Jump to content
Durf
Verberg

2go of To go als naam?

vraag

Beste lezers,

Samen met mijn compagnon willen wij een to go concept lanceren.

Ik zie sommige ondernemers 2go als naam gebruiken ipv To go.

Wat is aan te raden bij een bedrijfsnaam: 2go of To go?

Waar moeten wij voor kiezen?

Graag je mening.

Met vriendelijke groet,

A. lima

17 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Ik zie sommige ondernemers 2go als naam gebruiken ipv To go.

In het Benelux Merkenregister komt al 28 keer een vorm van 2GO en 2Go voor en het Handelsregister telt er 26. Controleer eerst of het gebruik van de aanduiding nog vrij is voor het soort producten of diensten dat jullie gaan aanbieden.

Taalkundig-associatief vind ik To Go zwak, tenzij je afhaalchinees of andere meeneem verkoopt.

• 0
  • Rate this answer

Het gaat om een broodjeszaak concept. Albert Heijn heeft Ah To Go!.

Wanneer het om een afhaal of broodjeszaak gaat is To go beter als 2Go?

Zou je het kunnen toelichten waarom jij dat vindt.

Af Haai? Kan je het toelichten?

• 2
  • Rate this answer

Het gaat om een broodjeszaak concept. Albert Heijn heeft Ah To Go!.

Beetje durf kan geen kwaad.

> Uit het vuistje!

> 1 for the road

> Broodway!

> Stokvers

> Zeg es Snee

> Tussendeur

> Bruffet

NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

• 0
  • Rate this answer

Ik denk dat het eigenlijk beide niets is. Kort is meestal wel goed, maar het moet niet zó kort zijn dat het nietszeggend wordt.

Ik heb deze draad voorbij komen op m'n mobiel en dacht steeds dat de eerste letter van 2go de letter 'Z' was (kan natuurlijk aan m'n ogen liggen, het kleine smartphonescherm, of beide...). Bij 'To go' zit je ook een beetje met de domeinnaam voor je site. Je zou nog kunnen proberen om to-go.nl te pakken te krijgen, maar anders zul je waarschijnlijk steeds verward worden met een Afrikaans land.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

• 0
  • Rate this answer

Het hele 2go ding is ook wel uitgemolken. Het is het überhippe (bleh) voorbij. Je komt het overal tegen, zo vaak dat het eigenlijk nietszeggend is geworden. Dus probeer iets te bedenken waar je wel mee opvalt en direct duidelijk maakt dat het bijvoorbeeld meeneem koffie is, of wandelkoffie.

• 0
  • Rate this answer

Wie loopt er gemiddeld voor jullie beoogde zaak langs? Zijn dat internationale toeristen of lokale bewoners en zakelijke lunchgebruikers? Wat is uniek of bijzonder aan jullie concept? Qua naam zou ik eerder daar op inhaken en dat kan vast iets sterkers dan het afhaalaspect opleveren.

Zie ook ons verzameltopic over bedrijfsnamen gezocht voor inspiratie of het uitzetten van een uitgebreidere creativiteitssessie.

'2 go' of 'to go' maakt niet zoveel uit en is sterk afhankelijk van wat er voor staat. Populair is ook ...en meer (andco, andmore), ...enzo (etc.) Mijn voorliefde ligt ook bij alliteraties. Deze zijn ook makkelijk voor het vormgeven van logo's en voor een prominent plaatsje in het consumentengeheugen.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0
  • Rate this answer

Dus probeer iets te bedenken waar je wel mee opvalt en direct duidelijk maakt dat het bijvoorbeeld meeneem koffie is, of wandelkoffie.

Naakte Meisjes in
is ook van grote schoonheid.

Bolletjes & Puntjes

Mag dat ook?

NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...