• 0

LCL zending in hout versturen? oplossing?

Beste forumleden

 

Weten jullie een goede oplossing om een 6cbm vracht zo onbeschadigd mogelijk aan te laten komen?

( en dan heb ik het niet over een hele container nemen )

 

 

Vorige keer 6cbm geïmporteerd, alles uitbesteed. helaas 700 euro schade.. colli's vermist.. dozen totaal opengescheurd aan de zijkanten.

 

Fabrikant kan het ditmaal als onderstaande foto verzenden, echter zit ik dan op 9 cbm ipv 6cbm.. Nu vraag ik me echt af is dit nodig of was ik vorige keer gewoon het haasje..

 

Hoe zorgen jullie dat de goederen niet worden beschadigd? ook leveren ze ditmaal EXW ipv FOB

iemand nog belangrijke tips?

 

deze.thumb.jpg.e6759d4a53b5911d6861ac9c4176a3c7.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een volle container hoeft op dit moment niet de hoofdprijs te kosten. Dus dat kan het over wegen waard zijn. Voor euro 700,- is elk geval je zeevracht rekening(op dit moment) voor een 20ft container ruimschoots betaald(vanaf mainport China).

Dat de verpakking opeens 3cbm extra in beslag neemt is op basis van het houtwerk wat ik zie wel heel erg veel. Ziet er echter wel nog steeds uit als waaibomenhout...... maar zou best kunnen dat het stevig genoeg is. Dat is lastig te beoordelen op de foto. Nu weet ik niet wat voor producten je gaat importeren en wat de waarde is maar verpakken is relatief duur.

 

Normaal gesproken is ziet de Nederlandse standaard voor export verpakking er zo uit

 

 

 

Kisten_vurenhout_01.thumb.jpg.f1d85d505842d2d8ace6ead447427ec0.jpg

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Of zo

 

Het gaat om plastic doosjes, +/- 1200-1500 kg. doordat het een eigen gewicht heeft kan ik ook niet eindeloos opstapelen met kartonnen dozen waarde ongeveer 10000.-

 

een 20ft container is 33cbm, en mijn lading is maar 6cbm, lijkt me het niet echt waard.. ik stuur je even een pb mogelijk kan je een offerte voor mij maken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

PM is uiteraard prima.

 

Het Klopt dat er 33cbm in een 20ft past(moet je trouwens wel hele gunstige dozen hebben.....)

Maar het klopt dat je dan een hoop lucht aan het verschepen bent. Echter probeer ik het even in perspectief te brengen tov schades en manco's welke je eerder hebt gehad. LCL is inderdaad goedkoper. Maar FCL geeft veel meer zekerheid. Is zomaar een week sneller in de transporttijd en je bent niet afhankelijk van andere partijen.

 

Uiteraard hangt hier een prijskaartje aan maar als je allerlei schades moet lopen afhandelen dan is het rekensommetje snel gemaakt.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Je fabrikant heeft gewoon voor vervoer naar de haven zeer waarschijnlijk de meest goedkope optie gekozen. Denk ergens onderin een vrachtwagen en daarboven nog 3 meter aan andere goederen gestapeld + het staan op en over en weer gooien van de dozen op het moment dat er gelost moet worden.

 

Laat ze eea goed inpakken op een pallet en naar de haven sturen, liefst met plaat hout erop en met een gerenommeerde vervoerder (kost een paar tientjes extra). Dan heb je kans dat het wel goed aan komt de volgende keer.

 

Liefst expediteur in de haven foto's vragen van de goederen op het moment dat ze daar in het magazijn staan. Dan weet je in ieder geval wie je goederen gesloopt heeft.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jlely,

 

Vaak kun je ook al een hoop schade voorkomen door de dozen goed te laten vullen. Geen lege ruimtes in de dozen (worden ze zwak van).

 

Plus kun je verzoeken om on top te laden dat helpt vaak al.

 

Of anders op pallet aanleveren ivp los en als je deze dan zo hoog mogelijk maakt (let op maximale hoogte container) dan laden ze er ook niets meer op.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.