• 0

Internet website.

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is de complexiteit die komt kijken bij promotie. Vaak zijn inderdaad combinaties van, die de value van promotie creeeren. Mensen staan aan duizenden uitingen per dag bloot waarvan een groot gedeelte onbewust worden gescand. Pas op het moment van herhaling via bijvoorbeeld een ander medium kan de uiting bewust opgenmomen worden en aanzet geven tot attention, interest, desire of action.

 

De bovengenoemde manieren van promotie hebben allen hun voor en nadelen. E-mail marketing lijkt niet doeltreffend maar via die weg ben ik wel met HL in aanraking gekomen. Het is ook sterk afhankelijk van het soort product of dienst dat onder de aandacht moet worden gebracht!

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hier wat achtergrondinformatie:

 

De vierkante formaten voor internetadvertenties die de

vooraanstaande webverteerdersclub IAB vorig jaar presenteerde,

vindt in Europa tot nu toe weinig toepassing. Europese websites

houden vast aan het vertrouwde rechthoekige formaat van

'banners' en 'wolkenkrabbers'.

 

Bijna zestig procent van alle getoonde webadvertenties in

Europa zijn klassieke banners: 58,6 procent. Een banner is een

horizontale rechthoekige advertentie die veelal bovenaan

internetpagina's te zien is. De kleinere gehalveerde versie van

die banner heeft 8,7 procent marktaandeel. Dat blijkt uit een

Europees onderzoek van het Duitse Adtech.

 

Uit het onderzoek van Adtech bleek tevens dat de vorig jaar

nieuw geïntroduceerde bannerformaten in Europa nog niet echt

een groot succes zijn. In respectievelijk 5,3 procent (120x60

pixels) en 2,5 procent (120x90 pixels) van de gevallen worden

deze gebruikt. Dat is minder dan bijvoorbeeld pop-up- en

pop-under advertenties. Iets meer dan 7 procent van de

advertenties springt onverwacht op in een klein browservenster.

Adtech onderzocht deze zomer 50.000 advertenties in Europa om

tot deze conclusies te komen. [bron: Planet Multimedia / IAB]

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 1

Waarom ik "geen idee..." heb gezegd: Promotie waarvan? een bedrijf, dienst, produkt, tastbaar, niet tastbaar etc.

De beste promotie is vaak afhankelijk van hetgeen je wilt promoten. Heb je een produkt dat voornamelijk bedoeld is voor digibeten, dan is een website etc. misschien niet zo'n goed idee. Wil je het bouwen van een website promoten, is het juist HET middel om te laten zien wat je in je mars hebt ..........

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gestemd op "persoonlijke verwijzing", ik heb me laten vertellen dat je iets dat je van iemand die je kent meer aanneemt dan van een advertentie. Als een kennis van mij zegt: "Je moet eens bij Chapter One gaan vragen of ze je kunnen helpen met het vinden van een [...]" dan denk ik: Oh, die weet waar ze het over heeft, ik zal ze inderdaad eens benaderen!

 

De beste vorm bestaat natuurlijk niet.

Het is een combinatie van genoemde elementen, goed uitgedokterd en gebalanceerd, goed doordacht en met groot onderscheidend vermogen. Goed georganiseerd, met ludieke elementen en gedisciplineerde follow-ups, grote consequentheid in de uitingen en ....

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tegenwoordig bestaat de mogelijkheid om advertenties naar doelgroepen te verzenden zonder gebruikmaking van e-mailadressen. Dit gaat via zogenaamde digitale postbussen en/of brievenbussen. Het voordeel is dat de verzender zonder spamming (er worden immers geen e-maiadressen gebruikt) toch zijn/haar doelgroep bereikt. TPG post en 2Mail BV zijn twee bedrijven die deze nieuwe vorm van internet advertising hanteren. Op www.2mi.nl kunnen bedrijven zelfs kosteloos hun doelgroepgrootte berekenen. Deze doelgroep kan op diverse punten worden geselecteerd.

Link naar reactie
  • 0

Hallo iedereen,

 

Het spijt me om te zeggen, maar ik vind de poll en de eventuele resultaten (ik heb ze niet bekeken en zal het ook niet doen) nietszeggend.

 

De reden ervan is dat de vraagstelling niet klopt.

 

Zonder enige achtergrond informatie is er geen enkele inschatting te maken over promotie-middelen.

Iedereen kan vanuit een eigen idee en vanuit eigen voorkeur wel een mening geven maar deze zijn absoluut niet vergelijkbaar.

 

Dus is deze discussie eigenlijk een non-discussie.

 

Voorbeeld:

het marketen van een studentenuitzendbureau dat werkt via Internet gaat heel anders dan het marketen van verkeersregelaars van een bedrijf dat toevallig een website heeft, of van een actie voor Lays Chips via het Internet.

 

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Ik zal erover nadenken in hoeverre ik een voorbeeld kan genereren waarmee we iets zinnigs over de promotiemix kunnen zeggen.

 

Henk Jelt

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

Het bovenstaande viel mij ook al op, het is per product of dienst anders. De benadering en het effect zullen naar mijn mening sterk variëren. Echter is een persoonlijke verwijzing in vele gevallen zeer krachtig!

 

Wat ik mischien nog mis is het trekken van publiek c.q. bezoekers op je website m.b.v. prijsvragen. Wat is jullie mening hierover? Lijkt mij een middel om snel bekend te raken bij het (internet)publiek.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

mond tot mond is absoluut de beste manier, maar helaas levert het geen grootschaligheid op.

 

ik ben zelf er fan van goed en mooi voor de dag komen met briefpapier, enveloppen en kaartjes met een strakke en profi huisstijl.

 

ook aan bannering zie ik voordelen: het kan heel doelgericht (als je met itc bezig bent) en levert veel naamsbekendheid op. kijk naar 'spank the monkey', iedereen kent die banner (maar het bedrijf?). het nadeel is dat bannering toch wel duur is. het werkt namelijk pas op echt grote sites en bij een campagne van 5000 views is het in een uurtje weer gedaan met de pret.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Er wordt toch altijd een trefwoord ingevuld, zodra je die hebt dan kun je een keuze maken welke sites je wilt bezoeken, als je een sterk zoekmachine inschakelt dan kun je veel hits bereiken.

 

ik vind dat de overige opties een gevolg zijn van de zoekmachinesuitkomst

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Yeah I know, maar toch nog wel leuk om te checken hoe de gedachtengang van de ondernemers is veranderd t.o.v. 2002?

 

we doen toch nog steeds alles met het internet. :D

 

of is het niet gebruikelijk om oudere topics te laten herleven? :-[

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.