• 0

Aandelen verkopen - Belastingen

Hoi!

 

Na mijn vorige post zijn we een stap verder. Ik wil graag mijn aandelen in een B.V te koop aanbieden. Ik bezit 19% en wil 4.9% behouden. De rest mag worden verkocht. De aandelen die ik wil verkopen zitten in mijn holding (Holding --> Werkmij dus). De gehele B.V is gewaardeerd op 1.2mio.

Nominale waarde zal ik er niet voor krijgen en dit is ook niet nodig, ik wil er redelijk snel vanaf.

 

Maar wat betaal ik nou aan belastingen etc, als ik ze verkoop? Dit is sowieso met winst. (Heb ze gekocht voor 100 bij de oprichting)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent van plan om 4,9% van de aandelen in de werkmaatschappij in de holding achter te houden? Lijkt mij niet bepaald aantrekkelijk, want op belangen van minder dan 5% is in beginsel de deelnemingsvrijstelling niet meer van toepassing. Als je meer dan een jaar een belang hebt gehad van ten minste 5%, is vanaf de datum van verkoop nog 3 jaar lang de deelnemingsvrijstelling van toepassing (je hebt dan een zogenaamde 'aflopende deelneming'). Ben je van plan het restant van de aandelen meer dan 3 jaar aan te houden, dan kun je wellicht overwegen om niet 4,9%, maar 5% over te houden.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.