• 0

CE markering import Horloge

Beste leden,

 

Zojuist het internet afgestruind voor het volgende vraagstuk. Ik sta op het punt om horloges te gaan importeren uit China. Aan welke certificering ( CE-markering? en/of andere markering of richtlijnen) moet dit product voldoen, alvorens te kunnen verkopen in Nederland?

 

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

 

Met vriendelijke groet,

Tim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Micky,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik wil dus een horloge importeren en onder een eigen merknaam wegzetten in de markt. Voor horloges zie ik verder niks terugkomen wat betreft een CE markering alleen dat bepaalde stoffen ( Nikkel bijv) er niet of in zeer kleine hoeveelheden aanwezig mag zijn.

Omdat het een houten horloge betreft, moet ik dan ook rekening houden met de wetgeving van importeren van hout?

 

Mvg,

Tim

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Bij nader inzien, vraag ik mij af onder welke productgroep horloges vallen waarvoor men een CE markering wenst.

 

Brengt de importeur de producten onder zijn eigen naam op de markt? Dan neemt hij daarmee de verantwoordelijkheden van de fabrikant over en moet hij zelf de CE-markering aanbrengen.

Indien een CE-markering ook voor horloges geldt, dan dien je hier wel rekening mee te houden.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Een horloge dient wel degelijk CE gemarkeerd te zijn. Het zijn namelijk, vanwege de batterij en aanwezige actieve componenten, elektronische producten. De van toepassing zijnde CE-richtlijnen zijn de EMC richtlijn 2014/30/EU en de RoHS 2011/65/EU. Daarnaast zijn ook de volgende niet-CE-richtlijnen van toepassing: WEEE en batterijrichtlijn.

Founder

INSTRKTIV - Ontwikkeling van documentatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.