Een beetje verstand heb ik wel van boekhouden alleen weet ik niet precies hoe ik de BTW rekeningen en de kapitaal rekeningen nu pcies moet afsluiten.
Als voorbeeld mijn balans met afgeronde cijfers per 31-12-2015
Activa;
Inventaris 500
Debiteuren 1000
Prive opnamen en stortingen 5500
Prive betalingen met zakelijke rekening 1500
Prive betalingen auto 800
Voorbelasting 650
BTW R/C 1100 ( BTW 1e, 2e en 3e kw betalingen)
Bank 2300
Passiva;
Crediteuren 800
BTW af te dragen hoog 2450
Winst 10100
1.Nu wil ik graag de rekeningen op 0 krijgen. Ik heb geleerd dat je dan de BTW rekeningen en de kapitaal rekeningen moet afsluiten. Ik hoor graag wanneer dit niet klopt.
2.Wat is de journaalpost die ik moet maken om de BTW rekeningen op 0 te krijgen. Op de rekening BTW R/C moet denk ik het bedrag komen te staan wat er in Q 4 betaald moet worden ( 725)
Wat ook een puntje is, het te betalen bedrag btw bedrag uit het programma scheelt 25 euro met de aangegeven aangiftes in 2015. Dit bedrag wil ik graag terughalen doormiddel van een suppletie. Het grootboek van de suppletie is 1651.
3.Het afsluiten van de kapitaalrekeningen wil ik ook graag op 0 hebben. Onder de kapitaalrekeningen bedoel ik de bedragen 5500, 1500 en 800 ( prive). Dit wil ik allemaal op grootboek 1400 eindkapitaal hebben staan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Willempie-
Willempie-
Hallo
Een beetje verstand heb ik wel van boekhouden alleen weet ik niet precies hoe ik de BTW rekeningen en de kapitaal rekeningen nu pcies moet afsluiten.
Als voorbeeld mijn balans met afgeronde cijfers per 31-12-2015
Activa;
Inventaris 500
Debiteuren 1000
Prive opnamen en stortingen 5500
Prive betalingen met zakelijke rekening 1500
Prive betalingen auto 800
Voorbelasting 650
BTW R/C 1100 ( BTW 1e, 2e en 3e kw betalingen)
Bank 2300
Passiva;
Crediteuren 800
BTW af te dragen hoog 2450
Winst 10100
1.Nu wil ik graag de rekeningen op 0 krijgen. Ik heb geleerd dat je dan de BTW rekeningen en de kapitaal rekeningen moet afsluiten. Ik hoor graag wanneer dit niet klopt.
2.Wat is de journaalpost die ik moet maken om de BTW rekeningen op 0 te krijgen. Op de rekening BTW R/C moet denk ik het bedrag komen te staan wat er in Q 4 betaald moet worden ( 725)
Wat ook een puntje is, het te betalen bedrag btw bedrag uit het programma scheelt 25 euro met de aangegeven aangiftes in 2015. Dit bedrag wil ik graag terughalen doormiddel van een suppletie. Het grootboek van de suppletie is 1651.
3.Het afsluiten van de kapitaalrekeningen wil ik ook graag op 0 hebben. Onder de kapitaalrekeningen bedoel ik de bedragen 5500, 1500 en 800 ( prive). Dit wil ik allemaal op grootboek 1400 eindkapitaal hebben staan.
Wie kan me een handje op weg helpen?
[verandering: titel]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53056-afsluiten-btw-rekeningen-en-de-kapitaal-rekeningen-balans/Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag