In 2016 heb ik op aanraden van mijn boekhouder de eenmanszaak omgezet in een vof.
Dit heb ik gedaan omdat mijn zoon ook werkzaam is in de vof vanaf 2016.
Mijn boekhouder heeft een contract opgesteld waarin staat dat het hele bedrijf wat ik heb opgezet van mij blijft. Dus de bus, pand, bank, andere activa, echt alles.
Mijn zoon krijgt een maandelijkse vergoeding uit de vof.
Ik ben er alleen niet 100% zeker van of dit wel zo mag.
Ik lees namelijk dat wanneer de eenmanszaak over gaat in een vof je de eenmanszaak moet staken.
Mijn boekhouder geeft aan dat dit normaliter klopt, maar het de activa en passiva blijft van mij. Dus was het alleen nodig om een nieuw btw nummer aan te vragen met een nieuw KVK nummer.
De vraag is even klopt dit? Dan ben ik gerust gesteld.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
GardensTheo
GardensTheo
Goedenavond!
In 2016 heb ik op aanraden van mijn boekhouder de eenmanszaak omgezet in een vof.
Dit heb ik gedaan omdat mijn zoon ook werkzaam is in de vof vanaf 2016.
Mijn boekhouder heeft een contract opgesteld waarin staat dat het hele bedrijf wat ik heb opgezet van mij blijft. Dus de bus, pand, bank, andere activa, echt alles.
Mijn zoon krijgt een maandelijkse vergoeding uit de vof.
Ik ben er alleen niet 100% zeker van of dit wel zo mag.
Ik lees namelijk dat wanneer de eenmanszaak over gaat in een vof je de eenmanszaak moet staken.
Mijn boekhouder geeft aan dat dit normaliter klopt, maar het de activa en passiva blijft van mij. Dus was het alleen nodig om een nieuw btw nummer aan te vragen met een nieuw KVK nummer.
De vraag is even klopt dit? Dan ben ik gerust gesteld.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52876-van-eenmanszaak-naar-vof/Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag