• 0

Kleine bedragen verwerken in bedrijfsadministratie

Sinds oktober ben ik gestart als freelance fotograaf. Nu schrijf ik normaal gesproken alleen facturen uit van minimaal 100 euro. Maar nu heb ik een klus als schoolfotografie aangenomen en krijg ik dus allemaal kleine bedragen (<15 euro) gestort op mijn rekening. Ik vroeg me af hoe ik dit weg moet werken in mijn administratie. In mijn boekhoudsheet staan tot nu toe alleen doorgenummerde facturen en die geeft een foutmelding als ik bij inkomsten ineens iets zonder factuurnummer invoer. Zelf een (verzamel)factuur maken met daarop het totaalbedrag van alle gestorte bedragen en dan in 1x bij boeken in mijn administratie gaat mijns inziens ook niet, aangezien ik niet 1 debiteur heb, maar wel 100!

Waarschijnlijk is het heel simpel, maar heb al aardig gegoogled en kan er niets over vinden... Wie kan me helpen?

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
In mijn boekhoudsheet staan tot nu toe alleen doorgenummerde facturen en die geeft een foutmelding als ik bij inkomsten ineens iets zonder factuurnummer invoer.
Hoe doe je dat dan met kassabonnen? Wanneer je kassabonnen zonder factuurnummer kunt inboeken, dan is het ook mogelijk om verkoopfacturen zonder factuurnummer in te boeken ... lijkt mij.

 

Zelf een (verzamel)factuur maken met daarop het totaalbedrag van alle gestorte bedragen en dan in 1x bij boeken in mijn administratie gaat mijns inziens ook niet, aangezien ik niet 1 debiteur heb, maar wel 100!
Zoveel klanten, zoveel boekingen.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Bij grotere projecten is er wel wat voor te zeggen om een aparte projectadministratie te voeren met een eigen kasboek of bankboek (of een digitale variant daarvan in een spreadsheet); vervolgens boek je bijvoorbeeld één keer per dag de dagomzet over naar de hoofdadministratie.

Dat kan ... maar dubbel boekhouden krijgt zo wel een dubbele betekenis.

 

Wanneer alle inkomsten op één en dezelfde rekening binnenkomen, dan lijkt het mij niet zo handig om twee of meer administraties naast elkaar en door elkaar te gaan gebruiken.

 

Projecten zijn (meestal) prima in de bestaande boekhoudprogramma's onder te brengen en/of te verdelen. Dat houdt het ook overzichtelijk.

 

TP kan volgens mij beter de controle op lege cellen ontkoppelen, waardoor hij geen foutmeldingen meer krijgt.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.