• 0

Product inkopen vanuit China?

Hallo,

 

Ik zou graag een product willen invoeren vanuit China, het betreft 1600 exemplaren merkloos en geen namaak artikelen. Deze 1600 artikelen hebben een waarde van 31,000 Us Dollar, de Shipping naar Nederland kost 1000 Us Dollar.

 

Nu zit ik alles voor mezelf op te plussen en vooral de dingen waar ik fiscaal rekening mee moet houden maar zou dit graag met jullie nogmaal willen bespreken en om tips en trucks vragen.

 

- Rekening houden met de Koers USD / EURO.

- Shipping is naar Rotterdam, dus rekening houden met extra vervoerskosten vanaf rotterdam naar de zaak.

- Invoerkosten? Of Inklaringskosten? Wat moet ik betalen?

- Moet ik bepaalde dingen aangeven bij de belastingdienst ivm invoeren buiten de EU?

 

Hoor graag jullie mening.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht heb je hier wat aan.

 

Verder moet je als je goederen gaat importeren altijd douane aangifte doen. Deze aangifte moet door een bedrijf worden gedaan die hiervoor een vergunning heeft en kan je niet zelf doen.

 

Bij invoer krijg je belasting technisch met 2 zaken te maken. Douane(invoer) rechten en BTW(omzetbelasting)

 

Als bedrijf kan je BTW terug krijgen. Invoerrechten zijn kostprijs verhogend. Hoeveel invoerrechten hangt af van het product.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo, Bedankt voor je snelle reactie!

 

Als ik het goed begrijp: Je kan uit landen buiten de EU geen btw terugvragen, maar moet wel btw betalen bij het invoeren. Die btw is afhankelijk per product maar is natuurlij kterug te vorderen.

 

Is er iets hoe ik de invoerrechten kan bekijken en of het dan nog rendabel is??

 

Bedankt ook voor de link, die zal ik straks even doorlezen!

 

Ik kan alleen niet zo 123 vinden wat Inklaringskosten zijn en of ik daar rekening mee moet houden

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je iets wil kopen dan is beste advies: er is nooit haast je geld uit te geven.

 

Dus waarom zou je in 1 keer 31000usd uitgeven. Als er nog veel onduidelijk is kijk je toch of eerst 100 of 200 stuks mogelijk is. Dan doorloop je 1x het hele logistieke process en de kosten die daarbij komen kijken.

 

Dan heb je een heel duidelijk beeld en nog alle opties in handen.

 

Geld uitgeven is makkelijk, verdienen is iedereen gegunt, maar produkten verkopen is heel andere koek.

Link naar reactie
  • 0

Het is een link naar een filmpje? het filmpje duurt een uur. Dus denk dat je even iets meer tijd er in moet stoppen. Doe dat eerst eens even doornemen. En kom dan eventueel nog terug met concrete vragen. Zoals ik het nu lees kan je zeker hulp gebruiken dus pas op met doe het zelve en het trekken van conclusies welke niet juist zijn! Schakel als je echt geen idee hebt op tijd een expert in. Anders kom je voor veel verrassingen.

 

Inklaringskosten verschillen van bedrijf tot bedrijf en is afhankelijk wat je allemaal aan een douane expediteur vraagt. Moeten zij allen voor je doen dan kan het gaat om honderden euro's. Is alles door jullie helemaal voorgewerkt dan kan het gaan om een paar tientjes.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Je kan uit landen buiten de EU geen btw terugvragen, maar moet wel btw betalen bij het invoeren. Die btw is afhankelijk per product maar is natuurlij kterug te vorderen.

 

Die snap ik even niet, bij invoer uit China betaal je geen BTW aan "landen buiten de EU", dsu hoef je ook niets terug te vragen. BTW afhankelijk per product ? Dan is het 6 of 21%, andere smaken zijn er niet.

 

Ik vind trouwens betaalde BTW verrekenen met ontvangen BTW nog steeds geen "BTW terug krijgen", laat staan "terug vorderen".

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.