• 0

Erkenning als referent kosten IND (Wet Modern Migratiebeleid)

Hoi allemaal!

 

Een antwoord op de volgende vraag heb ik helaas niet op het internet en de forum kunnen terugvinden, dus vandaar mijn bericht in de forum…

 

Ik heb een au pair bureau opgezet en ik hou mij vooral bezig met het bemiddelen tussen gastgezinnen en au pairs. Sinds juni 2013 is de wet Modern Migratiebeleid in werking getreden en dit betekent dat au pair bureaus alleen een visum mogen indienen als zij erkend referent bij de IND zijn. Voor de aanvraag van het referentschap moet ik een aanvraag hiervoor bij de IND indienen. De kosten van zo’n aanvraag bedragen € 2.591. Ik vroeg me af of dit op de balans geactiveerd moet worden, of dat dit ten laste van het resultaat kan worden gebracht?

 

Alvast bedankt voor het antwoord…

 

Hartelijke groeten, Thea

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Thea,

 

Als je een omzet van een paar ton hebt en een winst maakt van anderhalve ton, dan is het wel goed koopmansgebruik om dit in de kosten 'te gooien'.

 

Als je beginner bent, net een opdracht van 100 euro uitgevoerd maar je ziet er wel potentie in, dan zijn dit misschien in de ogen van een kritische belastingambtenaar zaken die je over meerdere jaren moet verspreiden (transitorische posten, bijvoorbeeld vooruitbetaalde bedragen of overlopende activa of dergelijke).

 

En jouw waarheid kan best ergens hier tussenin liggen. Er is geen keiharde regel voor dit soort zaken, zeker niet zonder totaalplaatje.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.