• 0

Welke payment service provider? Ervaringen met Paypro, Pay.nl of Mollie?

Hoi Higherlevel-leden,

 

Voor mijn webshop heb ik een PSP nodig. Nu ben ik al een tijdje allerlei partijen aan het vergelijken, maar het is zoveel, dat ik er niet helemaal uit kom. Ik wil niet lukraak eentje nemen en later tegen allerlei problemen aanlopen.

Mijn webshop wil ik opbouwen, maar ik begin klein. Ik verwacht niet direct heel veel transacties per maand, maar als het gaat lopen, moet het daar wel op ingericht zijn natuurlijk. In eerste instantie wil ik alleen iDEAL en overboekingen accepteren. Ik wil liever (nog) niet vast zitten aan een vast maandbedrag. Verder vind ik het belangrijk dat voor klanten betrouwbaar over komt. Liefst op het bankafschrift ook de naam van mijn webshop, maar dat is niet vaak heb ik al gezien.

Ik denk zelf nu aan Paypro, Pay.nl of Mollie.

Mollie springt er voor mij nu het meest uit, omdat die veel betaalmethodes bieden, de klantenservice relatief snel reageert en de kosten per transactie laag zijn (€ 0,29 zag ik vandaag, was eerst nog €0,45).

Heeft iemand ervaring met één van deze partijen?

 

Mod edit: titel ingekort

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Kijk ook eens naar PayCheckout.com. Wij gaan binnenkort met deze partij testen.

 

Niet bekend mee, maar als ik hun website lees ga ik twijfelen over de betrouwbaarheid. Ik haal uit over PayCheckout bijvoorbeeld het volgende citaat:

 

Ons team heeft al 4 keer eerder transactiesoftware gebouwd en heeft ervaring met systemen die meer dan 25.000 transacties per minuut moesten verwerken. Al onze ervaring, frustratie en passie zitten in onze betaaloplossing.

 

Als ik dan door reken kom ik op 13.140.000.000 transacties per jaar met een gemiddelde van 25.000 transacties per minuut. Hij schrijft over meer an 25.000 transacties per minuut. In 2015 zijn in heel Nederland totaal 222.000.000 ideal transacties geweest. Ter vergelijk doet Amazon wereldwijd totaal ongeveer 2.500 transacties per minuut naar eigen zeggen. Zij bouwen een systeem dat meer dan 10 keer zoveel transacties verwerkt als Amazon? Sterker nog, 4 keer eerder zulke systemen?

 

Ik vind het allemaal een hoog te mooi om waar te zijn gehalte hebben.

 

Daarbij mis ik Bankcontact en Giropay in hun betaalmogelijkheden ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoe het met dat aantal transacties zit weet ik niet. Ik heb de mede-eigenaar op kantoor gehad en die heeft me wat meer verteld over hun bedrijf. De plugins voor Joomla (VirtueMart) en andere grote aanbieders zijn net klaar of bijna klaar, dus dan gaan we testen.

 

Wouter, als ik jouw bericht lees dan klopt je optelsommetje niet echt. Er staat dat ze software gebouwd hebben die 25.000 transacties per minuut moesten verwerken. Er staat niet dat dat klokje rond 25.000 transacties per minuut zijn, maar dat zal een piek geweest zijn.

 

Bancontact en Giropay zitten er aan te komen (is ook voor mij een vereiste).

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Hoe het met dat aantal transacties zit weet ik niet. Ik heb de mede-eigenaar op kantoor gehad en die heeft me wat meer verteld over hun bedrijf. De plugins voor Joomla (VirtueMart) en andere grote aanbieders zijn net klaar of bijna klaar, dus dan gaan we testen.

 

Wouter, als ik jouw bericht lees dan klopt je optelsommetje niet echt. Er staat dat ze software gebouwd hebben die 25.000 transacties per minuut moesten verwerken. Er staat niet dat dat klokje rond 25.000 transacties per minuut zijn, maar dat zal een piek geweest zijn.

 

Bancontact en Giropay zitten er aan te komen (is ook voor mij een vereiste).

 

Meer dan 25.000 op pieken staat er. Ik heb dan inderdaad een allicht onjuiste aanname gedaan door te stellen dat het dan wel 25.000 gemiddeld zou zijn. Echter zelfs al zou het gemiddelde 5000 zijn. Dan nog is dat 2 keer zoveel als Amazon. Dan hebben ze nota bene 4 keer zo'n systeem gemaakt die dat aantal verwerkt? Nogmaals ik kan fout zitten. Even verder zoeken leert wel, dat de 'voorgaande ervaring' geen e-commerce betreft, maar telecom oplossingen?

 

Laat ik het er op houden, dat ik erg benieuwd ben naar je ervaringen.

Link naar reactie
  • 0

Van wat ik er van onthouden heb (maar niet relevant voor mij dus het kan zijn dat ik het niet goed opgeslagen heb), is de (mede)oprichter van het bedrijf inderdaad begonnen met telecomoplossingen, zoals het welbekende 'stemmen via SMS' bij populaire TV-programma's, niet alleen in Nederland maar internationaal (en dan kom je natuurlijk heel snel aan een hele hoop transacties per minuut), en wellicht nog meer, maar zoals gezegd heb ik dat niet onthouden.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Ik werk nu zelf met Buckaroo, en heb eigenlijk niks te klagen. Behalve Ideal kan je ook betalen met Paypal en afterpay, meer heb ik niet nodig. Overstappen van de ene PSP naar de ander gaat eigenlijk best gemakkelijk. Ik ben al een paar keer overgestapt van PSP.

 

Nu vraag ik mij alleen af of er nog andere PSP's zijn die beter zijn dan Buckaroo? Er worden er een aantal genoemd hier, maar ik ben het overzicht kwijt haha.

Link naar reactie
  • 0

Het belangrijkste is dat je een service provider uitkiest met goede ondersteuning voor het webshop platvorm dat je gebruikt. Anders kan het nogal een vervelend proces worden om het systeem werkend te krijgen. Over het algemeen zijn pay.nl en mollie betrouwbaar en ze hebben goede ondersteuning! Ik zou zeggen: kijk welke van de 2 het beste tarief heeft voor jouw situatie.

Bijenwas korrels 

Bijenwas kopen

Bijenwas doeken
Hulp nodig met opencart? Laat het me weten

Link naar reactie
  • 0

Dat is er dus op zich al wel... Bij Mollie kun je bitcoin als betalingswijze accepteren, heb het in onze webwinkel ook aan staan.

 

Mollie verwerkt de omzetting dus ik krijg geen bitcoin maar gewoon euro's op m'n rekening.

Is overigens tot zover slechts een handvol keer gebruikt, maar ik vind het wel leuk om aan te bieden.

 

Verder prima tevreden bij Mollie (ik kwam van Qantani die overgegaan zijn in Mollie), alles wat ik nodig heb is mogelijk, afgelopen twee jaar geen enkel probleem ondervonden, en ben tevreden met de gerekende prijzen.

 

(ah....neem ik ook eens de moeite een keer te reageren, ik lees het vorige bericht nu opnieuw, inclusief context dat het henklogt's eerste bericht is, en lijkt me evident spam, jammer...edit:hoera voor admins :))

 

Link naar reactie
  • 0

Kun je dat niet zelf kiezen dan? Laat ze mij maar in BitCoins uitbetalen hoor!

 

Nee dat kan bij Mollie in ieder geval (nog?) niet, vond dit al heel wat. Vind ik absoluut niet erg, ik heb geen behoefte aan het risico van een vooralsnog erg volatiele koers.

 

Als ik precies 24 uur geleden een bestelling van 100 euro had gekregen had ik vandaag nog 96,53 euro over. Kan ook omgekeerd, natuurlijk, er zijn mensen die er veel geld mee verdiend hebben, maar het lijkt me absoluut (nog) niet geschikt als betrouwbaar dagelijks betaalmiddel. En wie behoefte heeft aan speculeren kan beter zelf bitcoin aanschaffen lijkt mij...

 

Link naar reactie
  • 0

 

Mollie verwerkt de omzetting dus ik krijg geen bitcoin maar gewoon euro's op m'n rekening.

 

Kun je dat niet zelf kiezen dan? Laat ze mij maar in BitCoins uitbetalen hoor!

 

Maar kan je Bitcoins niet rechtstreeks accepteren als je dat zou willen?

Wat is de meerwaarde van een PSP als middleman als je die niet gebruikt om het geld om te zetten?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is de meerwaarde van een PSP als middleman als je die niet gebruikt om het geld om te zetten?

 

PCI-DSS, Wwft, Sanctiewet en AVG grotendeels buiten de deur houden.

 

En een PSP is ook voor de betalende consument een Trusted third partner. Op relatief onbekende websites die geen gebruik maken van een PSP reken ik niet af...

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

PCI-DSS, Wwft, Sanctiewet en AVG grotendeels buiten de deur houden.

 

Zie zelf Bitcoins meer als contant geld.

Weet dat sommigen dat ook graag criminaliseren, maar gelukkig is de anti-witwas wetgeving op kleine aankopen nog niet van toepassing, en hoef ik me nog steeds niet te identificeren als ik het waag om bij de bakker op de hoek een brood contant af te rekenen. :P

 

 

En een PSP is ook voor de betalende consument een Trusted third partner. Op relatief onbekende websites die geen gebruik maken van een PSP reken ik niet af...

 

Bij het afrekenen met een credit card misschien, maar bij andere betaalmethodes zou ik liever hebben dat die tussenstap er tussen uit wordt gehaald.

 

Dat een PSP de technische afhandeling van sommige betalingen regelt is tot daar aan toe.

Maar heb nooit begrepen waarom bij het afrekenen per iDeal het bedrag niet gewoon rechtstreeks van de bankrekening van de consument naar de bankrekening van de winkelier overgemaakt kan worden.

En ook als consument zie ik liever gewoon het bankrekeningnummer, en de NAW gegevens van degene waar het geld heen gaat op mijn bank afschrift, i.p.v. de huidige situatie waarin doorgaans "stichting derdenrekening PSP inzake vagewebsite.nl" vermeld wordt.

 

Door EU regelgeving zijn de banken tegenwoordig verplicht om transacties binnen een werkdag te verwerken, maar door dergelijke constructies met het verplicht gebruik van tussenrekeningen worden de regels omzeilt en duurt het alsnog meerdere dagen voor de winkelier over zijn geld kan beschikken.

Link naar reactie
  • 0

Volaitiliteit met bitcoin is inderdaad een probleem, ook met hoe je moet omgaan met retouren en dergelijke.

 

Als ik iets in jouw winkel koop voor vandaag 1 btc onder gebruikelijke consumentenrecht dan heb ik een week of 2 om het zonder verdere toelichting te retourneren. Stel dat de koers van de bitcoin in die twee weken opeens verdubbeld, mag ik het dan retourneren en krijg ik dan mijn oorspronkelijke bitcoins terug, die inmiddels in euro's een stuk waardevoller zijn geworden?

 

Als je het op die manier doet loop je het risico enorme verliezen te lopen door klanten die het puur kopen uit speculatie: ik kan met gemak bijv 1000 euro aan artikelen bestellen en afrekenen met btc. Stijgt de btc dan retourneer ik mn aankoop en krijg ik mn btc terug met een forse winst in waarde. Daalt de btc dan kan ik de goederen alsnog houden, of verkopen via marktplaats oid om vrijwel de volledige waarde in euro's alsnog terug te krijgen.

 

Vooral tamelijke waardevaste producten lenen zich voor zo'n constructie - een splinternieuwe iphone nog in de doos is niet heel veel minder waard op marktplaats dan in een winkel.

 

Link naar reactie
  • 0

Is een bitcoin een betaalmiddel of een ruilmiddel?

 

Als ik bij jou iets koop in ruil voor een slagroomtaart en je wilt het product na twee weken ruilen, denk ik dat niemand het redelijk zou vinden als jij die taart zou terugeisen. (In dit voorbeeld lijkt het me zelfs sterk dat je dat zou doen, en zou je eerder gaan steigeren als ik die, inmiddels volledige bedorven, taart zou terugsturen.) Bij een ruilmiddel zou je dus iets anders kunnen terugkrijgen dan het ruilmiddel.

 

De EU gaat er vanuit, voor zover ik in de gauwigheid heb kunnen zien, dat je altijd met geld betaalt.

 

Hier zou jurisprudentie over moeten bestaan, maar ik kan even niet op de juiste zoektermen komen - of Google wordt steeds slechter, dat kan ook.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaringen met Mollie waren altijd prima, snelle uitbetalingen etc etc.

 

Maar nu gingen er de laatste weken enkele zaken verkeerd. Betalingen komen niet meer binnen, klant die teveel heeft betaald, maar niet in mijn account terechtkomt. En dan is er vrijwel geen support. Standaard mailtjes van tja zoek het maar uit, het ligt aan u. Typisch automatisch gedreven bedrijven, als er iets misgaat snapt niemand het meer. Toch iets om rekening mee te houden, hier geen mollie meer.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0
Mijn ervaringen met Mollie waren altijd prima, snelle uitbetalingen etc etc.

 

Maar nu gingen er de laatste weken enkele zaken verkeerd. Betalingen komen niet meer binnen, klant die teveel heeft betaald, maar niet in mijn account terechtkomt. En dan is er vrijwel geen support. Standaard mailtjes van tja zoek het maar uit, het ligt aan u. Typisch automatisch gedreven bedrijven, als er iets misgaat snapt niemand het meer. Toch iets om rekening mee te houden, hier geen mollie meer.

Dit zou mij eerlijk gezegd verbazen. Wat is concreet het probleem? Klinkt eerder als een technisch probleem.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dezelfde ervaringen met Mollie, het werkt uitstekend, tot ze een fout bleken te hebben gemaakt bij een bepaald type betalingen. Speelde een half jaar terug, toen voor het eerst de klantenservice benaderd, hier kregen wij nagenoeg geen antwoord op of hooguit een ontwijkend antwoord. Heeft een tijd gekost, toen was het opeens opgelost.

 

Maar buiten dat om, programma werkt duidelijk, snel en is nagenoeg altijd in orde.

Link naar reactie
  • 0

Heb met meerdere PSP's gewerkt, maar de grotere aanbieders zoals Mollie hebben door hun succes en naamsbekendheid in mijn ervaring minder oog of belang voor kleinere aanbieders. Heb van meerdere klanten gehoord dat zij zich niet serieus geholpen voelden omdat ze een relatief laag volume aan transacties hadden.

 

Zelf het meest tevreden over SiSow. Lage kosten en geen vaste abonnementskosten en hun Afterpay module is ook een grote pre. Veel consumenten willen het liefst zo snel mogelijk hun bestelling afronden en het betalen komt wel; dit zie ik terug in conversie per betaalmethode.

lachgas kopen in lachgas tank - voor soa test thuis - veilig en anoniem.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.