Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tiesgrimbergen
Tiesgrimbergen
Goedendag allemaal,
Wanneer ik vanuit buiten de EU producten importeer zit hier in eerste instantie geen BTW op. Pas wanneer deze producten de EU betreden gaat de douane zich ermee bemoeien waardoor er importkosten en BTW overeen gaan. Deze toegevoegde waarde worden dan vervolgens opgesteld in een factuur die geleverd wordt aan het koeriersbedrijf. Helaas merk ik vaak dat deze factuur dan opgesteld wordt voor het verzendadres van de producten i.p.v. het factuuradres waar ik het bedrijf buiten de EU over geïnformeerd heb. Het probleem bij ons is dat het verzendadres enkel logistiek werk levert en niet voor deze facturen mag opdraaien.
Ik zou graag aan de mensen die internationaal zaken doen willen vragen wat zij voor oplossing hebben voor deze situatie? De facturen worden nu op naam gezet van ons logistiek bedrijf waarbij de juiste tenaamstelling dus ontbreekt. Weet iemand of er een oplossing is om er voor te zorgen dat de douane deze facturen automatisch met de juist informatie weet te voorzien? De belastingdienst stelt namelijk een aantal factuur vereiste op wanneer een bedrijf BTW wilt terugvragen.
Ik hoop dat ik de situatie duidelijk heb kunnen uitleggen. Indien er nog vragen zijn, dan beantwoord ik deze graag.
MVG,
Ties
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag