• 0

Verplichte vergunningen bij magazijnverkoop

Goede dag,

 

Ik heb een vraag over verplichte vergunningen in de volgende situatie.

 

Ik huur een magazijn. Het pand waar mijn magazijn zit, staat op privaat terrein en er is voldoende parkeergelegenheid (op het private terrein wat afgesloten kan worden). Op het terrein is detailhandel van toepassing (er zit oa een bouwmarkt).

Eens per maand (avond tot 21.00 uur) zet ik de deuren van het magazijn open en kan iedereen vrij inlopen. Ik vraag me nu af of ik hier een vergunning voor zou moeten hebben.

 

Ik heb al gezocht naar mogelijke vergunningen. Aangezien er (vrijwel) geen kinderen jonger dan 12 jaar bij ons komen en nooit meer dan 50 personen tegelijk binnen zijn, denk ik dat ik geen Omgevingsvergunning hoef te hebben.

Daarnaast zorg ik niet voor omgevingsoverlast met parkeren (privaat terrein).

Verder handel ik in normale consumptie artikelen (geen voedingswaren, chemische middel etc etc).

 

Ik heb mijn magazijnverkoopavonden nog niet gemeld bij de gemeente en volgens mij hoef ik dat ook niet te doen of zie ik iets over het hoofd?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst bedankt voor uw reactie.

 

Ik wil goed beslagen ten ijs komen als ik bij de Gemeente aanklop. Daarom probeer ik eerst zelf ten rade te gaan.

Als nu blijkt dat er nog vergunningen zijn waaraan we nog niet voldoen en ik meld het bij de Gemeente, zou weleens slapen honden wakker kunnen maken en met terugwerkende kracht alsnog problemen krijgen.

Door nu eerst zelf te inventariseren of ik iets over het hoofd zie, kan ik wellicht deze problemen voorkomen.

 

Maar heeft u nog suggesties voor vergunningen waar ik me mogelijk aan moet houden?

 

Link naar reactie
  • 0

Op het terrein is detailhandel van toepassing (er zit oa een bouwmarkt).

 

Dat wil niet zeggen dat het bestemmingsplan detailhandel toestaat voor jouw magazijn. Mogelijk heeft de bouwmarkt een vergunning als uitzondering op het bestemmingsplan (art. 19 lid 3 WRO).

 

Als nu blijkt dat er nog vergunningen zijn waaraan we nog niet voldoen en ik meld het bij de Gemeente, zou weleens slapen honden wakker kunnen maken en met terugwerkende kracht alsnog problemen krijgen.

 

Dat zou dan misschien ook wel terecht zijn, toch? Maar leef niet in angst en neem onverwijld contact op met het ondernemersloket van de gemeente en laat je adviseren over de mogelijkheden en kansen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Goede dag,

 

Ik heb een vraag over verplichte vergunningen in de volgende situatie.

 

IAangezien er (vrijwel) geen kinderen jonger dan 12 jaar bij ons komen en nooit meer dan 50 personen tegelijk binnen zijn, denk ik dat ik geen Omgevingsvergunning hoef te hebben.

 

 

Neem geen risico's en vraag ook bij de brandweer of je aan de veiligheidseisen voldoet.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.