• 0

Wat vinden jullie van online marketing video's?

Omschrijving van je concept:

Een online marketing cursus bedoelt voor ondernemers om de online kanalen optimaal te gebruiken. De modules worden aangeboden als korte video's (maximaal 10 minuten per video). Denk aan onderwerpen als:

- zoekmachine optimalisatie (SEO)

- betaalde advertenties (Facebook / Google)

- copywriting / commercieel schrijven

- videomarketing (YouTube en promotievideo's)

- webshop (van stap 1 - tot werkende webshop)

- web analytics (Google Analytics / A-B testing)

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Uiteindelijk wil ik ter plekke gratis workshops aanbieden aan ondernemers (bijvoorbeeld bij Seats2Meet, KvK). Om enigszins structuur op te zetten en mijzelf te verdiepen in bovenstaande onderwerpen, ben ik alvast begonnen met content creëren op YouTube. Elke week verschijnt er nieuwe video over een onderwerp gerelateerd aan online marketing.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Veel ondernemers hebben totaal geen idee van de mogelijkheden van online marketing. Met de lesvideo's hoop ik daar verandering in te brengen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Zeker in het Nederlands bestaan er weinig online marketing video's. Daarnaast probeer ik mij echt te richten op hoe ondernemers baat hebben online marketing door bijvoorbeeld te refereren aan hoe andere succesvolle bedrijven het toepassen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop op twee punten feedback te krijgen:

 

Welke van onderstaande onderwerpen jou interessant lijkt?

A) zoekmachine optimalisatie (SEO)

B) betaalde advertenties (Facebook / Google)

C) copywriting / commercieel schrijven

D) videomarketing (YouTube en promotievideo's)

E) webshop / ecommerce (van stap 1 - tot werkende webshop)

F) web analytics (Google Analytics / A-B testing)

G) content marketing (blog / welke onderwerpen?; contentresearch)

H) social media (Instagram / Snapchat)

I) ander onderwerp >> reacties

 

Wat je van de eerste video's op YouTube vindt:

- onderwerp video

- uitleg van mijn kant

- kwaliteit video

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een online marketing cursus bedoelt <...>

Tja die deetjes en die teetjes. Google ziet het verschil gelukkig ook niet. Maar de mensen die op jow copy afkomen soms wel.

 

Backlinks naar je video-kanaal passen prima in de signatuur. Daar mag je zelfs je channel branden.

 

Laatste tip: ik kan jou op die openingsvideo moeilijk verstaan. Misschien dat dat op andere video's beter is en mogelijk ben ik de enige die daar last van heeft. Zo niet, doe wat aan de duidelijkheid!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik had ook moeite met de verstaanbaarheid, zeker in de eerste video. En dat is wel essentieel, want als mensen daar in die introductie moeite mee hebben, zal dat zeker van invloed zijn op het al dan niet bekijken van meer video's.

 

In je filmpje over de hashtag begin je met te vertellen dat de hashtag niets meer of minder is dan het hekje (#). Dat klopt dus niet (hashtag = # + woord). Die onduidelijkheid komt een paar keer terug in het filmpje en op de een of andere manier stoort mij dat. En "Online geld verdienen op internet" komt op mij wat vreemd over, want waar kun je anders "online" geld verdienen? Dus kijk nog eens kritisch naar wat je vertelt.

Link naar reactie
  • 0

En "Online geld verdienen op internet" komt op mij wat vreemd over, want waar kun je anders "online" geld verdienen? Dus kijk nog eens kritisch naar wat je vertelt.

Tja, die zag ik ook (gratis geld-generatie) en toen ben ik de rest gaan bekijken. ::)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Off topic:

"Online geld verdienen op internet"
Mooi onderwerp voor taalliefhebbers: is dit nu een pleonasme of een tautologie?

Mooie strikvraag inderdaad: het is een tautologie.

 

Bij een pleonasme wordt een impliciete eigenschap expliciet herhaald, zoals het wit zijn van sneeuw in witte sneeuw of het rond zijn van een cirkel in ronde cirkel. Dat is hier niet het geval: er wordt, zoals bij een tautologie, door een herhaling twee keer expliciet hetzelfde gezegd: online en op internet.

 

Verder is er nog een ezelsbruggetje. Een pleonasme kun je alleen verbeteren door het overbodige woord te schrappen: je kunt in ronde cirkel wel ronde maar niet cirkel schrappen zonder betekenisverlies. Een tautologie kun je daarentegen verbeteren door willekeurig één van beide overbodige woorden te schrappen: het maakt niet uit of je in dit geval nu online of op internet schrapt, kies zelf maar.

Link naar reactie
  • 0

.................

Om enigszins structuur op te zetten en mijzelf te verdiepen in bovenstaande onderwerpen, ben ik alvast begonnen met content creëren

.................

 

 

Hier zit de kern van jouw uitdaging.

Op deze manier ben je hooguit een éénoog en dan moet je hopen dat er blinden zijn.

 

Oké, dat was lekker kort door de bocht, maar ik zal even iets verder uitwijden:

je hebt jouw leeftijd tegen. Dit in combinatie met de open-deuren-inhoud (tenminste voor mij) en bovenstaande quote, maakt dat ik niet het idee heb dat ik naar een expert met ervaring luister, maar naar een wannabe, die even wat wikipedia/frankwatching-blogs of whatever recycled.

Er is vast een publiek voor, maar ik vond het tot nog toe erg oppervlakkig.

(Wat ook niet helpt is de #inhoud: die zorgt hier al gelijk voor commentaar dat je het zelf eigenlijk ook niet #weet.)

 

Ik weet niet of ik jouw kwaliteitsvraag kan beantwoorden, omdat ik toch wel andere eisen stel dan de meeste vloggers :-p

 

Wat goed is gegaan, is dat je geen donkere schim bent, maar je zit wel tegen overbelichting aan.

Het geluid klinkt te blikkerig, alsof het best wel (automatisch) gefilterd is.

Ik kan het nog wel verstaan, maar het luisteren zou moeiteloos en aangenaam moeten zijn.

Slechte audio is dodelijk voor een video.

Ik raad je aan om te kijken naar een dasspeld microfoon, zodat jouw stem van dichtbij opgenomen kan worden. Nog beter is om ook te zorgen dat de computer geen geluid maakt: de meeste computers ruizen er op los met hun ventilatie.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Omschrijving van je concept:

Een online marketing cursus bedoelt voor ondernemers om de online kanalen optimaal te gebruiken. De modules worden aangeboden als korte video's (maximaal 10 minuten per video). Denk aan onderwerpen als:

- zoekmachine optimalisatie (SEO)

- betaalde advertenties (Facebook / Google)

- copywriting / commercieel schrijven

- videomarketing (YouTube en promotievideo's)

- webshop (van stap 1 - tot werkende webshop)

- web analytics (Google Analytics / A-B testing)

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Veel ondernemers hebben totaal geen idee van de mogelijkheden van online marketing. Met de lesvideo's hoop ik daar verandering in te brengen.

 

Sorry, ik ga je niet de feedback geven waar je om vroeg, maar wel iets anders om over na te denken:

 

Ik denk dat je niet via YouTube jouw doelgroep aan gaat spreken; immers de ondernemers die 'geen idee' hebben van de mogelijkheden online, hebben waarschijnlijk ook 'geen idee' dat je dergelijke filmpjes op YouTube kunt terugvinden. Daarnaast zijn dit veelal ondernemers die niet zo 'tech savvy' zijn in de eerste plaats, en die gaan ook ná uitleg over SEO, nog altijd niet zelf aan de slag met zoiets. SEO is een incrowd afkorting overigens, wat deze doelgroep ook verder niks zal zeggen (men zal je dus ook niet gaan vinden met dit soort steekwoorden).

 

Daarnaast is het ook niet interessant voor mensen die wel (zelf) iets willen doen aan online marketing. Mensen zoals ik bijvoorbeeld. Ik heb veel meer aan kant en klare overzichten van mogelijke opties (zodat ik die niet zelf hoef te bedenken), open deuren en algemene adviezen interesseren me niet zo, maar wat ik dan wel graag wil zien is bijvoorbeeld een goede handleiding hoe dingen op te zetten. Persoonlijk denk ik dat YouTube daar geen goed middel voor is, ik kan namelijk veel sneller lezen dan jij je presentatie kan houden. Ik lees dus veel liever tekst via een blog/handleiding/website/pdf/boek dan dat ik een video ga kijken terwijl jij het voor mij uitspreekt. Zeker met dit soort dingen is er vaak veel te zeggen, maar wil je direct doorskippen naar de voor de ontvanger belangrijke stukken, helaas weet je dat met video niet...

 

Link naar reactie
  • 0

En "Online geld verdienen op internet" komt op mij wat vreemd over, want waar kun je anders "online" geld verdienen? Dus kijk nog eens kritisch naar wat je vertelt.

Tja, die zag ik ook (gratis geld-generatie) en toen ben ik de rest gaan bekijken. ::)

 

 

Bedankt voor je feedback!

 

Ik ga kijken of ik daar wat aan kan doen (microfoon / duidelijker praten). De geluidskwaliteit is misschien wel net zo belangrijk als het beeld. Wat betreft de titel: dit is met opzet gedaan. Mensen zoeken namelijk op de term "online geld verdienen" en "geld verdienen op internet". Nu sla ik twee vliegen in een klap. Als het taalgebruik echter wordt opgemerkt door mensen denk ik dat ik beter een van de twee opties kan kiezen. Ik heb de titel dan ook aangepast (en de andere optie in de beschrijving gebruikt om toch op beiden gevonden te worden).

 

Link naar reactie
  • 0

Omschrijving van je concept:

Een online marketing cursus bedoelt voor ondernemers om de online kanalen optimaal te gebruiken. De modules worden aangeboden als korte video's (maximaal 10 minuten per video). Denk aan onderwerpen als:

- zoekmachine optimalisatie (SEO)

- betaalde advertenties (Facebook / Google)

- copywriting / commercieel schrijven

- videomarketing (YouTube en promotievideo's)

- webshop (van stap 1 - tot werkende webshop)

- web analytics (Google Analytics / A-B testing)

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Veel ondernemers hebben totaal geen idee van de mogelijkheden van online marketing. Met de lesvideo's hoop ik daar verandering in te brengen.

 

Sorry, ik ga je niet de feedback geven waar je om vroeg, maar wel iets anders om over na te denken:

 

Ik denk dat je niet via YouTube jouw doelgroep aan gaat spreken; immers de ondernemers die 'geen idee' hebben van de mogelijkheden online, hebben waarschijnlijk ook 'geen idee' dat je dergelijke filmpjes op YouTube kunt terugvinden. Daarnaast zijn dit veelal ondernemers die niet zo 'tech savvy' zijn in de eerste plaats, en die gaan ook ná uitleg over SEO, nog altijd niet zelf aan de slag met zoiets. SEO is een incrowd afkorting overigens, wat deze doelgroep ook verder niks zal zeggen (men zal je dus ook niet gaan vinden met dit soort steekwoorden).

 

Daarnaast is het ook niet interessant voor mensen die wel (zelf) iets willen doen aan online marketing. Mensen zoals ik bijvoorbeeld. Ik heb veel meer aan kant en klare overzichten van mogelijke opties (zodat ik die niet zelf hoef te bedenken), open deuren en algemene adviezen interesseren me niet zo, maar wat ik dan wel graag wil zien is bijvoorbeeld een goede handleiding hoe dingen op te zetten. Persoonlijk denk ik dat YouTube daar geen goed middel voor is, ik kan namelijk veel sneller lezen dan jij je presentatie kan houden. Ik lees dus veel liever tekst via een blog/handleiding/website/pdf/boek dan dat ik een video ga kijken terwijl jij het voor mij uitspreekt. Zeker met dit soort dingen is er vaak veel te zeggen, maar wil je direct doorskippen naar de voor de ontvanger belangrijke stukken, helaas weet je dat met video niet...

 

 

Bedankt voor je inhoudelijke feedback! Ik denk dat je gelijk hebt dat mensen die er geen verstand van hebben niet snel zoeken op titels als SEO. Dat is ook een reden waarom we daarnaast een aantal gratis workshops willen aanbieden op locaties als Seats2Meet, waarin we kunnen naar verwijzen naar onze video's.

 

Ik neem je advies over de vorm van de media mee. Mogelijk is een e-book (pdf) met een stappenplan een mooie aanvulling. Daarnaast kan ik concretere onderwerpen onderwerpen behandelen (how-to's / tutorials) waarbij een video mogelijk wel van toegevoegde waarde kan zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

.................

Om enigszins structuur op te zetten en mijzelf te verdiepen in bovenstaande onderwerpen, ben ik alvast begonnen met content creëren

.................

 

 

Hier zit de kern van jouw uitdaging.

Op deze manier ben je hooguit een éénoog en dan moet je hopen dat er blinden zijn.

 

Oké, dat was lekker kort door de bocht, maar ik zal even iets verder uitwijden:

je hebt jouw leeftijd tegen. Dit in combinatie met de open-deuren-inhoud (tenminste voor mij) en bovenstaande quote, maakt dat ik niet het idee heb dat ik naar een expert met ervaring luister, maar naar een wannabe, die even wat wikipedia/frankwatching-blogs of whatever recycled.

Er is vast een publiek voor, maar ik vond het tot nog toe erg oppervlakkig.

(Wat ook niet helpt is de #inhoud: die zorgt hier al gelijk voor commentaar dat je het zelf eigenlijk ook niet #weet.)

 

Ik weet niet of ik jouw kwaliteitsvraag kan beantwoorden, omdat ik toch wel andere eisen stel dan de meeste vloggers :-p

 

Wat goed is gegaan, is dat je geen donkere schim bent, maar je zit wel tegen overbelichting aan.

Het geluid klinkt te blikkerig, alsof het best wel (automatisch) gefilterd is.

Ik kan het nog wel verstaan, maar het luisteren zou moeiteloos en aangenaam moeten zijn.

Slechte audio is dodelijk voor een video.

Ik raad je aan om te kijken naar een dasspeld microfoon, zodat jouw stem van dichtbij opgenomen kan worden. Nog beter is om ook te zorgen dat de computer geen geluid maakt: de meeste computers ruizen er op los met hun ventilatie.

 

 

Bedankt voor je inhoudelijke feedback! In de video's die ik in het vervolg ga maken ga ik concretere onderwerpen uitkiezen.

 

Wat betreft de overlichting: daar ga ik aan werken. Ik heb een redelijke microfoon gebruikt (Blue Snowball), maar blijkbaar is mijn stem toch niet helemaal goed te verstaan. Ik denk dat ik dichter bij de microfoon moet zitten en bij het bewerken van de video nog een aantal zaken moet optimaliseren. Denk je dat een dasspeld veel betere geluidskwaliteit oplevert, of denk je dat het komt door de manier waarop ik de Blue Snowball gebruikt heb (+ geluid ventilator MacBook)?

 

 

Link naar reactie
  • 0

......................

Ik heb een redelijke microfoon gebruikt (Blue Snowball), maar blijkbaar is mijn stem toch niet helemaal goed te verstaan. Ik denk dat ik dichter bij de microfoon moet zitten en bij het bewerken van de video nog een aantal zaken moet optimaliseren. Denk je dat een dasspeld veel betere geluidskwaliteit oplevert, of denk je dat het komt door de manier waarop ik de Blue Snowball gebruikt heb (+ geluid ventilator MacBook)?

 

 

 

Het resultaat van een geluidsopname is natuurlijk afhankelijk van de microfoon èn het gebruik er van.

Ik kan niet weten hoe je de microfoon hebt gebruikt, ik kan alleen maar educated guesses maken.

De eerste vraag is: heb je de microfoon op cardioïde of omni-directioneel staan?

Cardioïde is wat je nodig hebt.

De 2e vraag is: heb je de webcam in jouw MacBook als camera gebruikt?

Ik denk van wel, als ik de hoek en het beeld zo zie.

Op basis van die aanname:

ik zie de microfoon niet, dat betekent dat deze niet heel dicht bij jou staat. Als de microfoon wel ergens (bijna) recht voor jou stond, stond de microfoon dichterbij de ventilator van jouw laptop dan bij jouw mond. Misschien zat de ventilator wel ergens tussen de mic en jou in (bijvoorbeeld als je de microfoon aan de monitor hebt bevestigd). Dan laat je te veel vervuiling toe in jouw opnames.

Verder zie ik een omgeving (kamer) waarin het geluid waarschijnlijk ongestoord kan rondstuiteren: dus ook het geruis van de laptop. Geluidstechnisch gezien kun je dat dempen door een dekbed over de laptop te leggen, maar dan kan de laptop niet meer goed koelen.

Wat je wel kan doel is met witte/grijze* badhanddoeken zorgen dat het geluid minder weg komt.

Als je korte pootjes hebt voor de laptop, kun je de MacBook op een dubbel gevouwen handdoek leggen: de oppervlakte die uitsteekt, kun je omvouwen zodat er een soort opstaande rand onstaat, zonder dat je de ventilatie afdekt. Op deze manier wordt een aardig deel van de ruis opgevangen en gedempt voordat het verder weerkaatst wordt.

Zo kun je ook buiten beeld nog doeken ophangen: bijvoorbeeld achter de monitor, waardoor het aanwezige geluid minder rondgalmt. Als je een harde vloer hebt, helpen vloerkleden ook.

 

*) Wit is kleur neutraal en weerkaatst aanwezig licht. Grijs verkaatst minder. Zwart absorbeert licht: door het wegnemen van weerkaatsing kun je dus schaduw aan het beeld toevoegen.

Als je rood, blauw, groen, roze of welke kleur dan ook gebruikt, krijg je kleurvervuiling: je weerkaatst dan een kleur terug het beeld in. Bij de blauwe en groene tinten laat dat jou er ongezond uitzien, bij andere kleuren ziet het er gewoon slordig uit.

 

Hoe dichter een microfoon bij een mond zit, des te zachter zijn andere geluiden in verhouding tot de stem.

Daarom gebruiken journalisten nog altijd microfoons om mensen te kunnen interviewen in bijvoorbeeld (rumoerige) voetbalstadia. En daarom klinkt de ingebouwde camera altijd minder goed: de stem is verder weg, waardoor de akoestiek en omgevingsgeluiden meer de overhand krijgen.

Dat is ook een reden waarom dasspeldmicrofoons worden gebruikt: die zitten dicht op de bron (en zijn subtiel van afmeting).

 

Ik weet niet hoe je de microfoon nu gebruikt, maar leer te luisteren en probeer verschillende posities voor de microfoon. Leer te luisteren naar de stilte en je zult horen dat het bijna nooit stil is: de ventilator van een computer, de douche, de wasmachine, de koelkast, de klok, een open ventilatie rooster.

Hoe meer achtergrond ruis je kunt voorkomen, des te schoner het geluid. -> Minder ruisonderdrukking = beter eindresultaat.

 

Succes!

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

......................

Ik heb een redelijke microfoon gebruikt (Blue Snowball), maar blijkbaar is mijn stem toch niet helemaal goed te verstaan. Ik denk dat ik dichter bij de microfoon moet zitten en bij het bewerken van de video nog een aantal zaken moet optimaliseren. Denk je dat een dasspeld veel betere geluidskwaliteit oplevert, of denk je dat het komt door de manier waarop ik de Blue Snowball gebruikt heb (+ geluid ventilator MacBook)?

 

 

 

Het resultaat van een geluidsopname is natuurlijk afhankelijk van de microfoon èn het gebruik er van.

Ik kan niet weten hoe je de microfoon hebt gebruikt, ik kan alleen maar educated guesses maken.

De eerste vraag is: heb je de microfoon op cardioïde of omni-directioneel staan?

Cardioïde is wat je nodig hebt.

De 2e vraag is: heb je de webcam in jouw MacBook als camera gebruikt?

Ik denk van wel, als ik de hoek en het beeld zo zie.

Op basis van die aanname:

ik zie de microfoon niet, dat betekent dat deze niet heel dicht bij jou staat. Als de microfoon wel ergens (bijna) recht voor jou stond, stond de microfoon dichterbij de ventilator van jouw laptop dan bij jouw mond. Misschien zat de ventilator wel ergens tussen de mic en jou in (bijvoorbeeld als je de microfoon aan de monitor hebt bevestigd). Dan laat je te veel vervuiling toe in jouw opnames.

Verder zie ik een omgeving (kamer) waarin het geluid waarschijnlijk ongestoord kan rondstuiteren: dus ook het geruis van de laptop. Geluidstechnisch gezien kun je dat dempen door een dekbed over de laptop te leggen, maar dan kan de laptop niet meer goed koelen.

Wat je wel kan doel is met witte/grijze* badhanddoeken zorgen dat het geluid minder weg komt.

Als je korte pootjes hebt voor de laptop, kun je de MacBook op een dubbel gevouwen handdoek leggen: de oppervlakte die uitsteekt, kun je omvouwen zodat er een soort opstaande rand onstaat, zonder dat je de ventilatie afdekt. Op deze manier wordt een aardig deel van de ruis opgevangen en gedempt voordat het verder weerkaatst wordt.

Zo kun je ook buiten beeld nog doeken ophangen: bijvoorbeeld achter de monitor, waardoor het aanwezige geluid minder rondgalmt. Als je een harde vloer hebt, helpen vloerkleden ook.

 

*) Wit is kleur neutraal en weerkaatst aanwezig licht. Grijs verkaatst minder. Zwart absorbeert licht: door het wegnemen van weerkaatsing kun je dus schaduw aan het beeld toevoegen.

Als je rood, blauw, groen, roze of welke kleur dan ook gebruikt, krijg je kleurvervuiling: je weerkaatst dan een kleur terug het beeld in. Bij de blauwe en groene tinten laat dat jou er ongezond uitzien, bij andere kleuren ziet het er gewoon slordig uit.

 

Hoe dichter een microfoon bij een mond zit, des te zachter zijn andere geluiden in verhouding tot de stem.

Daarom gebruiken journalisten nog altijd microfoons om mensen te kunnen interviewen in bijvoorbeeld (rumoerige) voetbalstadia. En daarom klinkt de ingebouwde camera altijd minder goed: de stem is verder weg, waardoor de akoestiek en omgevingsgeluiden meer de overhand krijgen.

Dat is ook een reden waarom dasspeldmicrofoons worden gebruikt: die zitten dicht op de bron (en zijn subtiel van afmeting).

 

Ik weet niet hoe je de microfoon nu gebruikt, maar leer te luisteren en probeer verschillende posities voor de microfoon. Leer te luisteren naar de stilte en je zult horen dat het bijna nooit stil is: de ventilator van een computer, de douche, de wasmachine, de koelkast, de klok, een open ventilatie rooster.

Hoe meer achtergrond ruis je kunt voorkomen, des te schoner het geluid. -> Minder ruisonderdrukking = beter eindresultaat.

 

Succes!

 

Wederom bedankt voor je goede tips. Ik kan wel een cursus video- en geluidstechniek bij je volgen :-)

 

Ik heb de microfoon op carioïde staan (stand 1). Verder heb ik wel een aparte DSLR gebruikt voor het beeld (lage F-waarde wat overbelichting deels kan verklaren) en die vervolgens op een statief gezet. Als ik de webcam gebruik, krijg je echt een "close-up" idee.

 

De handdoek truc (witte en grijze handdoek allebei even uitproberen) ga ik in het vervolg gebruiken. De volgende video waarbij ik bovenstaande zaken en jouw feedback in acht neem zal ik binnenkort ook even plaatsen. Dit zullen niet de video's zijn die als eerste gepost worden, want ik heb een serie opgenomen en op YouTube ingepland waarbij ik nog geen rekening met deze zaken heb gehouden.

 

Thanks!

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Volgens mij is het niet alleen de microfoon maar ook de manier van spreken en wellicht een accent. Mijn eerste indruk was, dat is achterhoeks of twents. Of Zwolsch. Snel, in korte erupties en wat naar binnen gericht. Er mag wat rust in, geduld en aandacht voor volledig open uitspreken van woorden.

 

Lastig, want het moet wel natuurlijk overkomen. En het mag best couleur locale hebben.

 

Hier op HL plaatsen we ook video's van Youtube. Zijn er betere platforms om video's te plaatsen die vervolgens op dedicated sites en elders ingebed kunnen worden? Ik zie het model wel: coaches die hun expertise etaleren via ebooks en videoos, en monetariseren via klanten die meer persoonlijke advies wensen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je hebt nu heel veel waardevolle tips gehad over structuur en verbeterde inzet van de middelen. Ik ga een paar andere aspecten aanboren:

 

1. De opbouw en volgorde van je verhaal. Neem als voorbeeld jouw hashtag filmpje, waarin je de vraag stelt wat een hashtag is en vervolgens antwoordt dat het niets meer en niets minder dan een hekje is. Daarmee beantwoord je de vraag al, of dat nu klopt of niet, maar zo komt het over, dus de overige 4 minuten van het filmpje zouden dan overbodig zijn. Begin inderdaad met een vraag over een situatie waarin iets niet goed gaat, wanneer de hashtag niet (goed) wordt gebruikt (zonder hashtag te benoemen), vertel dan welke problemen dit oplevert en hoe fijn het zou zijn als er iets bestond dat het probleem op zou kunnen lossen. Pas dan benoem je de hashtag en het nut en de noodzaak van het gebruik ervan. Misschien niet ieders hobby, maar de tellsell filmpjes, e.d. hanteren die opbouw en daar kun je veel van leren.

 

2. Stemgebruik, je kunt je apparatuur nog zo goed hebben ingeregeld, jij spreekt tekst nogal monotoon in en er klinkt twijfel in door. Bij twijfel 'steken veel mensen niet over', dus probeer ook hier de boodschap meer te presenteren dan alleen uit te spreken, door te variëren in toonhoogte, het soms laten vallen van stiltes en speel met gelaatsuitdrukkingen en je houding. Je hebt op een gegeven moment linksboven van je verkleinde beeld diverse voorbeelden van hashtags in tekst, doe soms even net of je daarnaar kijkt en / of wijst, waardoor het geheel dynamischer wordt.

 

3. 'Less is more', met name jouw generatie haakt binnen enkele seconden af, als het niet in korte tijd boeit, wellicht kun je de teksten inkorten en dus ook de filmpjes, of het moet wel heel interessant zijn om het 4 á 5 minuten te laten duren. Schrijven is schrappen.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Volgens mij is het niet alleen de microfoon maar ook de manier van spreken en wellicht een accent. Mijn eerste indruk was, dat is achterhoeks of twents. Of Zwolsch. Snel, in korte erupties en wat naar binnen gericht. Er mag wat rust in, geduld en aandacht voor volledig open uitspreken van woorden.

 

Lastig, want het moet wel natuurlijk overkomen. En het mag best couleur locale hebben.

 

Hier op HL plaatsen we ook video's van Youtube. Zijn er betere platforms om video's te plaatsen die vervolgens op dedicated sites en elders ingebed kunnen worden? Ik zie het model wel: coaches die hun expertise etaleren via ebooks en videoos, en monetariseren via klanten die meer persoonlijke advies wensen.

 

Haha, ik kom uit West-Friesland (kop van Noord-Holland) en zoals je misschien hebt gehoord studeer ik aan de TU Eindhoven. Als de kwaliteitsstandaard, presentatietechnieken en inhoud een boost hebben gehad, kan ik inderdaad gaan nadenken om anderen platformen te benaderen en vragen of ze de video's wellicht willen plaatsen op hun website. Maar daarvoor moet ik nog een aantal stappen zetten (feedback gebruiken) en een hoop leren :-)

 

Thanks!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt nu heel veel waardevolle tips gehad over structuur en verbeterde inzet van de middelen. Ik ga een paar andere aspecten aanboren:

 

1. De opbouw en volgorde van je verhaal. Neem als voorbeeld jouw hashtag filmpje, waarin je de vraag stelt wat een hashtag is en vervolgens antwoordt dat het niets meer en niets minder dan een hekje is. Daarmee beantwoord je de vraag al, of dat nu klopt of niet, maar zo komt het over, dus de overige 4 minuten van het filmpje zouden dan overbodig zijn. Begin inderdaad met een vraag over een situatie waarin iets niet goed gaat, wanneer de hashtag niet (goed) wordt gebruikt (zonder hashtag te benoemen), vertel dan welke problemen dit oplevert en hoe fijn het zou zijn als er iets bestond dat het probleem op zou kunnen lossen. Pas dan benoem je de hashtag en het nut en de noodzaak van het gebruik ervan. Misschien niet ieders hobby, maar de tellsell filmpjes, e.d. hanteren die opbouw en daar kun je veel van leren.

 

2. Stemgebruik, je kunt je apparatuur nog zo goed hebben ingeregeld, jij spreekt tekst nogal monotoon in en er klinkt twijfel in door. Bij twijfel 'steken veel mensen niet over', dus probeer ook hier de boodschap meer te presenteren dan alleen uit te spreken, door te variëren in toonhoogte, het soms laten vallen van stiltes en speel met gelaatsuitdrukkingen en je houding. Je hebt op een gegeven moment linksboven van je verkleinde beeld diverse voorbeelden van hashtags in tekst, doe soms even net of je daarnaar kijkt en / of wijst, waardoor het geheel dynamischer wordt.

 

3. 'Less is more', met name jouw generatie haakt binnen enkele seconden af, als het niet in korte tijd boeit, wellicht kun je de teksten inkorten en dus ook de filmpjes, of het moet wel heel interessant zijn om het 4 á 5 minuten te laten duren. Schrijven is schrappen.

 

Ik heb inderdaad veel waardevolle tips gehad. Fijn dat anderen kritisch mee willen denken!

 

1. Ik snap hem helemaal, ook al is dat wellicht tegenstrijdig met het doel: informatie overbrengen. Maar ik ga het zeker meenemen.

 

2. Ga ik proberen rekening mee te houden. Ik hoop en verwacht eigenlijk ook wel een beetje dat mijn presentatietechnieken beter worden als ik het blijf oefenen. Maar er valt in ieder geval nog een hoop te verbeteren.

 

3. Mee eens, je kunt denk ik beter meerdere kortere video's hebben dan een een aantal relatief langere video's.

 

En uiteraard ook bedankt voor je feedback!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.