Jump to content
DailyMary
Verberg

Ondernemen op commissie basis

vraag

Hai all,

Ik ben hier nieuw en ook nieuw in het ondernemerschap. Sinds begin april ben ik begonnen als vertegenwoordiger voor een aantal merken op freelance basis. Ik ben voor iedere opdracht wat ik binnen krijg een apart voorstel aan het maken en merk dat dit best wel veel tijd kost en maatwerk wordt. Ik werk op commissie basis en vroeg mij of het niet handig is om 1 tarief/percentage aan te houden? En wat is dan een goede percentage?

Nou zoals jullie merken ben ik echt een groentje :) Alle tips zijn welkom.

[verandering: titel]

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Ik werk op commissie basis en vroeg mij of het niet handig is om 1 tarief/percentage aan te houden? En wat is dan een goede percentage?

Jij werkt voor merkleveranciers maar je bent desondanks in staat zelf je commissie-percentage vast te stellen?

De opdrachten komen van klanten, neem ik aan. Niet van de leveranciers. Vergt niet elke klant een voorstel op maat? Dat werk moet je toch doen. Dat de ene leverancier 35% commissie geeft en de volgende 22% maakt voor dat werk niks uit.

Misschien snap ik het niet goed...

NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

• 0
  • Rate this answer

Beste DailyMary,

Welkom op Higherlevel.

Ik werk op commissie basis en vroeg mij of het niet handig is om 1 tarief/percentage aan te houden? En wat is dan een goede percentage?