loading
Ga naar inhoud
Alexandra Tolsma
Verberg

Op zoek naar voorbeeld contract - 'exclusivity agreement manufacturer'

vraag

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier; net startende ondernemer en op het punt te starten met het opzetten van een eigen label in accessoires (sieraden en leren tassen). Ik heb in Bali twee fabrikanten die ik al heb doorgetest en mee aan de slag ga en een freelance 'agent' die aldaar mijn zaken overziet op commissiebasis. (% over orders)

Nu wil ik zowel mijn fabrikanten als mijn agent een contract laten tekenen voor exclusiviteit. Maw de door mijn aangelerde tekeningen / samples zijn mijn eigendom en kunnen onder geen beding voor een ander dan mijzelf geproduceerd worden.

Ik kan online niks vinden wat dit dekt; Heeft iemand dit traject toevallig al doorlopen en bijvoorbeeld een voorbeeld contract voor handen?

Bedankt alvast!

Alexandra

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

Welkom op het forum van HL Alexandra :)

Je geeft aan dat je niets over je vraagstelling kunt vinden?

Even Googlen brengt me ondermeer bij;

http://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationale-handel/beginnen-met-importeren/

Of is dit niet wat je bedoeld?

Hartelijke groet,

Werner

Een logo ontwerpen, banner maken of website maken kun je anno 2019 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hi Werner, thanks voor je snelle feedback!

Die had ik idd ook gevonden ;) Maar ben al paar maanden bezig met importeren en dat hele stuk zit goed. Het gaat mij er vooral om dat ik mijn fabrikanten wil binden aan exclusiviteit zodat zij mijn producten niet kunnen wederverkopen. (Ik lever namelijk, om een voorbeeld te noemen, tekeningen aan van leren tassen waar ik (exclusief) samples van gemaakt wil hebben en die ik daarna (exclusief) in productie wil laten nemen.

Bedankt voor het meedenken iig!

Alexandra

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis