loading
Ga naar inhoud
Wijnia
Verberg

Hoe verwerk je uitgaven van 2 jaar geleden in de opgave IB?

vraag

Beste collega,

 

Dit jaar ga ik zelf, als ZP'r, voor het eerst de jaarrekening en opgave IB zelf regelen. Bij het nalopen van de jaarrekening van vorig jaar zag ik dat een grote uitgave niet was meegenomen. Hoe kan ik deze alsnog opnemen in mijn jaarrekening/aangifte IB. Mijn gevoel zegt dat dat niet in de jaarrekening kan en dat er een mutatie op IB 2014 moet worden gedaan maar ik zie nergens een voorbeeld op de site van de belastingdienst over dit vraagstuk. Kan iemand mij verder helpen?

Groet, Foeke Wijnia

Link naar bericht
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Als er nog geen definitieve aanslag Inkomstenbelasting is opgelegd, dan de (gecorrigeerde) aangifte opnieuw indienen, plus een suppletie omzetbelasting over dat boekjaar.

 

Als er wel een definitieve aanslag Inkomstenbelasting opgelegd, dan binnen 6 weken na datum een bezwaarschrift indien, plus een suppletie omzetbelasting over dat boekjaar.


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Wat is de reden dat de uitgave niet in 2014 is 'meegenomen' en waarin is deze niet meegenomen - de winst- en verliesrekening of de balans? Er bestaan namelijk diverse goede redenen om een uitgave niet direct (geheel) ten laste van het resultaat te brengen.


Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik heb toch maar een deskundige erbij gehaald en begrijp dat deze post, die ik om privacy-reden liever niet noem, blijkt gewoonweg te zijn vergeten. Dat je een administratiekantoor hebt wil dus niet altijd zeggen dat alles perfect loopt. Aan de andere kant had ik misschien meer aandacht moeten besteden aan de communiceren. Maar ja, ik weet natuurlijk ook dat communiceren tijd kost en dus geld kost. Dat zal altijd een spanningsveld blijven. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om zelf de administratie te voeren, inclusief de jaarrekening, en een deskundige erbij te betrekken als een vorm van eindkontrole. Zo weet ik zelf beter wat er in omgaat en blijft toch de kwaliteit geborgd. Tegelijk zijn de kosten 1/3 van wat het was.

 

Hiermee sluit ik deze vraag af. Iedereen erg bedankt voor het meedenken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 10 leden online en 185 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké