• 0

Is dit ' Made in China ' of toch ' Europa ' ?

Goedendag...

 

Ik heb een klein vraagje waar ik over twijfel.

 

Mijn producent in China heeft het materiaal voor mijn produkt in Europa ingekocht, in China wordt het product vervaardigd en ik importeer dat, maar eenmaal hier wordt er nog een kleine aanpassing / toevoeging aan het artikel bijgevoegd voor het eindresultaat....

 

Is het dan nog steeds Made in China of Made in Europe ?

 

Wie weet dit ?

 

Alvast dank

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is een soort gelooid papier wat leerachtig aanvoelt, je kan het papier wassen en het kan met krijt beschreven worden.en het blijft als het ware stijf in zijn vorm staan, het is een vrij nieuw produkt !

 

In mijn profielfoto kun je zien hoe het eruit ziet....

 

De Bijenkorf heeft het in zijn assortiment en het komt origineel uit Italie, ik weet dat mijn producent het in rollen uit Europa, verder niet bewerkt importeert.

 

Op mijn wens maakt deze er artikelen van ....hier worden er nog drukknopen aan toegevoegd zodat de zakken met elkaar verbonden kunnen worden.

 

 

 

Groet Robin Besselink

Link naar reactie
  • 0
Is het dan nog steeds Made in China of Made in Europe?
Geen van beiden ... als er sprake is van kant en klare onderdelen zijn waar geen nabewerking aan plaatsvindt.

 

Assembled in China.

 

Om het erg complex maken:

Designed in Holland (of ergens anders)

Components Produced in the EU (of ergens anders)

Assembled in China

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Tja......inderdaad lastig...het materiaal is gemaakt in Europa, maar het artikel gemaakt in China...

 

I.v.m met reclamedrukwerk en informatie naar klanten toe wil ik uiteraard het liefst tot uiting brengen dat het een Europees produkt is en niet steeds uitleggen dat het beide is en daar dan wellicht discussies over gaan krijgen....ik weet ook niet of dit juridisch is vastgelegd....

 

Ik wacht nog even wat reacties af....

 

Groet Robin Besselink

Link naar reactie
  • 0

Zit hier een juridisch aspect aan (verplichting tot vermelding) of is het vooral een taalkwestie (beetje branding)?

 

Vergelijk het met kleding. Best kans dat de stof uit het ene land komt, de garens uit een volgend land en de knoopjes uit een derde land. Toch is het naailand dan meestal het herkomstland.

 

Zo is het ook mogelijk om auto's en fietsen als 'made in europe' te verkopen. ;)

 

Interessante vraag!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beide !...

 

 

De zakken zijn o,a, voor mijn winkel in Duitsland en eventuele wederverkopers in Duitsland......Duitsers zijn ' punktlich ' en willen tot in detail weten hoe iets juridisch zit en timmeren juridisch alles dicht, vandaar dat ik het graag zou weten.....een eventuele Duitse concurrent kan de verkeerde interpertatie van " Made in " aankaarten als valse concurrentie wat direkt juridisch wordt ' aangepakt '

 

Groet Robin Besselink

Link naar reactie
  • 0

Wellicht heb je hier iets aan.

 

Verder is altijd de vraag wat is er in China gebeurd en wat in Nederland. Wat voor bewerking is er ondergaan. Is het alleen ingepakt dan veranderd de oorsprong natuurlijk niet.

 

Wij krijgen dit soort vragen zeer regelmatig als het gaat om de afgifte van certificaten van oorsprong.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0
Wij krijgen dit soort vragen zeer regelmatig als het gaat om de afgifte van certificaten van oorsprong.

Is misschien niet helemaal correct. Certificaten van oorsprong of EUR1 of Form A documenten gaan over de "fiscale" oorsprong i.h.k.v. handelspolitiek, invoerrechten en dergelijke. Dit kan afwijken van wat er op een productlabel (bvb. bij textiel) moet komen te staan.

Mbt het afdragen van invoerrechten bij (weder)invoer vanuit China kan TS waarschijnlijk nog het een en ander kunnen besparen met een vergunning passieve veredeling.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb het antwoord op mijn vraag gevonden.
Ik ook, maar met een andere ingang.

 

"when two or more countries are involved in the manufacture of a product, origin is obtained in the country where the last substantial, economically justified working or processing is carried out ... It can also be used to determine origin in the context of the "origin marking" (i.e. the "made in" label) of goods."

 

A User's Handbook - to the Rules of Preferential Origin used in trade between the European Community, other European Countries and the countries participating to the Euro-Mediterranean Partnership.

 

zie ook: Taxation and Customs Union

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Tja....

 

Ik heb de vraag voorgelegd / uitgelegd aan een overheidsinstantie m.b.t (internationale) ondernemingen.

 

Deze gaven dit aan als antwoord.

 

Als de laatste handeling / onderdeel ( in mijn geval drukknopen ) aan het produkt wordt toegevoegd in Nederland dan geld / kun je de benaming" Made in Holland " toepassen.

 

Groet Robin Besselink / Trizor

Link naar reactie
  • 0

Of alleen het plaatsen van druk knopen voldoende is waag ik te betwijfelen. Het wijzigen van Oorsprong zit hem er vaak in dat het een ander product moet worden en dus ingrijpend gewijzigd moet worden. Dit gedeelte mis ik nu even!

 

Bijvoorbeeld een auto importeren krijg echt geen andere oorsprong door hem te verven. .....

 

@ BJM ik hem het niet zo zeer over fiscale documenten maar wel over een cerificaat van oorsprong. Ik interpreteer dat even. Op basis van welk land zou de KVK het oorsprongsland bepalen?

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Of alleen het plaatsen van druk knopen voldoende is waag ik te betwijfelen. Het wijzigen van Oorsprong zit hem er vaak in dat het een ander product moet worden en dus ingrijpend gewijzigd moet worden. Dit gedeelte mis ik nu even!

 

Bijvoorbeeld een auto importeren krijg echt geen andere oorsprong door hem te verven ...

Misschien dat het verven van een Chinese import-auto een brug te ver gaat, maar zo helder wordt de soep niet opgediend.

 

Zie ook: EU-landen: algemene producteisen (website)

 

en ook: Europees Parlement - Indication of origin marking on products (download)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de openingspost en reacties (aanvulling(en)) gelezen. Duidelijk 'made in China', of mis ik wat?

 

Een (na)bewerking is toch een aanvulling op het (hoofd)product, of niet?

 

Wat is de doelstelling die ten grondslag ligt aan deze vraag? Ik zie wat 'name dropping' van een luxe warenhuis, maar boven alles blijft dit toch import uit Azië? Handelspartners en consumenten denken vast niet zo moeilijk, toch?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Handelspartners en consumenten denken vast niet zo moeilijk, toch?
Toch wel, want steeds meer handelspartners en consumenten worden wel een beetje moe (gemaakt) van dat "Made in China". Op enig moment gaat Made in Holland, Made in EU of Made in USA een emotionele marketing tool worden - als dat al dan niet aan de gang is - en dat is misleidend als een Chinees product met een paar extra drukknopjes opeens als "Made in Holland" door het leven mag gaan.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Eens, duidelijk toch dat de 'origin' hier in China ligt? Giet daar nog maar eens een (marketing/technisch) duurzaamheidssausje met verantwoording overheen!

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Eens, duidelijk toch dat de 'origin' hier in China ligt? Giet daar nog maar eens een (marketing/technisch) duurzaamheidssausje met verantwoording overheen!

Als wij TP mogen geloven dan denkt "een overheidsinstantie m.b.t (internationale) ondernemingen" daar toch anders over.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Die maakt of kraakt het product of merk niet. ;)

Geheel mee eens ... maar de linkjes geven al aan dat er geen duidelijke wetgeving bestaat die dat regelt ... Althans, ik heb ze nog niet kunnen vinden.

 

Wat betreft het antwoord die TP heeft gekregen van een overheidsinstelling ... wie kan het beter weten dan de overheid zelf?

 

Om het bij extremiteiten te houden ...

Een Chinese import-auto door een kunstschilder laten beschilderen wordt daarmee een kunstwerk "Made in Holland". Waar het "canvas" en de verf vandaan komt is niet (meer) van belang. 8)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

@ BJM ik hem het niet zo zeer over fiscale documenten maar wel over een certificaat van oorsprong. Ik interpreteer dat even. Op basis van welk land zou de KVK het oorsprongsland bepalen?

Ik bedoel dat de KvK Eur's en CvO's afgeeft vanwege handelspolitieke/fiscale maatregelen, dat heeft in beginsel niets te maken met labellen van producten. Regelgeving voor labellen van producten kan, afhankelijk van de toe te passen wetgeving, per product verschillend zijn en mogelijk ook een andere oorsprong geven. Als ik wil weten wat in op een labeltje kan/moet zetten heb ik niets aan de Tvo-CDW of een oorsprongsprotocol, dat is daarin niet geregeld.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als de KVK een CVO afgeeft met Oorsprong Nederland/EU dan mag dit absoluut niet zomaar. Hiermee bedoel ik aan te geven dat door bepaalde ingrijpende bewerkingen de oorsprong mag veranderen. Ondanks dat er in dit product ook chineese goederen zitten. Als de KVK zoiets afgeeft dan wordt dit door een hoop landen en instellingen als zoete koek geslikt en lijkt mij dat een prima leidraad om eens mee te beginnen. Schijnbaar is er nogal wat ruime voor discussie en verschillende mogelijkheden om zaken op te vatten ........ ???

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.