• 0

Zijn er hosted webwinkels voor software/voucher-verkoop ?

We kennen hosted webwinkels, zoals ccvshop.nl en seoshop.nl.

Met zo'n webwinkel kun je simpel fysieke producten verkopen zoals hardware.

 

Echter... als het product niet fysiek is maar virtueel, zoals software of kortingsvouchers, dan blijken deze hosted webwinkels niet geschikt te zijn.

Bij een softwareproduct-X wil je bv een tabel vullen met download-URL's en licentie-codes.

Als de klant dan de software in je webwinkel koopt, dan ontvangt de klant een email met de URL en de licentie-code.

 

Mijn vraag is nu... zijn er hosted webwinkels die wel virtuele producten ondersteunen ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik keek oorspronkelijk naar hosted webwinkels ipv WP omdat daar koppeling met PSP (paymentserviceproviders) al is opgelost en er lowcost start-paketten zijn zonder installatieperikelen.

Maar wellicht dat ik voor digitale tickets toch naar een eigen WP-oplossing moet gaan kijken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik keek oorspronkelijk naar hosted webwinkels ipv WP omdat daar koppeling met PSP (paymentserviceproviders) al is opgelost en er lowcost start-paketten zijn zonder installatieperikelen.

Maar wellicht dat ik voor digitale tickets toch naar een eigen WP-oplossing moet gaan kijken.

 

Persoonlijk kan ik je een WP overweging wel aanraden idd :)

Bovendien, waarom zou je voor een "hosted" webwinkel gaan, wanneer je de mogelijkheid hebt zelf alles in eigen beheer te kunnen hebben. (installatieperikelen zoals je aangeeft, zijn alleen bij de startup en tevens slechts éénmalig.) Paymentserviceproviders kun je heel eenvoudig oplossen met mooie Woocommerce plugins.

 

Misschien in het begin wel even wat meer tijd (laten) investeren in sleutelen, maar op de lange termijn veel meer schaalbaar wanneer je het in eigen beheer hebt denk ik ;D

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

 

Dus als ik het goed begrijp, kun je

 

a) een webshop realiseren met websitebuilder tools

zoals WP en WooCommerce of Prestashop.

Maar dan moet er veel gedaan worden,

want er moet dan een complete site ingericht gaan worden,

of

b) een webshop realiseren met een hosted service,

denk dan aan seoshop.nl of ccvshop.nl

Dan hoef je niets technisch te installeren of te beheren.

Voor een beperkt aantal producten is ccvshop zelfs gratis

maar ook dan is een betaald PSP(PaymentServiceProvider)-abo vereist.

of

c) een bestaand e-warenhuis gebruiken om daarin je winkeltje op te tuigen

denk dan aan Amazon of eBay.

Dan hoef je ook geen PSP te installeren.

 

Omdat ik slechts enkele producten heb, zou de c-oplossing de voorkeur hebben.

 

Alleen in mijn specifieke situatie

zoek ik het verkopen van virtuele producten mbv licentiecodes

en dat blijkt bij c) niet te kunnen en bij b) ook problematisch te zijn,

maar gelukkig zijn er wel plugins voor a)

zodat dan a) de enige haalbare oplossing is.

 

Zie ik het zo goed ?

 

Link naar reactie
  • 0

Laatst kwam ik de Wordpress plugin Digipass tegen, die gebruik maakt van de NetLicensing service: "

Using NetLicensing "FREE Forever Plan" you can monetize your digital content with no cost."

Zelf heb ik er verder niet naar gekeken, maar het klinkt als iets wat bij jouw wensen aansluit.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt via alle drie die oplossingen downloadable content aanbieden, google maar op 'sell downloadable content' en dan 'on amazon' of 'with seo shop' bijvoorbeeld.

 

Enige is; alleen bij optie A is je content echt van jou.

 

Optie B 'huur' je een site als ik me niet vergis (zelf geen ervaring mee), optie C gebruik je het platform van de aanbieder.

 

Mochten 'terugkerende klanten' mogelijk zijn voor je dan zou ik C sowieso vergeten. Tussen A en B is het verschil dat je bij A vooraf al een redelijke investering moet doen (afhankelijk van de partij die je inschakelt) en je bij B met vaste maandelijkse kosten zit.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Er zijn ook aanbieders (waaronder ikzelf) die een combinatie van a en b bieden. Dus wel een website op basis van WordPress en WooCommerce met Mollie of Sisow als PSP, maar dan aangeboden als volledig verzorgde hosted oplossing met een maandelijks abonnement in plaats van een eenmalige (relatief grote) investering.

 

Ook WordPress i.c.m. Easy Digital Downloads wordt vaak aangeraden voor dit soort dingen, maar daar heb ik zelf nog nooit mee gewerkt dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

 

In de groep-b (zijnde een webshop realiseren met een hosted service),

hoort ook www.mijnwebwinkel.nl

Daar zit volgens mij echter ook geen mogelijkheid voor virtuele producten in

maar volgens hun Support-afd zou dat met hun API (zie http://api.mijnwebwinkel.nl/ )

te realiseren moeten zijn.

Maar dat lijkt me erg optimistisch,

de API is voor mijn gevoel erg mager, slechts toegang tot de webwinkel-basistabellen

en dan is er nogal wat additioneel te programmeren.

 

Link naar reactie
  • 0

Het outsourcen van de techniek, zoals via mijnwebwinkel, seoshop en ccvshop zijn in principe altijd bulk systemen, er kan in éne een stuk minder ( of voor een mooie meerprijs ), dan als je het in eigen beheer hebt.

 

Het beheren van de systemen, kun je ook als je eigen beheer hebt, verleggen naar een partij die dit voor je doet, het mooie hiervan is, is dat je zelf de opdrachtgever bent, bevalt de partij niet, hoeft de site niet verhuisd te worden, maar neem je het weer in eigen hand.

 

Mocht je een constructie willen als laatste, zijn er wel multimedia bedrijven die dit voor je kunnen/willen doen, of evt. directe webbeheerders.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook een webshop gebruiken voor fysieke producten en bij bestellingen een ander systeem de licentiesleutel laten genereren en versturen (getriggerd door een bestelmail) Je hebt dan ruim keus in software / aanbieders van hosted oplossingen.

 

Zoiets: klant bestelt -> bestelbevestiging via bcc naar 2e systeem -> 2e systeem pakt productomschrijving uit mail, maakt sleutel en stuurt deze naar het mailadres waar de bestelbevestiging naar is verstuurd.

 

Niet de meest robuste oplossing maar voor laag volume voldoende. Als de shop het ondersteunt kan het bericht naar het 2e systeem een aparte opmaak hebben, bijvoorbeeld XML, om het wat robuster te maken. Of, wederom afhankelijk van het pakket, kan een externe URL aangeroepen worden. Zapier (https://zapier.com/) kan handig zijn om het aan elkaar te knopen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.