• 0

Wil website kopen - Hoe doe je dat op een veilige manier?

Beste forumleden,

 

Ik wil een website kopen van meer dan 10.000 euro. Hoe kan ik dit het beste doen?

 

Eerst het geld overmaken en daarna wachten totdat de ander de domeinnaam en website heeft overgedragen heeft niet mijn voorkeur.

 

Via een derdenrekening zou kunnen. Ik heb gelezen over http://www.Rix-Pay.nl maar veel is mij niet bekend van deze organisatie.

 

Heeft iemand nog een idee hoe je dit het beste kunt aanpakken?

 

 

 

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Laat een duidelijke overeenkomst opstellen. Op het internet zijn daar wel voorbeelden van te vinden. Liefst laat je hem op maat maken door een jurist of advocaat, maar je kan hem ook voor een paar tientjes automatisch laten genereren.

 

In de overeenkomst staat dan vastgelegd wie wat aan wie verkoopt en wat dat inhoudt. Ook kan je de betalingsvoorwaarden in de overeenkomst vastleggen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Laat een duidelijke overeenkomst opstellen. Op het internet zijn daar wel voorbeelden van te vinden. Liefst laat je hem op maat maken door een jurist of advocaat, maar je kan hem ook voor een paar tientjes automatisch laten genereren.

 

In de overeenkomst staat dan vastgelegd wie wat aan wie verkoopt en wat dat inhoudt. Ook kan je de betalingsvoorwaarden in de overeenkomst vastleggen.

 

En dan kun je de betaling ook via de derdengeldenrekening van die advocaat laten lopen, waarmee beide partijen behoorlijke zekerheid hebben omtrent de betaling.

 

Link naar reactie
  • 0

Maar wat koop je nu precies?

 

De domeinnaam kun je overzetten op jouw naam.

Meest handige lijkt inderdaad het gelijk oversteken.

 

Maar dan?

Zoals hier al vaker beschreven, de code blijft eigendom van de ontwikkelaar jij krijgt het gebruikersrecht.

Dat is vooral belangrijk als de website als maatwerk ontwikkeld is, als het op basis van Open Source is ligt het genuanceerder.

 

Hoe het intlellectueel eigendom in dit verhaal geregeld is wordt mij niet duidelijk.

Ook zal er waarschijnlijk een apart contract zijn voor de hosting.

Mogelijk zijn developer en hoster één partij, dan kun je dat rechtstreeks met hen regelen.

Als hoster en developer aparte partijen zijn zul je ook dat afzonderlijk moeten regelen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Misschien nog een erg low-tech suggestie.

 

Kruip samen achter 1 computer, de een brengt de verhuiscode mee en de ander registreert hem onder zijn naam en betaald direct.

Maar daarmee ben je er niet, want je zit vooral met de vraag *wat* er precies overgedragen wordt en of de verkoper wel bevoegd is om dat over te dragen.

 

Stel je koopt een website en achteraf blijkt dat de verkoper bij het (laten) bouwen er van inbreuk heeft gemaakt op auteursrechten, dan koop je een kat in de zak.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.