de for staat op de balans bij passiva, er staan grotendeels liquide middelen tegenover bij de activa.
ik denk: deze liquide middelen vallen niet in box3, en de rente moet in box1 opgegeven worden.
maar: de liquide middelen staan op een privé spaarrekening.
hoe geef ik dit nu aan?
moet ik het aangeven als geen renteopbrengst in box1 en alles in box3 laten belasten?
of moet ik de spaarrekening waar de liquide middelen op staan als zakelijk aanmerken en zo uit box3 halen? in dat geval kloppen de saldi niet, want op die rekening staat meer geld dan de hoogte van de liquide middelen bij de activa.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bob muk
bob muk
ik heb een vraag, wie weet het antwoord hierop?
ik heb een eenmanszaak.
de for staat op de balans bij passiva, er staan grotendeels liquide middelen tegenover bij de activa.
ik denk: deze liquide middelen vallen niet in box3, en de rente moet in box1 opgegeven worden.
maar: de liquide middelen staan op een privé spaarrekening.
hoe geef ik dit nu aan?
moet ik het aangeven als geen renteopbrengst in box1 en alles in box3 laten belasten?
of moet ik de spaarrekening waar de liquide middelen op staan als zakelijk aanmerken en zo uit box3 halen? in dat geval kloppen de saldi niet, want op die rekening staat meer geld dan de hoogte van de liquide middelen bij de activa.
wie weet hoe het moet?
mijn hersens kraken inmiddels.
dank en groeten!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52832-liquide-middelen-for-in-box-1-of-box-3/Aanbevolen berichten
43 antwoorden op deze vraag