• 0

Horeca hulp nodig

Beste forumgebruikers,

 

Om een heel lang verhaal zo kort mogelijk te houden:

Ik krijg de kans me eigen cafetaria te runnen.

Het gaat om een kleine snackbar zonder personeel.

Ik schenk geen alcohol en heb geen gokkasten.

4-6 tafels zitplek

Gebouw en apparatuur heb ik.

Nu het gedeelte betreft diploma's/vergunningen

 

Mijn vraag daarover: wat moet ik precies doen zodat ik (wettelijk) klaar ben om de deuren van de cafetaria te openen?

 

Ik weet dat mijn vraag heel open is en beantwoord kan worden met tientalle dingen maar de reden dat ik het vraag is omdat ik overal op het internet verschillende dingen zie staan dat ik nu niet meer weet wat nou wel en niet verplicht is en ik wil geen overbodige kosten aan cursussen.

Ik heb de afgelopen 5 jaar ervaring opgebouwd in een lunchroom met 12+8 tafels

Is bhv verplicht of is werken volgens plan voldoende

Is haccp diploma/certificaat verplicht of is werken volgens de hygienecode 2016 voldoende

Moet je een officieel hygienecode 2016 hebben

Is een allergenencertificaat verplicht

 

Daarnaast heb ik ook een vraag over inkopen.

Ik heb geen flauw idee hoeveel je van alles als beginvoorraad moet hebben.

Ik zou graag verder met iemand in contact gaan die mij een beetje op weg kan helpen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond Jan ep,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Zie bijvoorbeeld: Horeca en catering (Ondernemersplein)

 

en onze zoekfunctie m.b.t. inkopen.

 

HL-lid Hermes Ratgers zou een goede adviseur voor deze sector en bij deze vraagstelling kunnen zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste collega,

 

Je moet een hygiënecode 2016 in huis hebben, deze kan je gewoon van internet halen.