• 0

Volgorde van handelen vof failliet

Goedemorgen,

 

Het is me uit de site niet helemaal duidelijk wat nu de juiste gang van zaken is.

 

Situatie:

vof 2 vennoten (1 woonachtig VS, heeft daar werk nog vennoot)

geen opdrachten meer, wel schuldeisers (140k). Geen inkomen meer, RC bank staat op max.

Deze maand prive huur daardoor niet kunnen voldoen, want geen salaris meer, geen spaarpotje.

 

Gemeente geeft aan geen recht op hulp indien nog ingeschreven kvk, dus geen bijstand om in ieder geval huur en eten te voldoen. (alleenstaande vader, dochtertje)

 

Deze week faillissement aangevraagd rechtbank, stukken ingestuurd.

 

Nu lees ik dat je eerst moet uitschrijven kvk, dan aankloppen gemeente voor schuldhulptraject en bijstand om toch te kunnen leven.

 

Was ik nu te snel met eenzijdig failliet vof aan te vragen? Kan maandag nog intrekken.

Kan ik mij eenzijdig laten uitschrijven kvk?

 

Veel dank voor uw advies.

 

Stilleven

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

StevenK,

 

Dank voor je bericht, ik kan mij dus eenzijdig laten uitschrijven bij kvk zodat iig mijn naam daar niet meer staat en de gemeente dan aanspreekbaar is voor hulp.

 

Dus het beste is dan ook dat de schuldhulp van gemeente/kredietbank gemeente met mij traject ingaat om bijv uiteindelijk tot wsnp te komen indien andere opties zijn uitgeput?

 

Ik wilde zelf faillissement aanvragen bij rechtbank om daarmee te voorkomen dat 3 of 4 schuldeisers los van elkaar met incasso, deurwaarders, faill. aanvragen aan de slag zouden gaan en ik daardoor helemaal geen controle meer heb en er veel onrust aan de deur is. Dat curator die op afstand houdt en ik sowieso uitgeschreven ben uit kvk.

 

(zelf geprobeerd minnelijk traject overigens, maar mislukt, meteen advocatenbrief op de mat met alle extra kosten vandien)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Pff wat een ellende, zeker aangezien er een kind in het spel is. Sterkte.

 

Faillissement heeft voor een particulier geen zin, je blijft namelijk altijd persoonlijk aansprakelijk voor je schulden. Na de afwikkeling van het faillissement blijft de schuld namelijk gewoon bestaan en zullen je schuldeisers je tot in de lengte der dagen achtervolgen.

 

In jouw situatie lijkt de WSPN me de enige optie, maar je kunt niet in de WSPN komen als je faillissement hebt aangevraagd. Daarom moet je dat faillissement dus ook intrekken. WSPN is natuurlijk ook geen pretje, maar dan ben je na 3 jaar wel overal vanaf.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Dank Bob,

 

Het is idd een nare situatie, zeker gezien we in 2013 privé al in zwaar weer kwamen omdat moeder van dochtertje zichzelf in brand stak. U begrijpt, al 3j roller coaster.

 

Nog 1 vraag, vergeef mij:

 

Ik kan mijzelf eenzijdig uitschrijven bij de kvk en hoef dat niet samen te doen met de vennoot voor de gehele vof of hem daar toestemming voor te vragen?

 

Alvast dank.

Link naar reactie
  • 0

Nog 1 vraag, nu we de crediteuren niet meer kunnen betalen en zij nu telefonisch woorden als beslaglegging in de mond nemen, wat zeg ik dan?

 

Zeggen dat het niet lukt om nog te betalen zorgt dat ze faillissement gaan aanvragen en loop ik gemeentelijke schuldhulptraject en kans wsnp misschien mis door deze race tegen de klok.

 

De telefoon niet meer beantwoorden/briefje op de deur 'wegens omstandigheden gesloten' is ook zo wat. Zelf wel meegemaakt met klanten, maar is best bot.

 

Nu echt kiezen dak/eten voor dochter en mij kunnen betalen en gemeentehulptraject afwachten? Tel. discussies leiden nu ook niet tot een betaling. Ik ga niet liegen over levensvatbaarheid.

 

Weet het echt even niet.

Link naar reactie
  • 0

Wat een heftige situatie zeg :( Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee en kan je andere vragen daardoor helaas ook niet beantwoorden, maar er zijn hier op het forum ook mensen die wel veel ervaring hebben met dit soort trajecten. Ik verwacht dat je binnen enkele dagen wel wat nuttige reacties krijgt, even geduld nog dus.

 

Voor mij persoonlijk zou mijn eerste prioriteit inderdaad onderdak en eten voor mijn gezin zijn. Die 140K kun je toch niet aflossen dus het heeft naar mijn mening ook weinig zin om nu steeds kleine beetjes van die schuld te gaan betalen, zeker niet als daardoor die eerste levensbehoeften als eten en onderdak in gevaar komen.

 

Nogmaals, naar mijn idee is de gemeentelijke schuldhulpverlening, en als volgende stap de WSPN, je enige optie op dit moment maar ik ben geen expert.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Faillissement heeft voor een particulier geen zin, je blijft namelijk altijd persoonlijk aansprakelijk voor je schulden. Na de afwikkeling van het faillissement blijft de schuld namelijk gewoon bestaan en zullen je schuldeisers je tot in de lengte der dagen achtervolgen.

 

In jouw situatie lijkt de WSPN me de enige optie, maar je kunt niet in de WSPN komen als je faillissement hebt aangevraagd. Daarom moet je dat faillissement dus ook intrekken. WSPN is natuurlijk ook geen pretje, maar dan ben je na 3 jaar wel overal vanaf.

Dit is volgens mij een onjuiste voorstelling van zaken. Als je als persoon een zaak hebt (eenmanszaak of VOF), dan zul je volgens mij juist eerst door het faillissement heen moeten voordat je in de WSPN terecht kunt komen. Het enige dat niet zonder meer mogelijk is, is het faillissement van de zaak - en dus de persoon - aanvragen met als doel om 'misbruik' van de WSNP te maken.

 

Als ondernemer wordt er namelijk van je verwacht dat je (als ondernemer) toch echt in eerste instantie failliet gaat. Vervolgens komt er een curator om de boel te liquideren. De nadruk ligt dan op halen wat er te halen valt voor de boedelrekening.

 

Met een verklaring van die zelfde curator dat er echt niets meer te halen is (en dat er dus geen sprake van misbruik van recht is), dan kun je (als persoon en niet meer als ondernemer) alsnog bij de rechtbank verzoeken om omzetting in schuldsanering. Alle reeds goedgekeurde boedel-, preferente - en concurrente vorderingen gaan dan over in de WSNP.

 

Als je de zaken een beetje fatsoenlijk voor elkaar hebt, dan zal die curator dat faillissement wegens gebrek aan baten weer opheffen. Hoe lang er tussen faillissement en opheffing van faillissement zit, dat ligt eraan hoeveel er nog te halen valt, hoeveel zin de curator heeft, hoe goed je de zaken voor elkaar hebt en hoe vervelend de schuldeisers zijn. Ik heb bij sommige mensen gezien dat hun faillissement (van een eenmanszaak) binnen ongeveer 6 maanden was omgezet in een schuldsanering.

 

Het nadeel in dit geval is wellicht dat er sprake is van een VoF, waarbij één van de vennoten niet erg meewerkt. Moeilijke situatie, hoor. :(

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Faillissement heeft voor een particulier geen zin, je blijft namelijk altijd persoonlijk aansprakelijk voor je schulden. Na de afwikkeling van het faillissement blijft de schuld namelijk gewoon bestaan en zullen je schuldeisers je tot in de lengte der dagen achtervolgen.

 

In jouw situatie lijkt de WSPN me de enige optie, maar je kunt niet in de WSPN komen als je faillissement hebt aangevraagd. Daarom moet je dat faillissement dus ook intrekken. WSPN is natuurlijk ook geen pretje, maar dan ben je na 3 jaar wel overal vanaf.

Dit is volgens mij een onjuiste voorstelling van zaken. Als je als persoon een zaak hebt (eenmanszaak of VOF), dan zul je volgens mij juist eerst door het faillissement heen moeten voordat je in de WSPN terecht kunt komen. Het enige dat niet zonder meer mogelijk is, is het faillissement van de zaak - en dus de persoon - aanvragen met als doel om 'misbruik' van de WSNP te maken.

 

Als ondernemer wordt er namelijk van je verwacht dat je (als ondernemer) toch echt in eerste instantie failliet gaat. Vervolgens komt er een curator om de boel te liquideren. De nadruk ligt dan op halen wat er te halen valt voor de boedelrekening.

 

Met een verklaring van die zelfde curator dat er echt niets meer te halen is (en dat er dus geen sprake van misbruik van recht is), dan kun je (als persoon en niet meer als ondernemer) alsnog bij de rechtbank verzoeken om omzetting in schuldsanering. Alle reeds goedgekeurde boedel-, preferente - en concurrente vorderingen gaan dan over in de WSNP.

 

Als je de zaken een beetje fatsoenlijk voor elkaar hebt, dan zal die curator dat faillissement wegens gebrek aan baten weer opheffen. Hoe lang er tussen faillissement en opheffing van faillissement zit, dat ligt eraan hoeveel er nog te halen valt, hoeveel zin de curator heeft, hoe goed je de zaken voor elkaar hebt en hoe vervelend de schuldeisers zijn. Ik heb bij sommige mensen gezien dat hun faillissement (van een eenmanszaak) binnen ongeveer 6 maanden was omgezet in een schuldsanering.

 

Het nadeel in dit geval is wellicht dat er sprake is van een VoF, waarbij één van de vennoten niet erg meewerkt. Moeilijke situatie, hoor. :(

Dat zie je verkeerd. De wet zegt namelijk dat als je faillissement aanvraagt, terwijl je weet dat de WSNP bestaat, het faillissement niet omgezet kan worden in een WSNP. Dat betekent dat je het WSNP traject pas kunt beginnen na afsluiting van het faillissement.

De rechtbanken zijn niet allemaal even strikt in toepassing van deze regel, maar het is makkelijker dit te voorkomen dan er in meegesleurd worden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat zie je verkeerd. De wet zegt namelijk dat als je faillissement aanvraagt, terwijl je weet dat de WSNP bestaat, het faillissement niet omgezet kan worden in een WSNP. Dat betekent dat je het WSNP traject pas kunt beginnen na afsluiting van het faillissement.

Dat is precies wat ik schreef. Eerst failliet gaan als ondernemer. Daarna zal de curator (na volledige liquidatie) het faillissement kunnen opheffen en - met een verklaring - de boel kunnen laten omzetten in een WSNP.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dat zie je verkeerd. De wet zegt namelijk dat als je faillissement aanvraagt, terwijl je weet dat de WSNP bestaat, het faillissement niet omgezet kan worden in een WSNP. Dat betekent dat je het WSNP traject pas kunt beginnen na afsluiting van het faillissement.

Dat is precies wat ik schreef. Eerst failliet gaan als ondernemer. Daarna zal de curator (na volledige liquidatie) het faillissement kunnen opheffen en - met een verklaring - de boel kunnen laten omzetten in een WSNP.

Maar dan ben je dus zomaar twee jaar langer bezig dan wanneer je niet eerst dat faillissement aanvraagt. En voor de goede orde: een faillissement aanvragen wanneer er geen activa zijn, kan leiden tot een niet-ontvankelijke aanvraag met proceskostenveroordeling. Die schuld is dan weer een belemmering voor toelating tot de WSNP.

Kortom: niet doen, geen faillissement aanvragen, maar uitschrijven, staken, en naar de gemeente. (overigens vind ik die 'u mag geen bedrijf hebben voor schuldhulpverlening' standpunten die gemeentes hanteren onjuist)

Link naar reactie
  • 0

Maar dan ben je dus zomaar twee jaar langer bezig dan wanneer je niet eerst dat faillissement aanvraagt. En voor de goede orde: een faillissement aanvragen wanneer er geen activa zijn, kan leiden tot een niet-ontvankelijke aanvraag met proceskostenveroordeling. Die schuld is dan weer een belemmering voor toelating tot de WSNP.

Daar zou je een punt kunnen hebben. De vragensteller gaf echter aan dat hij een minnelijk traject had geprobeerd, dus had ik daaruit de conclusie getrokken dat er nog wel activa waren. Maar als er helemaal geen activa meer zijn, dan zal het faillissement inderdaad geen zin meer hebben.

 

Dan vraag ik me alleen wel af wat hij bedoelde met dat minnelijk traject. Was dat een volwaardige poging tot een vrijwillige schuldsanering? Zonder enige activa lijkt me namelijk dat je weinig aan je schuldeisers kunt aanbieden. Of zou hij daarmee alleen bedoeld hebben dat hij zelf een brief heeft gestuurd naar de schuldeisers met "Sorry, ik kan niet meer betalen"?

 

Kortom: niet doen, geen faillissement aanvragen, maar uitschrijven, staken, en naar de gemeente. (overigens vind ik die 'u mag geen bedrijf hebben voor schuldhulpverlening' standpunten die gemeentes hanteren onjuist)

De manier waarop zijn gemeente hiermee omgaat is inderdaad een onzekere factor. Ik heb wel gezien dat je hierdoor als ondernemer in een Catch-22 terecht kunt komen. Je kunt soms geen schuldhulpverlening krijgen als ondernemer, maar om juist in de Wsnp te komen is een goeie schuldhulpverlener meestal wel handig.

 

In het geval waar ik het over had, was dat laatste dus het geval. De ondernemer kreeg van de gemeente geen schuldhulpverlening (want ondernemer) en kon dus pas via een U-bocht van 6 maanden (via een klein Bbz-krediet, eigen faillissementsaanvraag, liquidering van nauwelijks aanwezige activa, opheffing faillissement wegens gebrek aan baten, verklaring van de curator) alsnog in de Wsnp.

 

Mochten er inderdaad geen baten meer zijn te verwachten, dan is jouw advies waarschijnlijk alsnog het beste om eerst te proberen. Als de gemeente of de schuldeisers niet meewerken aan een vrijwillige schuldsanering, dan kan het zijn dat hij alsnog zelf naar de rechter moet om zo'n saneringsvoorstel en/of de Wsnp af te dwingen. Ik ben het met je eens dat zoiets niet van de welwillendheid van je gemeente zou moeten afhangen.

 

Hier nog - wellicht ten overvloede - wat nuttige links voor de vragensteller:

- Schuldsanering

- Wsnp voor (ex)ondernemers

- Procedure Wsnp

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Dank voor meedenken, in antwoord:

 

Er is nog 20k aan debiteuren.

Niet preferente crediteuren ook 20k

Belastingdienst 20k

bank rc 100k

 

Kon crediteuren niet meteen voldoen vanwege nog te innen debiteuren en rekeningen die al sinds okt lagen door teruglopende klandizie, we zijn tweede helft 2015 3 laatste echte klanten kwijtgeraakt door bezuinigingen hun kant. Dan droog je snel op. Afspraak in delen betalen niet door iedereen akkoord en 1 zelfs direct advocatenbrief.

 

Geen opdrachten meer. Dus niet levensvatbaar. De tent is nu ook dicht.

 

Acuut probleem, prive huur deze maand niet kunnen voldoen rekening zaak staat max, prive ook.

 

Eerste zorg nu hoe kom in godsnaam aan hulp bij de gemeente in vorm van soort bijstand etc voor eten en huur? Gemeente doet niets zolang kvk ingeschreven. 3min gesprek, wegwezen ondernemer. (pijnacker-nootdorp)

 

Dit spel heeft me een maand gekost en nu zijn de crediteuren met wie wel afspraken ook alert en richting beslagname etc aan het werken. Die ruiken nu einde verhaal, voelen zich ook niet meer geneigd te wachten. Snap ik.

 

Eerste zorg nu in leven blijven met kind.

Link naar reactie
  • 0

Nog een aanvulling. Heb zelf geen geld meer opgenomen maand maart om dat in febr duidelijk was dat ik niet door moest modderen. Heb mijn 'salaris' aan grootste niet preferente crediteur (8k openstaand) gestort als eerste betaling en goede wil tonen.

 

Volledige periode (17j) van ondernemerschap jaarrekeningen en aangiftes via gerenommeerde accountant, uitgez. 2015, dat zou omstreeks nu plaatsvinden maar kan hem dus niet betalen voor die werkzaamheden.

 

Ik zit in vrije sector (900p/m) vanwege wat met moeder dochtertje gebeurde, toen huis moeten verkopen. Dus met verlies in 2013 en daardoor ook prive schuld en geen buffer meer. Wachtlijsten sociale huur hoef ik zeker niet uit te leggen... Dus dit huis zal ook met bijstand no go zijn, maar wellicht nog paar maanden tijd om caravan te zoeken.

 

Bij fam geen optie, ouders 80 2kamer senioren serviceflat. Geen broers zussen etc.

 

Enfin, sorry even voor alle eerlijkheid en doorschemerende emotie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wachtlijsten sociale huur hoef ik zeker niet uit te leggen...

 

Woningbouwverenigingen kennen ook een urgentieregeling voor dit soort gevallen waarmee je voorrang krijgt op de normale wachtlijst... zeker omdat er een kind in het spel is zou ik zeker proberen daarvoor in aanmerking te komen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Nog 1 vraag, nu we de crediteuren niet meer kunnen betalen en zij nu telefonisch woorden als beslaglegging in de mond nemen, wat zeg ik dan?

 

Zeggen dat het niet lukt om nog te betalen zorgt dat ze faillissement gaan aanvragen en loop ik gemeentelijke schuldhulptraject en kans wsnp misschien mis door deze race tegen de klok.

Nee, want als ze faillissement aanvragen, wordt je door de Rechtbank in de gelegenheid gesteld alsnog WSNP aan te vragen. Je zegt dus gewoon hoe het is: 'onderneming gestaakt, schuldhulpverlening aangevraagd bij de gemeente'.

De telefoon niet meer beantwoorden/briefje op de deur 'wegens omstandigheden gesloten' is ook zo wat. Zelf wel meegemaakt met klanten, maar is best bot.

Hoezo? Activiteiten zijn toch gestaakt?

Nu echt kiezen dak/eten voor dochter en mij kunnen betalen en gemeentehulptraject afwachten? Tel. discussies leiden nu ook niet tot een betaling. Ik ga niet liegen over levensvatbaarheid.

Precies. Lopende lasten zoveel mogelijk betalen. Ontstane schulden niet.

Link naar reactie
  • 0

Gezien het vorige draadje van TP - Vof met schulden in zwaar weer, vennoot is geëmigreerd, wsnp. - blijf ik mij afvragen wat de andere vennoot van plan is te gaan doen. Waarschijnlijk helemaal niets, maar is daar in de tussentijd al naar gekeken?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Veel dank voor reacties. Duidelijk. Met vennoot inmiddels contact en welwillend mbt evt. regeling afbetalen grootste post, bank. Afwachten natuurlijk, ook kale kip. Maar gesprek was gelukkig open.

Met afwachten bereik je niks, behalve dat bij een uiteindelijke WSNP aanvraag de rechter zegt: 'U hebt te lang afgewacht en daardoor nodeloos schulden op laten lopen. WSNP aanvraag afgewezen'.

Link naar reactie
  • 1

Veel dank voor reacties. Duidelijk. Met vennoot inmiddels contact en welwillend mbt evt. regeling afbetalen grootste post, bank. Afwachten natuurlijk, ook kale kip. Maar gesprek was gelukkig open.

Maar wacht even. Ben je nu failliet of niet? Failliet wil zeggen dat je bent "gestopt met betalen". Als je nu een willekeurige crediteur gaat lopen betalen, dan ben je dus niet gestopt met betalen! En heb je dan eigenlijk de zaak wel gestaakt?

 

Ik krijg het gevoel dat je te veel aan het hapsnappen bent. Je moet duidelijk weten waar je naartoe wilt. Gebruik daar eventueel de links met stappenplannen voor die ik je al eerder aangaf. En mijns inziens heb je dan twee opties, afhankelijk van of er nog wat in de zaak zit (activa, goodwill, reserves) of niet. Ofwel mijn optie ofwel die van Steven.

 

Optie Steven: "Je lopende (privé?) lasten zoveel mogelijk betalen. Ontstane schulden niet.". Staken, uitschrijven en naar de gemeente om bijstand en Wsnp aan te vragen. Zoals je gemeente te kennen geeft via hun website, duurt dat overigens zo'n 9 maanden voordat je daadwerkelijk de Wsnp in bent, vanwege het feit dat je eerst in een stabilisatie en inventarisatietraject terecht komt. De boel kan ook nog eindigen in een dwangakkoord.

 

Optie Rachid: Bbz-uitkering voor levensonderhoud aanvragen wegens niet levensvatbaar bedrijf. Zorgen dat je je bedrijf staakt. Faillissement aanvragen, als dat prudent is (indien er activa zijn). Vervolgens komt er een curator. In feite inventariseert die dan ook alle schulden, terwijl hij de boel liquideert. Als je de zaken goed voor elkaar hebt (er is geen onduidelijkheid in je administratie en de curator hoeft niet over achteraan te vangen), dan kún je ook binnen 9 maanden in de Wsnp via een omzetting van het faillissement in een schuldsanering (maar het kan ook véél langer duren zoals Steven al aangaf, als niet alle zaken kristalhelder zijn).

 

Zorg ook nu al dat al je privélasten zo laag als mogelijk worden. Dat betekent dus bijna alles de deur uit, voor zover dat nog niet is gebeurd. En voor zover je dat nu al niet hebt gedaan, doen ze dat zeker in de Wsnp tijdens de stabilisatieperiode. En 900 euro voor een woning gaat 'm uiteraard ook niet worden. Dat is ongeveer een hele bijstandsuitkering aan woonlasten, nog zonder de mogelijkheid van huurtoeslag. Je kunt je overigens in laten schrijven bij de woningbouwverening met zogenaamde sociale urgentie (zoals Bob al aangaf). Doe dat ook! Hoe meer je overigens zelf pro-actief nu zelf al doet, hoe groter de kans is dat je in de Wsnp je eigen zaken een beetje zelf mag blijven regelen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 1

Rachid, excuus onduidelijkheid,

 

Gestaakt, uitschrijving kvk as we speak doorgegeven. Vergeet betalingsregeling, sloeg op vennoot die niet wegloopt voor verantw. Maar ik vertrouw nu alleen op mijzelf.

 

Dus traject nu is:

 

Ik ben reeds gestaakt (niemand wordt meer betaald)

kvk uitschrijving doorgegeven aan kvk

Bij bevestiging daarvan naar gemeente voor acute hulp privelasten en aanvraag schuldhulp privelasten zijn al uitgekleed.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Woningbouwverenigingen kennen ook een urgentieregeling voor dit soort gevallen waarmee je voorrang krijgt op de normale wachtlijst... zeker omdat er een kind in het spel is zou ik zeker proberen daarvoor in aanmerking te komen.

Dank Bob, ja, sta ingeschreven en check elke dag en heb in familie en vriendenkring opgeroepen mee te denken, ook oproep op sociale media.

 

 

____

quote toegevoegd voor context

Link naar reactie
  • 0

Bericht van de KvK dat ze me pas kunnen uitschrijven als ze weten wat er met de vof gebeurt.

 

Als ik zeg bedrijf is gestaakt, loop ik dan de kans dat ze faillissements/opheffingsbewijzen willen? Zit ik alsnog maanden zonder een bijstand en game over.

 

Moet nu echt bijstand aanvragen, dit spelletje catch22 gaat zo niet langer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.