• 0

Product promotie door bekend social media personen / vloggers?

Hey,

 

Ik ben aan het kijken hoe ik mijn product kan promoten via bekende personen op social media kanalen. Dus bijvoorbeeld Youtube vloggers die mijn product in een video gebruiken / bespreken.

 

Ik heb hier echter totaal geen ervaring mee en ben benieuwd of ondernemers hier dit al vaker hebben gedaan? Hoe pak je zoiets aan, stuur je ze direct een bericht? Of gaat dit via agency's? Hoe vind ik zulke agency's? Betaal ik hiervoor?

 

Een hoop vraagtekens en ik hoop dat iemand zijn verhaal / ervaring hierin kan delen zodat het iets duidelijker voor mij wordt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hey,

...i just met you, and this is crazy

 

Hoe pak je zoiets aan, stuur je ze direct een bericht?
Ja.

 

Of gaat dit via agency's?
Ook

 

Hoe vind ik zulke agency's?
Google op adverteren + influencer of adverteren + blog of vlog. Of benader een potentiële vlogger rechtstreeks en krijg van hem of haar te horen welke agency het boeken doet. Hier een willekeurig voorbeeld van zo'n agency

 

Betaal ik hiervoor?
Uiteraard, wat denk jij dan? :)

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik lees ook veel dat vloggers geen betalingen aannemen omdat ze dat onethisch vinden, en niet omgekocht willen worden om een product te promoten. Ze promoten liever gratis producten waar ze echt achter staan.

** traantje wegpinkt van onroering ** :'(

 

FF serieus: hoe meer bereik de blogger of vlogger heeft, hoe groter de kans dat er vroeg of laat een verdienmodel achter zit. Niets mis mee overigens, de kachel moet toch ergens van branden, zolang er maar duidelijk en open over gecommuniceerd wordt.

 

Maar voor de goede orde : mijn reactie op "betaal ik hiervoor" heeft betrekking op Agencies. Best kans dat een vlogger onafhankelijk, objectief en onbetaald wil bloggen, maar die heeft dan geen agency.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Denk dat dit echt van de persoon afhangt. Heb je überhaupt al een plan gemaakt? Welke producten wil je gaan promoten via deze personen? Wat is je doelgroep? Heb je een lijst gemaakt met "bekende" personen die er mogelijk aan mee willen/kunnen werken? Bedenk dat producten promoten via vlogs veelal alleen converteert bij de "jongere" doelgroep, zoals tussen de 15 en de 25 jaar. Het is maar dat je het weet ;) Succes!

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een keer het geluk gehad dat een toonaangevende foodblogster (bijna 40.000 volgers op FB) over mijn product heeft geschreven. Ze had het in een winkel zien staan, heeft het gekocht en vervolgens er een positief stukje over geblogd en doorgeplaatst naar haar FB. Heeft mij niks gekost, maar ook niet direct iets opgeleverd. Heeft wel bijgedragen aan de naamsbekendheid.

 

Zelf volg ik al jaren wat foodbloggers en ik zie dat hoe populairder een blog wordt het aandeel gesponsorde artikelen toeneemt. En een deel zal zeker via agencies van artikelen worden voorzien, maar er zijn ook veel grote spelers die zelf nieuwe producten sturen naar de bloggers of bijeenkomsten voor de bloggers organiseren.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn inderdaad sommige vloggers die geen betaalde promoties doen. Dat betekent niet dat ze het wel doen als jij niet betaalt -dat zou wel heel mooi zijn he ;) - maar dat betekent gewoon dat ze helemaal niet in gaan op aanbiedingen voor product placement van bedrijven. Ze "promoten" dus niets. De producten die ze laten zien, zijn producten die ze zelf ergens tegen gekomen zijn.

 

Daar heb je dus niets aan, want jij wilt juist wel jouw product bij de vloggers naar binnen gooien. Dat betekent dus dat jij de portemonnee zult moeten gaan trekken. Zoals gezegd, de meeste vloggers gaan hier graag op in.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een keer het geluk gehad dat een toonaangevende foodblogster (bijna 40.000 volgers op FB) over mijn product heeft geschreven. [...] Heeft mij niks gekost, maar ook niet direct iets opgeleverd. Heeft wel bijgedragen aan de naamsbekendheid.

 

Zie de ervaring van Patrick. Dat is precies wat je kunt verwachten, tijdelijk een beetje meer naamsbekendheid. Is dat ook wat jij ervan verwacht?

 

 

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een keer het geluk gehad dat een toonaangevende foodblogster (bijna 40.000 volgers op FB) over mijn product heeft geschreven. [...] Heeft mij niks gekost, maar ook niet direct iets opgeleverd. Heeft wel bijgedragen aan de naamsbekendheid.

 

Zie de ervaring van Patrick. Dat is precies wat je kunt verwachten, tijdelijk een beetje meer naamsbekendheid. Is dat ook wat jij ervan verwacht?

 

 

 

+1

 

Wat is jouw doelstelling?

Hoe verwacht je dat deze methode dit doel zal verwezenlijken?

Ga je hier omheen nog iets ondernemen om conversievruchten te plukken?

 

Direct benaderen is de meest directe manier om te ontdekken of je via een agency moet communiceren of niet.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 293 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.