• 0

Banken... >:(

Sorry hoor moet effe m'n frustraties kwijt...

Wij zitten met de zaak bij de ING Bank en zijn daar door een vervelend verleden vanaf juli 04 bij de Bijzonder beheer afdeling terechtgekomen.

Vanaf oktober 04 maken we weer winst, de eerste maanden nog zeer bescheiden en nu gewoon goed op de rit.

Vanaf dag 1 zijn we volledig open en eerlijk geweest over onze situatie, de manier waarop deze is ontstaan en wat we aan verbeteringen doorvoeren. Ze kunnen ons wat dat betreft absoluut niets verwijten.

Echter het begint er nu zo langzamerhand op te lijken dat ze ons liever kapot zien dan levend en gezond: er wordt op werkelijk geen enkele manier meegewerkt aan het verbeteren van onze situatie (eerder tegengewerkt) en het enige dat onze azijnzeikerige (excusez moi) contactpersoon kan roepen is dat het allemaal erg zorgelijk is. Dit ondanks het ombuigen van een verlies 1e hj 04 van bijna een ton naar een bescheiden winst over het 2e hj en een ronduit gezonde winst over het eerste kwartaal van dit jaar! Maar verder is het allemaal erg zorgelijk...:S

 

Echt ongelooflijk... "De ING denkt met u mee"... nou niet met ons!

Tip dus voor andere ondernemers die een overstap overwegen: laat de ING Bank alsjeblieft links liggen, dat levert je alleen maar hoofdpijn op!

 

Wij zijn nu overigens zelf druk doende om te vertrekken bij de ING, dit jaar lopen we het volledige verlies van vorig jaar weer in en houden nog wat over ook, ben niet van plan om hun daarvan mee te laten profiteren. Als er hier mensen zijn met prettige bankervaringen dan hou ik me dus aanbevolen.

Life's like a box of chocolates...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

hallo challenge,

 

Banken werken vaak niet mee, omdat zij altijd prioriteit stellen aan hun belangen. Jouw belang is niet belangrijk. Dit is enerzijds logisch anderzijds wel onmenselijk. Logisch is jij hebt hun nodig om datgene waar jij niet genoeg over beschikt; kapitaal.

 

Banken zijn altijd onmenselijk omdat (een voorbeeld) ik het verleden ben genept voor een heel groot bedrag. Door mijn bank heb ik een BKR vermelding gekregen. ipv medeleven te tonen willen zij binnen 1 dag geld (wat onmogelijk) is anders krijg je een bkr-tje. Gelukkig ben ik niet iemand van opgeven en ben doorgegaan en dankzij wat steun zal ik slagen als ondernemer. Ik kon ook net als velen zeggen, F*** de maatschappij ik ga in de uitkering en ga rondhangen op straat etc etc.

 

In ieder geval veel sterkte, maar denk niet dat bij andere banken alles koek en ei zal zijn en gemakkelijk gaat.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al gemerkt dat ze aardig terugkrabbelen op het moment dat jij degene bent die de keus stelt... heb eens tegen hem gzegd dat ie mocht kiezen: of ik stop er nu mee en verdwijn, of ik ga door, werk me 3 slagen in de rondte en zorg ervoor dat ze hun centen terugkrijgen...

Toen ik tegen hem zei dat ik afhankelijk van hun positie beide opties het overwegen waard vond krabbelde hij aardig terug.

Maar toch het gaat toch ook om het principe; ik doe netjes tegen hun dan verwacht ik datzelfde ook terug.

 

Trouwens als ik nog 1 keer zo'n idiote marketingactie in mijn bus krijg dan ontplof ik helemaal... "ING is er voor u als ondernemer wanner het even wat minder gaat..." blegh....

 

Maakt niet uit, we blijven er niet in hangen.. zijn nu druk doende om onze financiële behoeften elders te regelen, dan kunnen we zo snel mogelijk weg bij die weggooiers van de ING.

:)

Life's like a box of chocolates...

Link naar reactie
  • 0

Hoi Challenge,

 

Als ik je goed begrijp is het tussen jou, je bedrijf en de bank als volgt gegaan:

 

De bank leende je geld en in ruil daarvoor beloofde jij rente en aflossing te betalen. Voor het geval dat je bedrijf dat op enig moment niet kon opbrengen vroeg de bank je bedrijf zekerheden af te geven. Enigszins terughoudend gaf je een deel van je activa in onderpand. Ter bevestiging van deze afspraken ondertekende je een contract met de bank.

 

Eind 2003, begin 2004 kwamen jij en je bedrijf plotseling in de problemen. Vanzelfsprekend door oorzaken die je niet had kunnen voorzien en waar je niets tegen hadden kunt doen. Hierdoor kon je niet aan rente en aflossingsverplichtingen tegenover de bank voldoen. Zodra je zag dat je dit niet kon belde je de accountmanager van je locale bank. Je informeerde hem dat je niet aan je contractuele verplichtingen kon voldoen.

 

De accountmanager van de bank werd wat zenuwachtig maar je verzekerde hem dat het allemaal goed zou komen. Dit kalmeerde hem enigszins. Deze bewering herhaalde je enige maanden achtereen zonder dat je bedrijf de achterstallige schuld aan de bank kon betalen. Uiteindelijk werd je gesprekspartner iemand van Bijzonder Beheer van het hoofdkantoor. Deze dacht dat hij mogelijkheden zag om het geld dat je bedrijf verschuldigd was terug te krijgen zonder je activa te moeten veilen. In plaats van op een faillissement aan te sturen besloot hij je nog een kans te geven.

 

De bankman van het hoofdkantoor is ervaren: hij beseft dat hij je continu onder druk moet houden om je zover te krijgen dat je het tij mogelijkerwijs kan keren. Het is hem niet vaak gelukt om bij een bedrijf in de problemen een turnaround te realiseren en al helemaal niet met hetzelfde management. Maar op een of andere manier heeft hij vertrouwen in je. En ja, je weet het voor elkaar te krijgen door het afgelopen jaar hard te werk in combinatie met wat geluk. Toch heb je nog niet de volledige schuld aan de bank kunnen terugbetalen.

 

Wellicht overdrijf ik enigszins en ik begrijp dat je hart wilt luchten maar ik wilde het je toch ook een beetje van de andere kant laten zien. Per slot van rekening is het mijn passie om de kloof tussen ondernemers en financiers kleiner te maken.

 

Bewust heb ik ING Bank niet genoemd want ik ben van mening dat het andere banken op dezelfde manier opereren. Ook is ING mijn vroegere werkgever en ik vond dat ik die niet zomaar in steek kon laten.

 

Lees ook eens mijn column over banken @ https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/63.

 

Succes!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

Ach, laat ik dan nog toevoegen dat niet alle banken op dezelfde manier opereren. En als je ondernemers in de markt spreekt hoor je ook absoluut dat er verschillen zijn. Ook bankieren blijft tenslotte mensenwerk, en bij de ene bank is de afdeling bijzonder beheer nu eenmaal anders georganiseerd met een andere doelstelling dan bij de andere. Er zijn banken die met bijzonder beheer als doel hebben om de klant z.s.m. weer in het reguliere beheer van de accountmanager te krijgen. Er zijn banken die beseffen dat m.n. de laatste periode van het bijzonder beheer (als de problemen opgelost lijken te zijn en er weer zwarte cijfers geschreven worden) zeer cruciaal is: als een ondernemer zich gepiepeld voelt, is dit nml. de periode dat hij aan een overstap zal denken. En dat zou jammer zijn, want de bank heeft dan in de afgelopen periode wel het verhoogd risico gelopen én extra inspanning moeten verrichten.

 

Feit blijft wel dat de meeste ondernemers de reden van het slechter gaan meestal buiten zichzelf zoeken. Uit onderzoek bleek dat ruim 80% vna de ondernemers na faillissement van mening was dat anderen de schuld waren. Als de omstandigheden onder de loep worden genomen, bleek juist dat in de meerderheid van de gevallen de ondernemer er zelf debet aan te zijn dat het slecht was gegaan met het bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Trouwens met de rabobank heb ik deze week het volgende ervaren.

 

Begin november hebben wij getekend voor een lening van 50.000 wat elke jaar met 10.000 wordt inbeperkt.

 

28 december is de lening pas goed gekeurd en op 1 januari 2005 is het krediet beperkt met 10.000 naar 40.000. LOL.......

 

nu heb ik gevraagd om de beperking terug te draaien, maar dat willen ze dus niet en dat wordt een nieuwe aanvraag. Uiteraard wordt het weer goedgekeurd maar zijn vangen wel weer doodleuk 800 euro voor die dienst.

Link naar reactie
  • 1

Trouwens met de rabobank heb ik deze week het volgende ervaren.

 

Begin november hebben wij getekend voor een lening van 50.000 wat elke jaar met 10.000 wordt inbeperkt.

 

28 december is de lening pas goed gekeurd en op 1 januari 2005 is het krediet beperkt met 10.000 naar 40.000. LOL.......

 

nu heb ik gevraagd om de beperking terug te draaien, maar dat willen ze dus niet en dat wordt een nieuwe aanvraag. Uiteraard wordt het weer goedgekeurd maar zijn vangen wel weer doodleuk 800 euro voor die dienst.

 

Ergo: altijd in januari naar de bank. Deze mag wat mij betreft in de lessons learned over financiering!

Link naar reactie
  • 0

Hi all,

 

Bedankt voor de reacties...

 

Ties > Jazeker was deze post deels een kwestie van stoom afblazen...maar deels ook niet.

Om even de volledige gang van zaken uit te leggen, hier chronologisch:

- eind 2003 hebben we een krediet en wat andere faciliteiten aangevraagd en ook gekregen. Deze werden ons verstrekt op basis van concept cijfers en prognoses, welke weer (mede) waren gemaakt op basis van halfjaarcijfers die onze accountancy firma had opgemaakt

- Juni 04 bleek na het inschakelen van een nieuwe accountant dat de cijfers van geen kanten klopten; grofweg moest er overal een min ipv een plus staan. Echt dramatisch dus.

- We hebben direct zelf een spoedgesprek aangevraagd en de bank op de hoogte gesteld van het e.e.a., en binnen enkele weken div maatregelen getroffen om de boel ten goede te keren: mensen eruit, activiteiten stopgezet, proces begonnen tegen oude boekhouder... alles wat we konden doen hebben we gedaan

- Toen kwam bijzonder beheer (uiteraard) om de hoek, met ernstige gezichten en alles wat erbij hoort. Logisch.

- Binnen 3 maanden hebben we dankzij radicale maatregelen kunnen zorgen voor een maandelijkse nettoWINST in plaats van verlies. Niet veel maar toch de ommekeer was zeker eind vorig jaar duidelijk te merken: het 2e hj 04 hebben we met winst afgesloten. Overigens hebben we nu in de eerste 3 mnd alweer genoeg verdiend om de helft van het verlies dat 04 opleverde goed te maken

- En als ik dan nu vraag om een bescheiden bijdrage van de bank aan onze liquiditeit (wat nog steeds en ook het komende jaar nog ons struikelblok wordt) dan krijg ik een bijzonder onbeschofte reactie terug, het is allemaal erg "zorgwekkend", "negatief" en "dramatisch" volgens deze mijnheer.

 

Sorry... maar dan zakt mijn broek echt af. Sneller dan dit inlopen gaat gewoon niet...

 

Is beetje verhaaltje geworden maar ja... dan is het misschien wat helderder;)

Life's like a box of chocolates...

Link naar reactie
  • 0

Jan> even voor alle duidelijkheid: ik (wij) neem 100% verantwoordelijkheid voor hetgeen gebeurd is: we hebben zelf de situatie veel te lang laten voortduren en hadden al zeker een jaar eerder het inzicht in financien moeten hebben dat we uiteindelijk midden vorig jaar hebben gekregen.

Ik wijs wat dat betreft zeker niet naar een ander...

Daarom ben ik juist een bedrijf begonnen: IK ben verantwoordelijk... voor wat goed gaat en ook voor wat fout gaat. Dat was nou juist het idee...

Life's like a box of chocolates...

Link naar reactie
  • 0

De ING bank is een van de slechtste banken die ik ken!!!

Hun kreten van wij denken met u mee zijn absolute onzin. Er word steeds verder bezuinigt op goed personeel en aan vaste contacten doen ze ook al niet (je vind simpelweg nooit de juiste persoon die je eerder gesproken hebt (is al overgeplaatst). Ik zelf ben enige tijd geleden namelijk de bankzaken van het familiebedrijf gaan doorlopen en kwam tot de conclusie dat er veel meer met het zelfde geld mogelijk was. Als je bij de ING de minst aantrekkelijke rente ontvangt houden ze dat het liefst zo!!! Ze sturen echter wel tig keer per jaar aanbiedingen hoe je zo aantrekkelijk mogelijk kan bijlenen (dan weten ze je wel te vinden) De Rabobank daar in tegen is een topper!! Persoonlijke service en de gemiddelde tijd dat een medewerker op de zelfde plek zit is uit mijn ervaring ook langer. De aanspreekpunten zijn dus ook daadwerkelijk goed bereikbaar zonder dat je telkens de situatie opnieuw moet uitleggen!

 

Leve de Rabo en vergeten die ING (Behalve als aandeel want met hun service en tarieven kan ik ook grote winsten maken!!)

 

Wim

Durf je leven te dromen en je dromen te leven!

Link naar reactie
  • 0

Iedereen heeft weer andere ervaringen met banken.

 

Ik vind persoonlijk de reclame van de Rabo waarheid bevatten: een boerenbank en dat zijn ze ook. Zelfs "Wat de boer niet kent eet hij niet" ben ik wel is bij ze tegengekomen.

 

ING is een hele fijne bank, maar dan moet je de juiste contactpersoon kiezen, dus niemand van een lokaal plaatselijk kantoor. Jouw situatie is misschien rot, maar ook vanuit de ING een beetje begrijpelijk, want jij weet dat het goed komt, maar hun twijfelen daar aan. Zorg er dan maar voor dat ze weer in je geloven. Kom met iets waarvan hun denken ... die ondernemer haalt het wel!

 

ABN is een hokjesdenkende bank, tenzij je een regionaal hoofdkantoor neemt oid. Hier moet je een senioraccountmanager hebben wil je er fatsoenlijk klant kunnen zijn.

*Ik ken mensen met miljoenen op hun priverekening die er dan geen kluis kunnen gebruiken, want hij nam er geen verzekering af oid. Die hebben we dan ook met veel plezier daar weggeholpen. ;)*

 

Fortis is een van de meest meedenkende banken die er volgens mij is, alles is daar op maat en ze besteden alle tijd aan je. Ze zijn eerlijk en reeel. Je krijgt een vast accountmanager etc.

 

SNS is echt huilen met de pet op... onzorgvuldig en stug. *ik ken 4 ervaringen van onze klanten bij SNS en 4 x krijgt de SNS geen voldoende*

 

Postbank is de meest simpele, maar toch fantastische bank voor mensen die alle tijd hebben en dat het allemaal niks mag kosten. Wil je puur een rekening en hoeft het niet zo vlotjes, neem postbank. *neem zowiezo altijd een postbankrekening erbij voor het gemak. (gratis storten enzo)*

Link naar reactie
  • 0

Ik lees dat je bij je bank terecht bent gekomen bij de afdeling bizonder beheer (bij andere banken heet hij iets anders, maar je bent overgeplaatst naar de afdeling welke zich bezighoudt met de risicogevallen van de bank).

Uit mijn ervaring weet ik dat je dan eigenlijk het beste bij die betreffende bank kunt vertrekken en vanaf moment een kunt aansturen op een oplossing voor beide partijen waarbij de bank (zoveel mogelijk) geld terugkrijgt en jij kunt vertrekken naar een andere bank.

Je blijft namelijk (ook al gaat het later goed) een aantekening in je dossier houden en daar blijf je vaak toch last van houden.

 

Bij elke bank is dit hetzelfde en vanuit oogpunt van de bank ook te rechtvaardigen. Probeer (eventueel mbv een derde adviseur) een goede weg naar buiten te vinden waarbij jezelf de minste schade oploopt.

Vaak is er wel een weg (denk ook aan Bbz of informals) maar is die voor de ondernemer in die situatie moeilijk te vinden.

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Beste Bernd,

 

Is niet juist het kern van het probleem dat hij bij bijzonder beheer zit? Ken jij veel banken die met alle plezier een relatie aangaan met een bedrijf dat momenteel bij een andere bank in de ziekenboeg zit?

 

Jan

Link naar reactie
  • 0

Jan,

 

het heeft geen zin om , als je bij bijzonder beheer zit en geen oplossing hebt gevonden, een aanvraag bij een andere bank in te dienen. Dat zal niet snel lukken.

Maar wat je moet proberen is om eerst een oplossing te zoeken met je huidige bank waarbij je al meteen aangeeft daar weg te gaan.

Blijven bij je huidige bank na een bijzonder beheer post te zijn geweest heeft weinig zin.

 

Ik denk dat je , als je bij BB zit, ook meteen een externe advisuer neemt die deze zaak voor je gaat oplossen. Zelf zit je vaak in een emotioneel proces en van daaruit is het moeilijk oplossingen zoeken en je ziet ook vaak dat in zo'n situatie de zaak escaleert en de bank overgaat tot vorderen.

 

Soms is dit helemaal niet nodig, maar is de bank het zat om met een koppige ondernemer zaken te moeten doen.

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Hoe gaan de banken eigenlijk om met een ondernemer die reeds 2 jaar een kvk + btwnr heeft, niks heeft omgezet (was voor klussen naast de vaste baan) en nu full time ondernemer wordt.

 

Ik heb zelf krediet nodig (10.000) voor de aanloopkosten, kleine investering hardware + overbrugging 2 maanden voor de facturen zijn betaald.

 

Ik heb dit jaar nog een gegarandeerde omzet van 60 mille. (freelance overeenkomst met vast uurtarief).

 

Zelf kan ik maar 1500,- inbrengen op dit moment.

Link naar reactie
  • 0

als ik het zo begrijp heb je voor een periode van 4-6 maanden 10K nodig. op basis van de contracten zou dit gewoon met een rekening courant krediet kunnen. maak een simpele liquiditeitsplanning, kopieer je contracten en maak een afspraak bij je accountnamaner van de bank.

 

mocht hij lastig doen, kan je altijd nog een uitgebreider (business)plan opstellen en indienen.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

als ik het zo begrijp heb je voor een periode van 4-6 maanden 10K nodig. op basis van de contracten zou dit gewoon met een rekening courant krediet kunnen. maak een simpele liquiditeitsplanning, kopieer je contracten en maak een afspraak bij je accountnamaner van de bank.

 

mocht hij lastig doen, kan je altijd nog een uitgebreider (business)plan opstellen en indienen.

 

succes.

 

Klopt.

Ik heb een businessplan gemaakt met daarin mijn solvabiliteit, kredietbehoefte, exploitatieplanning etc... voor de komende drie jaar.

 

Dus ik kan deze wel gebruiken indien nodig. Ik heb begrepen dat 30% eigen middelen wordt gevraagd. Deze heb ik in de inventaris zitten.

Link naar reactie
  • 0

dit bericht is door de moderator aangepast, om te voorkomen dat higherlevel een schavot wordt voor niet veroordeelde verdachten.

 

, dochter van allen gevestigd te . Alledrie kapotgemaakt en leeggeklauwd door .

 

Verdwenen toegevoegde waarde 6 miljoen gulden spoorloos verdwenen.

 

Hoe doen ze het:

 

Je doet het heel erg goed en bouwt een grote toegevoegde waarde in je bedrijf op.

Ze verzinnen een claim zoals bij ons wat het een claim van 1 miljoen gulden direct binnen 24 uur betalen voor een milieuprobleem.

Het middel beslag (van 2,5 miljoen wordt binnen 2 uur na afspraak met een bevriende advocaat opgelegd met goede betaalde contacten met een President van een rechtbank). Het middel beslag wordt gebruikt om de pressie op te voeren in deze afpersingsmethode.

 

Zo'n beslag krijg je er met een kort geding niet meer af. Je moet of 1 miljoen binnen 24 uur schokken of een minstens 6 jaar durende milieurechtzaak beginnen, daar ga je ook aan kapot.

 

Je raakt in moeilijkheden door de kadaveradvocatuur, het verloop van je medewerkers, je klanten die uit alle hoeken te horen krijgen dat je onder beslag zit en in moeilijkheden zit. Het door de bank op gang gebrachte roddelcircuit over mogelijk faillissement gaat werken.

 

Je kunt met een 2,5 miljoen gulden beslag nergens herfinancieren.

 

De bank dwingt je om een adviseur toe te laten binnen je bedrijf om een quick scan te doen. Weigeren is: gelijk de stekker er uit.

 

De adviseurs die ze gebruiken zijn altijd 1-mans consultancies en meestal gesjeesde accountants die werkzaam zijn geweest als zakelijk accountmanagers bij banken.

Deze schrijft een uitermate smerig rapport over jouw ondernemerscapaciteiten, zaait tweedracht tussen jou en je medewerkers en laat hen zgn. "in vertrouwen" dingen vertellen die in dit rapport staan. Het eerste rapport was zo smerig en zelfs belastend als bestuurder dat je het aan niemand durft te laten zien. Tegen dat ze met je klaar zijn en je het derde rapport hebt ontvangen, ken je de stijl en weet je dat hoe smeriger ze over je schrijven, des te meer weet je dat je iets goeds hebt wat zij graag van je in een 1,2,3,-tje willen jatten.

 

De eerste adviseur was van uit .

 

Die vent hebben we eruit kunnen houden.

 

Dan krijg je een adviseur opgedrongen van Intensief Beheer die 1 x per maand komt. De heer van IB. Doe je het niet:gelijk de stekker er uit! Deze komt jou dan vertellen en legt je een actieplan voor van de bank, het is eigenlijk een faillissementsscenario, maar dat weet je op dat moment nog niet. Je denkt nl. nog steeds met de bank voor ondernemers te maken te hebben en niet met de onderwereld.

 

Je moet voldoen aan allerlei objectieve en subjectieve eisen. De smerigheid zit in die subjectieve eisen. Je dient via hen of een bedrijfsleider en verkoopmanager aan te trekken. Dit waren de functies van mij en mijn man als DGA's en die in het 1,2,3-tje vervangen moesten zijn door de kandidaten van de overnemende partij, ruim voordat het eigenlijke overflippen plaatsvindt. Zodoende is het 's-morgens failliet en s-middags business as usual.

 

Je negeert de eis en gaat via je eigen headhunter op zoek naar deze mensen. De kandidaten van de overnemende partij laten zich echter inschrijven via jouw eigen headhunting bureau en zodoende krijg je alsnog hun kandidaten die ze op die functie wilden hebben binnen je bedrijf.

 

Er wordt enorm veel druk uitgeoefend dat je deze mensen in dienst neemt. Het plan moet slagen! Bedreiging en mishandeling maken daar deel van uit. Ze hebben een heel arsenaal van trucjes om je echt helemaal stapelgek te maken en murw om het allemaal maar te laten gebeuren.

 

Wij kwamen er achter en hebben die vent er nog binnen de proeftijd uit kunnen trappen wat ons een poging tot doodrijden van mijn man opleverde op het moment dat hij probeerde met de dienstauto van het bedrijf er vandoor te gaan.

 

Tja, dan worden ze helemaal vuil en krijg je te maken met weer een nieuwe adviseur want die was toch niet sadistisch genoeg geweest en er zat nog steeds strijd en leven in ons.

 

wordt binnengeschoven . Een psychopath van de eerste orde en met het daarbij behorende zieke ego. Deze stond te wippen op z'n tenen met een rode kop van machtswellust.

 

Wij moesten op het hoofdkantoor komen in en in een totaal wit kamertje met alleen 'n tafel en wat witte stoelen en een whiteboard ging hij uit staan leggen hoe de bank het 1,2,3-tje met ons ging uitvoeren.

Als we ons volgzaam gingen opstellen zou er voor ons nog zo'n 150.000 gulden overblijven uit ons door Makelaars op verzoek van IB getaxeerde bedrijf van 12 miljoen. Als we ons niet volgzaam opstelden was het gelijk de stekker er uit en zouden ze achter de 455.000 gulden persoonlijke borgstellingen aankomen. Wij kwamen het pand binnen via de monumentale hoofdtrap en werden via de brandtrap er weer uitgeleidt. Prettige Pasen! (2000). Wij hebben gezegd dat hij in de stront kon rollen. Later hoorden wij dat hij heeft lopen schuimbekken en dat hij had gezegd "ik zal bloed zien van die lui, al moeten wij als bank er geld op toeleggen". Hij wilde nl. ook dat wij de werkmaatschappij met al z'n machines verhuurden aan en dat we het pand t.w.v. 6,5 miljoen wat met enkele draaibanken in zat overdroegen aan het Beheer van , die het daarna zou verkopen/verhuren. Ja morgen brengen!

 

De volgende verplichte interim wordt binnengeschoven. , zeg maar "" , uit en dit tegen 250.00 per uur. Deze zet al je medewerkers en relaties tegen je op met de meest krankzinnige uitlatingen die je over hen gedaan zou hebben. Deze stond 2 x per dag tegenover mijn man over het bureau geleund om hem zijn dagelijkse portie geestelijk mishandeling toe te brengen, een kapotgestreden ondernemer die probeerde zijn bedrijf overeind te houden en de werkgelegenheid van zijn 43 mensen te beschermen. Deze was een spiegel fetisjist, elke dag kreeg mijn man te horen dat hij in de spiegel moest kijken, want daar zou hij elke keer de grote mislukkeling zien die hem daar aanstaarde. Zoals ik al zei"psychopaten" gebruiken ze voor deze klusjes. Je krijgt weer een rapport waar alle mogelijk vormen van bestuurdersaansprakelijkheid in voorkomen.

 

Inmiddels is gebleken dat je accountant/adviseur een strategische alliantie vormt met de bank en bijv. , zo komen ze nl. aan hun klantjes voor overflipbedrijven met grote toegevoegde waarde. Zie website: Corporate Finance. De curator is aangekocht, de rechter-commissaris is aangekocht, de Belastingdienst is aangekocht, de overname-kandidaat van je bedrijf staat in de coulissen te wachten, in ons geval zonder dat ze in staat waren geweest op de key-functies alvast hun ingewerkte mensen te hebben zitten.

 

De kredieten worden opgezegd, je moet een surseance van betalingsaanvraag tekenen. De gekochte bewindvoerder zit in je bedrijf en binnen enkele dagen ligt je zaak bij de rechter-commissaris voor faillissementsuitspraak.

 

De bank gaat zgn. openbaar je pand verkopen uit Estate B.V. , die niet onder beslag zat en niet onder het beheer van de curator viel, via een veilinghuis, een veiling die nooit aangekondigd wordt in kranten of tijdschriften. Als DGA's wordt je via een deurwaardersexploit op de hoogte gebracht van die zgn. openbare verkoping in veilinghuis te . De dag voor de zgn. openbare verkoping komt er van de overname kandidaat van ons bedrijf een bod binnen van een vastgoedmaatschap, de maatschap , te via "he, daar is die weer" en je pand wordt onderhands overgeflipt naar die vastgoed maatschap. Het is nu bijna 5 jaar geleden en noch de curator, noch de rechter-commissaris, noch de bank, noch de accountant heeft ons verteld wat er met onze bezittingen t.w.v. 12 miljoen gulden is gebeurd. Ze zijn spoorloos uit ieder openbaar register verdwenen. De vastgoedmaatschap is inmiddels weer verdwenen uit de KvK gegevens en van dit adres.

 

Alle verzekeringen van de groep en dat was een aanzienlijk pakket werden uit de boedel doorbetaald aan de c.q. .

Een interne zaak, dus geen probleem om hiermede ook nog te frauderen.

Onze persoonlijke pensioen- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen werd meer gefraudeerd en weigert de te al 5 jaar antwoord te geven.

 

Wij hebben deze faillissementsfraude getracht te melden bij de ECD/FIOD, Rijksrecherche, Functioneel Parket, Fraudeteam Faillissementsfraudes en krijgen nergens zelfs de gelegenheid om aangifte te doen.

 

Hoewel wij 16 dossiers hebben vol bewijsmateriaal, bandopnamen van gesprekken met frauduleuze voorstellen van etc., fotoreportages van die we in een restaurantje op de grensovergang moesten ontmoeten om het pand over te tekenen vanuit Estate aan , omdat wij bedreigt werden door hem en de bewindvoerder om niet meer op het bedrijf te komen anders zou ons leven gevaar lopen, wilde niemand de overstelpende hoeveelheid bewijsmateriaal zien over de georganiseerde misdaad. Politici en journalisten dito, ze hebben allemaal ons verhaal en het aanbod om onze dossiers te verkrijgen waar de werkwijze van de bank in het kapot maken van bedrijven, de werkgelegenheid van mensen en de economie in de openbaarheid mee zou komen. Ze willen niet en ze durven het niet. Het is georganiseerde misdaad met verstrengeling met de onderwereld en drugs- en witwaspraktijken en de integriteit van de rechterlijke macht mag vooral niet aangetast worden.

 

De meneer van het vorige artikel die schrijft dat het lijkt alsof de bank hem kapot wil hebben moet verschrikkelijk oppassen. Zo te horen heeft hij nog de helft niet meegemaakt wat ze verder in petto voor hem hebben. Niet dat je als je eenmaal in de klauwen van de onderwereld zit er nog iets is wat je eraan kunt doen. Advocaten en adviseurs die dit wel beloven zijn in onze ervaring alleen maar lijkenpikkers. Met de wetenschap dat onze zakelijke doodsstrijd van 27 maanden, onder dwang, dreiging en mishandeling alleen maar heeft geleidt tot behalve financiele ook aanzienlijke schade aan onze psychische en lichamelijke gezondheid, hoop ik dat ons verhaal een eye opener is voor degenen bij wie het pas begint en die denken dat ze het nog zullen redden. Met een contactpersoon echter binnen je bedrijf die elke keer komt controleren, kan ik u echter verzekeren dat je bedrijf ten dode is opgeschreven.

 

Link naar reactie
  • 0

leeggeklauwd ...afpersingsmethode...smerig...jatten...onderwereld... smerigheid...mishandeling...sadistisch....psychopath...machtswellust.... schuimbekken ...fetisjist

 

Te goeder trouw ga ik er van uit dat het bovenstaande verhaal op waarheid berust, maar een objectieve beoordeling lijkt me onmogelijk met dit taalgebruik. Het vormt mijn mening ten nadele van de schrijver, bij een andere verslaglegging die meer feiten, en minder 'gal' weergeeft zou ik meer interesse hebben in het verhaal.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.