wat trouwens ook al eerder tegen je gezegd is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals al eerder tegen je gezegd is...
Dank voor het welgemeende advies, maar volgens mij heeft een kanttekening in Over Higherlevel op den duur meer effect. Die blijf ik dus plaatsen.

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het voegt zo weinig toe als je dan ook nog een sarcastische post in dat draadje zelf maakt...
:-K

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals al eerder tegen je gezegd is kun je, als je zoiets tegenkomt, daar een mod-melding van doen - zoals je ook in dit geval gedaan hebt.

 

Het voegt zo weinig toe als je dan ook nog een sarcastische post in dat draadje zelf maakt, en hier dan nog weer een half opstel gaat plaatsen. Wat trouwens ook al eerder tegen je gezegd is...

 

En toch staat dat artikel nog steeds op slot.

 

Les: een modmelding helpt niets, maar het zorgt er gelukkig voor dat kritische kanttekeningen buiten het zicht blijven?


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Les: een modmelding helpt niets, maar het zorgt er gelukkig voor dat kritische kanttekeningen buiten het zicht blijven?

Nee, les: trek geen conclusies als je te weinig informatie hebt.

 

Bij slotjes die niet in de categorie 'inkoppertje' vallen is er onderzoek, overleg of PM-verkeer geweest (of een combinatie daarvan), en dat zie je aan de voorkant niet.

 

Een modmelding is ook geen garantie voor verwijdering van een slotje. Het zorgt er alleen voor dat er nog een keer wordt gekeken of, naar de mening van de mods, het slotje terecht is of niet - wij zijn ook maar mensen en kunnen wat over het hoofd zien, immers. Als het antwoord weer 'ja' is, dan blijft het slotje er op staan.

 

En er zullen altijd gevallen zijn waarvan de ene helft het prima bij HL vindt passen, en de andere helft niet. En dan krijgt dit draadje weer een kick.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch staat dat artikel nog steeds op slot.

 

Er is mbt dat artikel ook geen modmelding gedaan.

 

Er is alleen - 2 dagen later - bij een ander topic een modmelding geplaatst waarin - voor een goed verstaander - werd verwezen naar het sluiten van dit topic.

 

De letterlijke tekst van de modmelding luidde: ""de meest interessante vragen worden gesloten omdat het woodje prive valt, en dit topic wordt wel toegelaten?""

 

Les: een modmelding helpt niets

Naar aanleiding van die modmelding is het topic ook op slot gezet, binnen iets meer dan 1 uur na melding. Kortom: modmeldingen werken wel. :)

 


B2Bsure ->  vooruithelpers bij risicomanagement & verzekeringen

 

Vragen over AOV, broodfonds en UWV of een vrijblijvende offerte van één van de beste AOV-adviseurs van Nederland? ->  Contact

Share this post


Link to post
Share on other sites

En er zullen altijd gevallen zijn waarvan de ene helft het prima bij HL vindt passen, en de andere helft niet. En dan krijgt dit draadje weer een kick.

 

Q.E.D.

 

 

Naar aanleiding van een - inmiddels afgesplitste en off line gezette want off topic - discussie in een recent topic over of een vraagsteller werknemer is en of een topic daarom op slot gezet moet worden graag aandacht voor het volgende:

 

 

[*]Het moderatieteam heeft afgesproken werknemersvragen consequent niet toe te staan en dus te sluiten.

[*]Bijna iedere werknemersvraag is ook interessant vanuit ondernemersperspectief en bevat nuttige informatie, maar de aanzuigende werking van het toestaan van werknemers vragen is te groot om vragen op inhoudelijke gronden toch toe te laten. ( Het zelfde geldt ook voor vragen ten behoeve van klanten: die zijn qua inhoud ook vaak heel interessant )

[*]Nogmaals het verzoek om discussie over werknemersvragen en moderatie niet in het topic zelf te voeren, maar op deze plaats

 

 

 


B2Bsure ->  vooruithelpers bij risicomanagement & verzekeringen

 

Vragen over AOV, broodfonds en UWV of een vrijblijvende offerte van één van de beste AOV-adviseurs van Nederland? ->  Contact

Share this post


Link to post
Share on other sites
Graag een persoonlijk berichtje vooraf als een reactie verwijderd gaat worden.

Nee, dat is voor de moderators niet werkbaar.

We informeren achteraf in topic zelf, in over HL of via PM. (in dit geval 2 van de 3 dus)

 

Het blijft overigens zaak om niet altijd hysterisch te reageren met de woorden wie of wat ben jij. Voor hetzelfde gemak kan ik de vraag van TS herhalen met ik als spreekvorm. Daar komt bij dat het onderwerp voor ondernemers, die in dezelfde situatie verkeren, waardevolle informatie kan opleveren.

Zie mijn post in het "werknemersvragen toestaan" topic. Discussie graag daar

Bij deze dan.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het blijft overigens zaak om niet altijd hysterisch te reageren

Gewoon nooit hysterisch reageren, dat is het beste.

 

met de woorden wie of wat ben jij

Zolang nieuwe vraagstellers niet duidelijk aangeven waarom of in welke hoedanigheid ze een vraag stellen, zal dat een punt van discussie en meningsverschillen blijven.

 

Mijn mening - op persoonlijke titel -: stel de vraag wel, maar op een vriendelijke en positieve manier

"welkom op Higherlevel! Als ik je een tip mag geven: licht nader toe waarom jij deze vraag stelt en welke rol jij hier in speelt. Dat maakt het voor reageerders makkelijker om zich in te leven, en voorkomt ook onnodige aannames en discussie over jouw motitieven".

 

..maar een modmelding kan uiteraard ook..


B2Bsure ->  vooruithelpers bij risicomanagement & verzekeringen

 

Vragen over AOV, broodfonds en UWV of een vrijblijvende offerte van één van de beste AOV-adviseurs van Nederland? ->  Contact

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon nooit hysterisch reageren, dat is het beste.

hear, hear!

 

Zolang nieuwe vraagstellers niet duidelijk aangeven waarom of in welke hoedanigheid ze een vraag stellen, zal dat een punt van discussie en meningsverschillen blijven.

 

Mijn mening - op persoonlijke titel -: stel de vraag wel, maar op een vriendelijke en positieve manier.

Mijn advies aan alle niet-ondernemers: Standaard de Ik-spreekvorm gebruiken, dat lost de discussie in haar geheel op.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies aan alle niet-ondernemers: Standaard de Ik-spreekvorm gebruiken, dat lost de discussie in haar geheel op.

 

Helaas lezen de newbies - ondernemers of niet - al die tips toch niet voordat ze een vraag stellen.

En een newbie-FAQ bij registratie is - net als het tonen en moeten accorderen de forumregels - ijdele hoop

 

Zie ook:

Wel zou ik het - niet als mod maar vooral als lid - op prijs stellen als vraagstellers iets beter nadenken over hoe misinterpretaties van vragen voorkomen kunnen worden. Een korte inleiding waarom en in welke hoedanigheid iemand een vraag stelt voorkomt vaak een hoop onnodig commentaar, beperkt moderatie en verbetert naar mijn mening ook de bereidheid om te reageren.

 

Een goed voorbeeld "hoe het bij voorkeur niet te doen" is een concrete vraag die betrekking heeft op de ondernemer zelf, gaan voorleggen in derde persoon enkelvoud als theoretische casus met sterk afgeronde / versimpelde verhoudingen en bedragen en partijen A, B, C en D zonder enige melding dat het een daadwerkelijke situatie betreft en zonder te melden welke partij de vraagsteller zelf is.

Standaard reacties van vaste leden is dan snel of het een huiswerk- of studievraag betreft, en als TS dan net iets te lange teentjes heeft loopt een discussie al snel spaak en/of is moderatie nodig

 


B2Bsure ->  vooruithelpers bij risicomanagement & verzekeringen

 

Vragen over AOV, broodfonds en UWV of een vrijblijvende offerte van één van de beste AOV-adviseurs van Nederland? ->  Contact

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies aan alle niet-ondernemers: Standaard de Ik-spreekvorm gebruiken, dat lost de discussie in haar geheel op.

Dan loop je dus de kans dat jij gratis allerlei antwoorden gaat geven waar de vraagsteller vervolgens fijn een factuur voor aan zijn/haar klant gaat sturen. Dat lijkt me niet de bedoeling, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat lijkt me niet de bedoeling, toch?
Dat speelt bij IT-kwesties en marketingvraagstukken ook.

 

Als je daar bang voor bent kun je beter helemaal geen vragen beantwoorden. ;D

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat speelt bij IT-kwesties en marketingvraagstukken ook.

Als iemand als IT-specialist onvoldoende expertise blijkt te hebben voor zijn betaalde opdracht en hier het antwoord komt zoeken: inderdaad.

 

Ik zie verschil in een vraagstuk dat opkomt tijdens je bedrijfsvoering en dat buiten je vakgebied valt, en een vraagstuk voor betaald werk waar je eigenlijk HL-leden jouw werk laat doen.

 

En ja, die grens is lastig te stellen, vandaar dat het zo vaak gemopper oplevert. Maar goed - als je als, noem eens wat, administratief specialist graag de problemen van conculega's onbetaald voor ze oplost, dan kun je dat gewoon op je website zetten. Op HL is ervoor gekozen dat niet te faciliteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies aan alle niet-ondernemers: Standaard de Ik-spreekvorm gebruiken, dat lost de discussie in haar geheel op.

Dan loop je dus de kans dat jij gratis allerlei antwoorden gaat geven waar de vraagsteller vervolgens fijn een factuur voor aan zijn/haar klant gaat sturen. Dat lijkt me niet de bedoeling, toch?

Misschien zie het geheel verkeerd ... niet-ondernemers die een factuur gaan sturen ... naar wie, hun baas ?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept