Jump to content
J9
Verberg

Kleine bedragen verwerken in bedrijfsadministratie

vraag

Sinds oktober ben ik gestart als freelance fotograaf. Nu schrijf ik normaal gesproken alleen facturen uit van minimaal 100 euro. Maar nu heb ik een klus als schoolfotografie aangenomen en krijg ik dus allemaal kleine bedragen (<15 euro) gestort op mijn rekening. Ik vroeg me af hoe ik dit weg moet werken in mijn administratie. In mijn boekhoudsheet staan tot nu toe alleen doorgenummerde facturen en die geeft een foutmelding als ik bij inkomsten ineens iets zonder factuurnummer invoer. Zelf een (verzamel)factuur maken met daarop het totaalbedrag van alle gestorte bedragen en dan in 1x bij boeken in mijn administratie gaat mijns inziens ook niet, aangezien ik niet 1 debiteur heb, maar wel 100!

Waarschijnlijk is het heel simpel, maar heb al aardig gegoogled en kan er niets over vinden... Wie kan me helpen?

 

[verandering: titel]

Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer
In mijn boekhoudsheet staan tot nu toe alleen doorgenummerde facturen en die geeft een foutmelding als ik bij inkomsten ineens iets zonder factuurnummer invoer.
Hoe doe je dat dan met kassabonnen? Wanneer je kassabonnen zonder factuurnummer kunt inboeken, dan is het ook mogelijk om verkoopfacturen zonder factuurnummer in te boeken ... lijkt mij.

 

Zelf een (verzamel)factuur maken met daarop het totaalbedrag van alle gestorte bedragen en dan in 1x bij boeken in mijn administratie gaat mijns inziens ook niet, aangezien ik niet 1 debiteur heb, maar wel 100!
Zoveel klanten, zoveel boekingen.

 


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bij grotere projecten is er wel wat voor te zeggen om een aparte projectadministratie te voeren met een eigen kasboek of bankboek (of een digitale variant daarvan in een spreadsheet); vervolgens boek je bijvoorbeeld één keer per dag de dagomzet over naar de hoofdadministratie.

Dat kan ... maar dubbel boekhouden krijgt zo wel een dubbele betekenis.

 

Wanneer alle inkomsten op één en dezelfde rekening binnenkomen, dan lijkt het mij niet zo handig om twee of meer administraties naast elkaar en door elkaar te gaan gebruiken.

 

Projecten zijn (meestal) prima in de bestaande boekhoudprogramma's onder te brengen en/of te verdelen. Dat houdt het ook overzichtelijk.

 

TP kan volgens mij beter de controle op lege cellen ontkoppelen, waardoor hij geen foutmeldingen meer krijgt.


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 2 leden online en 60 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept