• 0

Wie komt de boedel (eigen geschreven boekjes) toe als curator niet verkoopt?

Hallo allemaal,

 

Helaas heb ik de vraag die ik nu stel niet op internet kunnen vinden. Ik hoop dat ik hier goed zit en dat iemand mij een antwoord op mijn vraag kan geven.

 

Wat gebeurt en met de boedel (mijn eigen geschreven boekjes) en aan wie komt de boedel toe als de curator de boedel (boekjes) niet heeft kunnen verkopen en ook het veilingbureau geen koper voor de boekjes heeft kunnen vinden?

 

Hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste pelowi10,

 

zojuist heb ik jouw openingsbericht van ruim twee jaar geleden teruggelezen. Ik begrijp dat de beëindiging van de VOF op een faillissement is uitgelopen. Heb je daar ondersteuning bij gehad behalve van een curator?

 

Wat versta je precies onder 'mijn eigen geschreven boekjes' is dat een oplage drukwerk?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat is mijn eigen waargebeurde verhaal dat ik in boekvorm uit heb gebracht. De curator kreeg ze niet verkocht en gaf aan afstand van de boekjes te hebben gedaan.

Zoals al eerder is aangegeven zal elke opbrengst door de curator geaccepteerd worden, ook al is dat slechts 1 euro.

 

Kan het niet zo zijn dat de curator afstand heeft gedaan van het eigendomsvoorbehoud door een mogelijk bestaand pandrecht op die boekjes?

 

Overigens is het wel zo dat bij een faillissement van een natuurlijk persoon de auteursrechten van deze persoon, niet in de boedel vallen. De curator kan deze rechten niet aan een derde verkopen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Navraag gedaan gedaan bij de curator en dit was zijn antwoord.

 

Citaat curator: Het veilingbureau heeft aangegeven dat de opbrengst (minus kosten) bij veiling nagenoeg nihil zou zijn. Zowel het veilingbureau als ik hebben geen koper voor de boekjes kunnen vinden. Einde citaat.

 

Overigens ben ik hiervan nooit door de curator op de hoogte gehouden en het lijkt mij dat ik dan toch weer de rechthebbende ben van de boekjes? Of zie ik dat verkeerd?

 

Link naar reactie
  • 0

Navraag gedaan gedaan bij de curator en dit was zijn antwoord.

 

Citaat curator: Het veilingbureau heeft aangegeven dat de opbrengst (minus kosten) bij veiling nagenoeg nihil zou zijn. Zowel het veilingbureau als ik hebben geen koper voor de boekjes kunnen vinden. Einde citaat.

Dat betekent dat de curator de boekjes voor het moment niet heeft kunnen verkopen. Dat is heel wat anders dan afstand doen van een boedelonderdeel.

 

Je kunt overigens ook zelf naar een koper op zoek gaan. Jij als gefailleerde bent een flink stuk goedkoper dan een curator en een veilingbedrijf. Niet dat je de boekjes daadwerkelijk mag verkopen, maar je kunt de potentiële koper naar de curator doorverwijzen. Als je de boekjes zo graag wilt hebben, dan vraag je toch aan familie, vrienden, kennissen of aan de buren of zij een (minimaal) bod willen doen. Het is voor de curator weinig interessant waar dat geld vandaan komt, zolang er maar geld op tafel komt te liggen. De curator wil er graag vanaf, maar zal daar geen boedelgeld aan verspillen en al helemaal geen eigen tijd.

 

Overigens ben ik hiervan nooit door de curator op de hoogte gehouden en het lijkt mij dat ik dan toch weer de rechthebbende ben van de boekjes? Of zie ik dat verkeerd?
Rechthebbende op/van wat? De boekjes zijn niet verkocht en behoren m.i. nog steeds tot de boedel. Bovendien sta je onder curatele en bent beschikkingsonbevoegd.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Bovendien sta je onder curatele

Waar maak je dat uit op?

 

Bovendien, als TS een koper voor die boekjes weet, verkopen. De curator gaat echt geen rechtshandeling vernietigen die geld in het laatje brengt.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.