• 0

Horeca hulp nodig

Beste forumgebruikers,

 

Om een heel lang verhaal zo kort mogelijk te houden:

Ik krijg de kans me eigen cafetaria te runnen.

Het gaat om een kleine snackbar zonder personeel.

Ik schenk geen alcohol en heb geen gokkasten.

4-6 tafels zitplek

Gebouw en apparatuur heb ik.

Nu het gedeelte betreft diploma's/vergunningen

 

Mijn vraag daarover: wat moet ik precies doen zodat ik (wettelijk) klaar ben om de deuren van de cafetaria te openen?

 

Ik weet dat mijn vraag heel open is en beantwoord kan worden met tientalle dingen maar de reden dat ik het vraag is omdat ik overal op het internet verschillende dingen zie staan dat ik nu niet meer weet wat nou wel en niet verplicht is en ik wil geen overbodige kosten aan cursussen.

Ik heb de afgelopen 5 jaar ervaring opgebouwd in een lunchroom met 12+8 tafels

Is bhv verplicht of is werken volgens plan voldoende

Is haccp diploma/certificaat verplicht of is werken volgens de hygienecode 2016 voldoende

Moet je een officieel hygienecode 2016 hebben

Is een allergenencertificaat verplicht

 

Daarnaast heb ik ook een vraag over inkopen.

Ik heb geen flauw idee hoeveel je van alles als beginvoorraad moet hebben.

Ik zou graag verder met iemand in contact gaan die mij een beetje op weg kan helpen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond Jan ep,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Zie bijvoorbeeld: Horeca en catering (Ondernemersplein)

 

en onze zoekfunctie m.b.t. inkopen.

 

HL-lid Hermes Ratgers zou een goede adviseur voor deze sector en bij deze vraagstelling kunnen zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste collega,

 

Je moet een hygiënecode 2016 in huis hebben, deze kan je gewoon van internet halen.

Bhv is verplicht zo gauw je 1 of meer medewerkers hebt, maar wordt nooit gecontroleerd!

Hygiëne controle is verplicht, dus je moet wel weten wat er aan de hand is met betrekking tot FIFO HACCP en voedselveiligheid.

En allergenen dien je op een correcte manier mee om te gaan.

 

That's it!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Jan

 

Op deze site kun je de meeste antwoorden vinden (maar die heb je waarschijnlijk allang gelezen).

 

Hierbij wordt ik meestal niet altijd betrokken, recentelijk heeft iemand de cursus sociale hygiene gehaald nadat de zaak geopend was.

 

Het eerste wat je moet doen is naar de gemeente gaan en daar een vergunning aanvragen.

 

Voor wat betreft inkopen is dat natuurlijk altijd lastig, echter er zijn meerdere leveranciers die bereidwillig zijn om (ook financieel) bij te dragen aan openingsacties. Heb je daarna over is het mogelijk om dat weer terug te leveren. Neem derhalve daarvoor contact op met je beoogde leverancier.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.