• 0

United Arab Emirates en BTW

Beste,

 

Voor een klant uit de United Arab Emirates, wil ik een factuur gaan maken. Echter, deze klant is natuurlijk niet binnen de EU. Nu heb ik overal gelezen dat ze daar 0% belasting hebben, maar is dat ook echt zo? En hoe zou ik dat op mijn factuur moeten noteren?

 

De klant bevestigd ook dat ze geen taxing hebben in de Gulf Region (https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_Cooperation_Council).

 

Tevens, maakt het dan dus niet uit of deze klant ondernemer is of particulier (gezien de 0%)?

 

Indien iemand hier ervaring mee heeft of meer informatie kan geven, hoor ik het graag.

 

Dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Beste Joost,

 

Omdat ik niet weet hoe het precies zit en weinig interesse heb om iets te doen waar ik het fijne niet vanaf weet. Het moet namelijk niet zo zijn dat de UAE bij mij aan komen kloppen over een x aantal maanden, dat ik geen belasting berekend heb en ik het zelf moet afdragen (i.p.v. de klant).

 

Mvg,

Ramon

Link naar reactie
  • 0

Dag Ramon

 

Momenteel kent de UAE geen VAT. Die gaat er komen vanaf 1-1-2018 ad 5%.

Of je dan als buitenlandse ondernemer belaste prestaties in de UAE levert valt nu nog niet te zeggen, aangezien de wetgeving nog niet concreet is.

 

Kan best zijn dat de UAE ook vanaf 2018 geen registratie- en afdrachtplicht kent voor buitenlandse ondernemingen. Afwachten. Maar voor nu dus gewoon geen BTW vermelden.

 

gr. Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Bedankt! Het maakt verder ook niet uit of het een ondernemer of particulier is, neem ik dan aan? Een BTW nummer/EIN nummer hoef ik dus ook niet te vermelden? Of moet dit dan weer wel?

Je hoeft niets speciaals te doen. Gewoon een normale factuur zonder btw. Ook in je btw-aangifte hoef je niets vermelden, omdat er daar geen invulveld is voor het exporteren van diensten (alleen goederen).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt, waarbij ik vanuit Suriname klanten moet factureren en dat doen we met onze OB, omdat we hier nog geen BTW kennen.

 

Er is me toen wel gevraagd om BTW erbij te voegen, blijkbaar voor belastingtechnische redenen.

 

Maar punt is. Je factureert je klant gewoon op basis van jouw te maken kosten.

Odi/ Groet/ Regards,

 

Gino Eersel

4uagency.biz | made.in.su

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.