Kort door de bocht: zweten is 6% en niet zweten is 21%
Ik geef regelmatig yogales op een sportschool.
Hoewel mijn les behoorlijk fysiek is (zeker conditioneel inspannend) reken ik als zzp-er 21% btw door op mijn tarief aan de sportschool
Eerlijk gezegd gewoon nooit bij een mogelijk laag tarief voor yoga stil gestaan.
Nu vraag ik mij af:
a)
Geldt dit lage tarief alleen tussen consument en sportschool / yogacentrum, of dient een zzp-er in dit geval OOK 6% te heffen naar de sportschool toe, net als de sportschool naar de cursisten ?
b) als ik 6% zou moeten heffen, en per abuis het 21% toegepast zou hebben, hoe trek ik dat dan achteraf het makkelijkst recht bij opdrachtgever en belastingdienst?
c) ligt ergens KEIHARD vast bij welk type yoga welk btw tarief hoort?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
scarfoot
scarfoot
Het hele btw verhaal mbt yoga is mij niet helemaal duidelijk.
Op de site van de belasting staat het
Volgende beschreven
Kort door de bocht: zweten is 6% en niet zweten is 21%
Ik geef regelmatig yogales op een sportschool.
Hoewel mijn les behoorlijk fysiek is (zeker conditioneel inspannend) reken ik als zzp-er 21% btw door op mijn tarief aan de sportschool
Eerlijk gezegd gewoon nooit bij een mogelijk laag tarief voor yoga stil gestaan.
Nu vraag ik mij af:
a)
Geldt dit lage tarief alleen tussen consument en sportschool / yogacentrum, of dient een zzp-er in dit geval OOK 6% te heffen naar de sportschool toe, net als de sportschool naar de cursisten ?
b) als ik 6% zou moeten heffen, en per abuis het 21% toegepast zou hebben, hoe trek ik dat dan achteraf het makkelijkst recht bij opdrachtgever en belastingdienst?
c) ligt ergens KEIHARD vast bij welk type yoga welk btw tarief hoort?
Alle input is welkom
Namaste !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53111-yoga-lessen-en-btw-tarief-21-versus-6/Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag