Ik start samen met mijn vrouw (getrouwd in gemeenschap van goederen) een eetcafe. We hebben al iets in de horeca gedaan en toen onze startersvoordelen die horen bij een VOF verbruikt.
Ik leg 35k spaargeld in en ga wat algemene zaken doen. Zij gaat het bedrijf runnen en er komt een bedrijfsleider, 2 koks en wat los personeel.
We gaan een lening aan van ongeveer 80k.
De verwachte jaaromzet ligt rond de 600k, een nettomarge van 20% zou mooi zijn.
Daarnaast ben ik met mijn eigen werk ook voor mijzelf aan het beginnen in de IT security vanuit nu nog een loondienstverband en als het goed loopt over een jaar mede eigenaarsschap van een gezamenlijk bedrijf met nog 5 anderen.
Hoe kan ik dit nu het best organiseren?
Een holding van mijzelf of van ons samen?
Met daaronder het eetcafe in een BV van mijn vrouw of van ons samen?
Kan ik in de toekomst ook deelnemen in die andere BV (IT security) en dat onder mijn holding plaatsen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BenArnhem
BenArnhem
Goeiedag,
Ik start samen met mijn vrouw (getrouwd in gemeenschap van goederen) een eetcafe. We hebben al iets in de horeca gedaan en toen onze startersvoordelen die horen bij een VOF verbruikt.
Ik leg 35k spaargeld in en ga wat algemene zaken doen. Zij gaat het bedrijf runnen en er komt een bedrijfsleider, 2 koks en wat los personeel.
We gaan een lening aan van ongeveer 80k.
De verwachte jaaromzet ligt rond de 600k, een nettomarge van 20% zou mooi zijn.
Daarnaast ben ik met mijn eigen werk ook voor mijzelf aan het beginnen in de IT security vanuit nu nog een loondienstverband en als het goed loopt over een jaar mede eigenaarsschap van een gezamenlijk bedrijf met nog 5 anderen.
Hoe kan ik dit nu het best organiseren?
Een holding van mijzelf of van ons samen?
Met daaronder het eetcafe in een BV van mijn vrouw of van ons samen?
Kan ik in de toekomst ook deelnemen in die andere BV (IT security) en dat onder mijn holding plaatsen?
Dank alvast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52788-restaurant-samen-met-mijn-vrouw-en-ikzelf-nog-deelname-in-ander-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag