• 0

Accountant maakt geen jaarrekening! Wat nu?

Ik heb geen jaarrekeningen kunnen maken, omdat ik het niet kan betalen. bedrijf is al sinds 2014 niet actief. boekhouder maakt de jaarrekening niet omdat ik hem nog een bedrag schuldig ben. ik heb verder geen inkomen meer, mijn echtgenoot heeft nu bijstand uitkering. Weet iemand welke stappen ik moet ondernemen? als ik faillissement aanvraag zal ik zeker bestuurlijk aansprakelijk gesteld worden, omdat ik geen jaarrekening heb gedeponeerd. ik heb een aanzienlijk schuld bij de belastingdienst, verder geen schulden bij een ander.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je wel meteen toen je wist dat je de aanslagen niet op tijd kon betalen, schriftelijk betalingsonmacht gemeld bij de belastingdienst? Heb je contact met ze gehad over de betalingsproblemen?

Vanaf welk jaar heb je al niet gedeponeerd?

Zo snel mogelijk alsnog deponeren. Als je in 2014 niet actief was dan kan dat zoveel werk niet zijn. Probeer dit desnoods zelf te doen of ga desnoods naar een andere boekhouder toe om dit te laten doen.

 

Overigens weet ik niet wat deze vraag met dit topic te maken heeft?

 

 

Link naar reactie
  • 0

sorry ik wist niet onder welke onderwerp ik de vraag moest stellen.

 

er is een schriftelijke betalingsonmacht ingediend door de accountant.

ik heb de belastingdienst een brief gestuurd met mijn betalingsproblemen en of we iets konden regelen. hun antwoord was dat ik wist dat ik had moeten betalen! dus ik denk dat iedereen die betalings problemen heeft bij de belastingdienst niet weet dat ie moet betalen.kort gezegd ze wilden niet in gesprek enige optie is betalen of zelf faillisement aanvragen. ik heb alleen schulden bij de belastingdienst en verder niet, dus ik ga ook zelf geen faillisment aanvragen.

de jaarrekeningen van 2012 en 2013 zijn ook niet ingediend. ik heb de boekhouder meedere malen een mail gestuurd en gebeld of hij daar vaart mee wilde maken, maar hij zegt nu dat het mijn verantwoordelijkheid was. probleem is dat ik begin 2014 een inval van de SIOD heb gehad, ze hebben toen al mijn dossiers mee genomen, waardoor de boekhouder niets kon verwerken. Door de inval ben ik ook al mijn klanten toen kwijt geraakt, waardoor mijn lease en alle kosten door liepen, maar er kwam geen geld meer binnen. de onderzoek duurt nu al 2 jaar,nog steeds geen uitslag bekend, zit onder tussen al 2 jaar bij de psycholoog en heb verder geen inkomsten, leef nu op 300 euro per maand.

ik weet zelf niet hoe ik de jaarrekeningen moet deponeren en daarbij een andere boekhouder kost ook geld en met 300 euro per maand is dat ook moelijk. ik sta op de bijstand te wachten, maar dat duurt nu ook al 3 maanden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.