• 0

Financiering / investering voor grote opdracht en de aangeboden vergoeding

Wij hebben een grote opdracht binnen gehaald. Nu hebben wij ter financiering van de nodige zaken kapitaal nodig waar wij op dit moment simpelweg niet over beschikken.

Het gaat om een relatief klein bedrag (€5000,--) dit bedrag wordt na twee maanden weer terugbetaald inclusief rendement.

Nu zijn wij dus op zoek naar financieringsmogelijkheden op korte termijn. Bank / Familie is op dit moment echter geen optie, dus zoeken wij investeerders / financierders.

1. Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken met het oog op dit bedrag ? Er is spoed geboden dus een netwerk opbouwen wordt lastig.

2. Zijn wij gebonden aan een maximum wat rendement betreft ? Wij zijn van voornemen om een vergoeding van 10% hier tegenover te stellen (6000,00) wordt na twee maanden dan uitgekeerd.

3. Zijn hier vanuit de overheid mogelijkheden voor (qredits heeft een doorlooptijd van enkele weken, hier hebben wij al naar gekeken).

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

• 0

mbt punt 3: als haast is geboden en de doorlooptijd van qredits is al teveel, dan zou ik het heil zeker niet van een overheidsregeling verwachten.

Overigens kan ik de bedragen die je noemt niet herleiden tot elkaar.

10% van 5000 is 500, hoe kom je tot die 6000?

Of is je bedoeling dat je voor een lening van 5000 euro 10% van het basisbedrag als vergoeding ('rente') per maand wilt betalen?

• 0

Spoed en extreem hoge rente zijn voor mij twee rode vlaggen die aangeven dat het risico absurd hoog is. Kun je geen geld vinden binnen je FFF-netwerk, dan zou ik de optie van externe financiering gerust vergeten. Buiten je FFF-netwerk iets vinden rijmt niet met de geeiste spoed. Alleen een F zou zo gek zijn...

Realistischer lijkt het ook mij om je opdrachtgever om een vooruitbetaling te vragen. Dat is in veel branches niet ongebruikelijk. De opdrachtgever heeft er zelf belang bij en geeft daarmee ook z'n commitment.

Om welke reden zou je anders willen?

• 0

Je schrijft we, dan kun je beide je creditcard of kredietlimiet gebruiken. Die terugbetaling is pas gegarandeerd als de opdracht betaald wordt en er zich geen andere verrassingen/prioriteiten voordoen. Dat lijkt me jullie ondernemersrisico.

2. Zijn wij gebonden aan een maximum wat rendement betreft ? Wij zijn van voornemen om een vergoeding van 10% hier tegenover te stellen (6000,00) wordt na twee maanden dan uitgekeerd.
Met zulke slechte rekenaars is het extra oppassen, dat is echt een ervaringsding!

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0

Kijk dit is precies waarom ik deze vraag hier stel. Was de geboden vergoeding niet met het oog op het risico maar meer omdat wij op zeer korte termijn iemand willen vinden die dit aanbod aantrekkelijk vindt. Dat wij er dan een paar honderd euro minder aan verdienen, is voor ons op dit moment niet belangrijk.

Ter info, het is om de nodige apparatuur aan te schaffen die nodig is voor deze klus.

Het risico is niet hoog, wij kunnen het bedrag over een maand gemakkelijk missen, maar als de hoogte van de vergoeding averechts werkt, is het uiteraard misschien verstandig deze bij te stellen.

De klant vooruit laten financieren is hier helaas geen optie. Bovendien is dit een grotere klant die wij op deze wijze willen accommoderen met het oog op vervolgopdrachten. (2 a 3 opdrachten van deze klant zijn voor ons al voldoende om goed te draaien )

@dicko

500 per maand, dus 6000 voor ons (met betrekking tot de vergoeding die de klant betaalt) een kleine post.

Wat ik uit alle reacties hier opmaak is kort samengevat het volgende;

1. Overheid, is niet reëel gelet op de snelheid die geboden is.

2. De hoogte van de vergoeding zal / kan vragen oproepen bij potentieel investeerders.

Je schrijft we, dan kun je beide je creditcard of kredietlimiet gebruiken. Die terugbetaling is pas gegarandeerd als de opdracht betaald wordt en er zich geen andere verrassingen/prioriteiten voordoen. Dat lijkt me jullie ondernemersrisico.

Met zulke slechte rekenaars is het extra oppassen, dat is echt een ervaringsding!

Groet,

Highio

Geen rekenfout, 10% per maand. Nogmaals het is nu duidelijk dat de hoogte van de vergoeding een averechts effect bewerkstelligt.

• 0

Lease of huur de apparatuur. Je roept als ondernemer juist zelf vragen op als je je zo presenteert.

Je zou dit m.i. moeten oplossen met leverancier, eigen middelen (verkoop je auto) of afnemer d.m.v. korting voor aanbetaling.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0

...en investeren hier dan ook graag in.

Met andermans geld.

Waarom is leasen of huren of lenen niet mogelijk?

En als je de juiste toon hebt gevonden om financiers aan te spreken, waar ga je dat dan doen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0
Het risico is niet hoog, wij kunnen het bedrag over een maand gemakkelijk missen,

Waarom wil je het dan twee maanden lenen? En waarom zou dit aanbod niet aanslaan bij FFF? Jullie bank met een (tijdelijk) verhoging van RC?

Je kunt dan ook toe met vier weken leverancierskrediet. Of een maand vooruitfactureren. Of combinatie van beide.

In basis hang je een slecht verhaal met nog mindere aanvullingen op. Dat is verder niks persoonlijks, maar zo komt het werkelijk op mij over.

Groet,

Highio

• 0

Blijft vaag. Waarom zou iemand in jullie willen investeren wanneer de bank en/of vrienden/familie dat niet doen. Zo te zien zoeken jullie de derde soort F.

Het is niet zozeer de hoogte van de vergoeding die vragen oproept, maar je verhaal erbij. Waarom jullie perse geld willen ophalen bij vreemden ipv. bijvoorbeeld huurkoop zal je toch duidelijker moeten verantwoorden naar die investeerders en met meer komen dan je nu doet.

Wat voor apparatuur betreft het eigenlijk? Kijk anders eens wat je bij de leverancier kunt regelen...

• 0

Wij leveren verschillende diensten aan deurwaarders, advocaten etc. met betrekking tot opsporing en bewijslevering.

Bij kleinere opdrachtgevers is het niet ongebruikelijk om een voorschot / betaling vooraf te vragen.

Duidelijk!

en waar is die 5.000 voor nodig?

• 0

Even een maandje buffelen voor kleinere opdrachtgevers zou dan ook een oplossing moeten kunnen bieden...

...een getekend contract komt mogelijk ook voor factoring of verpanding in aanmerking, maar ik vrees dat jullie activiteiten daarvoor mogelijk te ongebruikelijk zijn voor een snelle acceptatie.

Groet,

Highio

• 0

Je lening moet zakelijk zijn ingericht, dus (onder andere) geen hoge of te lage rente, anders heb je kans dat de lening (of een deel ervan) als gift wordt gezien. Zie voor andere voorwaarden de zoekfunctie van dit forum.

Wat betreft je financieringsvraag, om eerdere reacties op een rijtje te zetten, je kunt onder andere denken aan:

- FFF-lening.

- Zakelijk krediet bij bank (rekening courant).

- Lening bij andere zakelijke geldschieters.

- Rood staan.

- Vooruitbetaling door klant.

- Afbetalen bij leverancier.

- Huur/lease van bedrijfsmiddelen.

- Enzovoort.

Anyway, dat had je allemaal met vijf minuten Google kunnen vinden; ik neem aan dat je dat al had gedaan. Wat is in jouw situatie anders? Dat is nog steeds niet duidelijk.

Zie ook eerdere discussies:

[*]Te snelle groei... Wegens laatbetalers kredietbehoefte, maar de bank wil niet

[*]Lenen of rekeningcourant bij heftige groei

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar