Mijn vriendin is een kapsalon gestart en heeft particulier een voorraad verf kunnen kopen voor € 110,- voor startdatum kapsalon.
Omreden particulier is er geen bon en de voorraad is beschikbaar gekomen omreden dat de betreffende kapster is gestopt. De artikelen vertegenwoordigen een waarde van ong € 1000,-
De artikelen zijn 3 weken voor de opening aangeschaft en zijn contant afgerekend.
Mijn vragen:
1. Kan ik de kosten van € 110,- boeken en op welke grootboekrekening?
2. Deze voorraad vertegenwoordigd een X aantal behandelingen waarover 6% btw moet worden afgedragen, echter staat daar voor de producten geen btw tegenover?
3. Er is met prive vermogen afgerekend geen bon beschikbaar. Heeft dit consequenties?
4. Hoe waardeer ik deze voorraad?
Ik heb gegoogled, Boekhouden voor dummies gelezen, Forum afgezocht, helaas.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Kappi2907
Kappi2907
Allen,
Mijn vriendin is een kapsalon gestart en heeft particulier een voorraad verf kunnen kopen voor € 110,- voor startdatum kapsalon.
Omreden particulier is er geen bon en de voorraad is beschikbaar gekomen omreden dat de betreffende kapster is gestopt. De artikelen vertegenwoordigen een waarde van ong € 1000,-
De artikelen zijn 3 weken voor de opening aangeschaft en zijn contant afgerekend.
Mijn vragen:
1. Kan ik de kosten van € 110,- boeken en op welke grootboekrekening?
2. Deze voorraad vertegenwoordigd een X aantal behandelingen waarover 6% btw moet worden afgedragen, echter staat daar voor de producten geen btw tegenover?
3. Er is met prive vermogen afgerekend geen bon beschikbaar. Heeft dit consequenties?
4. Hoe waardeer ik deze voorraad?
Ik heb gegoogled, Boekhouden voor dummies gelezen, Forum afgezocht, helaas.
Alvast dank voor jullie hulp!
Patrick
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52894-particulier-producten-ingekocht-zakelijk-boeken/Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag