• 0

Benaderen van verkopers

Beste leden van higherlevel,

 

Ik wilde graag een aantal verkopers in de FMCG branche benaderen, omdat ik graag produceten wil exporteren en verkopen in het buitenland. Nu vroeg ik mijzelf af hoe ik dit het beste kon doen. Ik heb al eerder producten succesvol ge-exporteerd en in het buitenland op de "markt gebracht", dus ik begrijp de verschillende complicaties die hierbij komen kijken. Alleen ging het in die gevallen om producten waarbij ik via-via in contact kwam met de verkopers. Daarom weet ik eigenlijk niet wat de meest gebruikelijke manier is van contact zoeken met een verkoper (LinkedIN, nummer op de website, e-mail?).

 

Het gaat om Nederlandse MKB bedrijven die hun producten ook ook in hun groothandels hebben liggen en misschien buiten mijn weten om al exclusieve verkopers hebben in de markten die ik op het oog heb (al is dat onwaarschijnlijk).

 

Enige tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Het gaat dus specifiek om het benaderen van de verkopers (eventuele andere complicaties zijn van latere zorg en heb ik ervaring mee).

 

Groeten,

 

Elmundo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Elmundo,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Bellen en informeren naar contactinformatie van een export manager lijkt me een logische keuze.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

pas op dat je niet doorslaat Ron, ik heb nog nooit van een ondernemer gehoord die liep te klagen dat potentiële klanten hem ongevraagd mailde om informatie over de aangeboden diensten

 

soms krijg ik bijna het gevoel dat e-mail het nieuwe roken wordt? dat lijkt me nu ook weer overdreven.

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om Nederlandse MKB bedrijven die hun producten ook in hun groothandels hebben liggen en misschien buiten mijn weten om al exclusieve verkopers hebben in de markten die ik op het oog heb (al is dat onwaarschijnlijk).

Dus je ziet Nederlandse MKB-bedrijven die waarschijnlijk al de weg hebben gevonden in een markt waarin jij ook actief wil zijn. Als die niet concurrerend zijn: bellen!!!!

 

Wat bedoel jij eigenlijk met verkopers: zijn dat mensen of bedrijven?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel natuurlijk ONGEVRAAGD benaderen. Als die verkopers op hun site of LinkedIn profiel hebben staan dat ze graag gemaild worden, dan is er geen vuiltje aan de lucht.

 

Misschien is het mijn irritatie, omdat ik steeds vaker door nieuwe Nederlandse bedrijfjes gemaild wordt over hun producten en diensten, met een toontje alsof het een geschenk is.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.