• 0

Bestelbus verdedigbaar

In het verlengde van dit draadje https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=52586;start=msg489845#msg489845 is er nu het plan om een stap verder te gaan.

 

En wel de aanschaf van een bestelbus op de zaak.

Deze bestelbus zal een 'oudje' zijn van ergens rond 2000 met een prijs van rond de € 1500,--

 

Reden voor de aanschaf is dat ik toch best wel wat zakelijke kilometers maak met de privé auto met aanhanger erachter en we thuis al een tijdje over een 2de auto zitten na te denken.

 

De aan te schaffen bestelbus zal gebruikt gaan worden naar en van het modelvliegveld (wekelijks), naar shows en meetings 1x per maand en 2 a 3 x per jaar naar beurzen in Duitsland.

 

Tevens zal door de ruimte ik voorraad mee kunnen nemen wat op locatie de verkoop zal stimuleren en zo meer omzet gecreëerd zal worden bovenop de huidige omzet omdat de vliegers er dan direct bij staan en eerder zijn geneigd iets te kopen dan wanneer ze het via internet moeten bestellen.

 

Daarnaast is het een mooi rijdend reclamebord voor de zaak wat op zal vallen op de diverse shows en meetings en onderweg.

 

Mijn idee dus dat het volledig gerechtvaardigd is om een bestelbus op de zaak te zetten ondanks dat de hobbysfeer mogelijk om de hoek komt kijken.

 

Wanneer ziet de belastingdienst iets eigenlijk als hobby? dit jaar zal er waarschijnlijk voor het eerst winst uit de zaak gehaald worden (althans als ik geen bus aanschaf) maar met een omzet tegen de 6 cijfers voor de komma kan je het niet echt hobby noemen mijn inziens (okee voor sommigen is dit peanuts, maar lijkt mij toch wel de hobby te overstijgen).

 

Graag jullie input/meningen/advies/to do`s en not to do`s ;-)

 

 

Grt,

Berto.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Houdt er wel rekening mee dat een dieselbus van die leeftijd steeds vaker niet meer is toegestaan in grote steden (zowel in Duitsland als in Nederland). Nu weet ik niet hoe vaak je in de stad moet zijn en of die restrictie ook geldt voor vliegvelden aan de rand van een stad maar in elk geval iets om op te letten.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties.

 

 

Dat ik met een oude diesel niet welkom ben in centrum delen van diverse steden is geen punt.

 

 

Waar ik wel rekening mee hou is dat het wel een bus moet worden die met een milieusticker in Duitsland in de diverse steden terecht kan.

Er zijn daar nog wel eens beurzen die ik kan gaan bezoeken.

 

Grt,

Berto.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.