• 0

BBZ uitkering (Hoe verwerk ik deze in de administratie?)

Beste alle,

 

Ik zou graag willen weten hoe je een BBZ uitkering verwerk in de boekhouding van een zzp'er.

Als de BBZ niet terug betaald hoeft te worden.

 

Ik zou graag willen weten hoe ik dit terug moet laten komen in de administratie en hoe je deze verwerkt tijdens de inkomstenbelasting aangifte.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou graag willen weten hoe ik dit terug moet laten komen in de administratie en hoe je deze verwerkt tijdens de inkomstenbelasting aangifte.

Het ligt er aan of je die wel op moet geven.

 

De BBZ wordt namelijk in eerste instantie als lening gegeven. En een lening is geen inkomen, maar moet je (eigenlijk) gewoon terugbetalen. Je geeft de BBZ dan dus niet op als inkomen in je privé-aangifte. De lening moet je overigens ook niet als schuld in je eenmanszaak opnemen, als het om een BBZ voor levensonderhoud gaat. Dat is het namelijk een privé-lening, ook al moet je er wel ondernemer voor zijn om het te kunnen ontvangen.

 

Meestal wordt er na een tijdje gekeken of je die BBZ wel terug kúnt betalen. Blijkt dat niet zo te zijn, dan wordt de BBZ vaak (deels) kwijtgescholden. Dat noemen ze ook wel "bijstand om niet". Die kwijtschelding wordt echter op dat moment wél als inkomen gezien. Ik denk trouwens dat je er op dat moment ook gewoon een overzicht van zou moeten krijgen van je gemeente - en grote kans dat het zelfs al vooraf ingevuld staat in je aangifte van het jaar waarin de boel is kwijtgescholden geworden.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.