• 0

Brownies - Leuk concept

Beste Lezers,

 

We zijn op 22 januari 2016 live gegaan met ons concept, dat is het versturen van ambachtelijke brownies per post als cadeau of als traktatie. Deze producten worden zo goed ontvangen, qua smaak, dat we nu de horeca markt in willen gaan. We hebben onze eerste klant al binnen, dat is een ijssalon. Deze ijssalon is een aantal keren de beste ijssalon van Nederland geworden, dus dat is in mijn ogen een uitstekende referentie, klopt dat?

 

Naar aanleiding van deze klant willen we ons netwerk uit gaan breiden, maar daar heb ik een aantal vragen over.

 

- Hoe kan ik de producten het beste leveren? Denk aan verpakkingsmaterialen. De brownies kunnen bewaard worden in de vriezer.

- Hoe kan ik het beste de klanten benaderen, en wat voor soort klanten?

- Ik kan de klant ongeveer een marge geven van 60% - 80%, is dat voldoende?

- Is er in jullie ogen vraag naar een echte ambachtelijke brownie? We denken wel echt een USP te hebben.

 

Ik hoor graag jullie mening.

 

Alvast bedankt!

Origineel cadeau nodig?

www.brownieboodschap.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hou er in ieder geval rekening mee dat horeca dient te voldoen aan de hygiënecode en daardoor strikter zou moeten kijken naar de aanlevering van de producten (bereiding, allergenen, koeling, temperatuurborging hygiëne, etc.).

 

Succes met het (verder) uitwerken van je concept.

 

 

Heb je ergens een lijst waaraan het moet voldoen?

 

Hartstikke bedankt!

Origineel cadeau nodig?

www.brownieboodschap.nl

Link naar reactie
  • 0

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/eten-drinken-roken/dossier/haccp/hygienecodes-per-sector

 

Voor de nieuwe moet je betalen, maar de oudere zwerven gewoon rond op internet. De horeca moet zich hieraan houden, inclusief alle vereisten voor de inkoop / aanlevering van producten.

 

Bedankt, dan ga ik me hier eens goed in verdiepen de komende tijd.

Origineel cadeau nodig?

www.brownieboodschap.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Kijk eens bij premium koffie- en theeschenkers. ;)

 

Heb je hier ergens een lijst van of alvast wat tips? :)

 

 

Misschien kun je er een aantal uit de AD Koffietest halen?

 

 

Daar zal ik zeker even naar gaan kijken!

 

Is er ook iemand die antwoord heeft op alle vragen in de beginpost?

Alvast bedankt!

Origineel cadeau nodig?

www.brownieboodschap.nl

Link naar reactie
  • 0

Euh, je bent zelf ook best selectief in beantwoording van vragen op dit forum...

 

...wat heb je zelf al onderzocht of geprobeerd? En waar loop je dan precies vast?

 

Een recente columnschrijver geeft aan dat het vooral proberen is. Zou dat voor jouw onderneming anders liggen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je hier vraagt hoe je aan adressen van koffie- en theeschenkers moet komen, ben ik geneigd om op de fiets te stappen om je even een schop onder de kont te komen geven. Aan de slag. Die keuken uit!

 

- Hoe kan ik de producten het beste leveren? Denk aan verpakkingsmaterialen. De brownies kunnen bewaard worden in de vriezer.

- Hoe kan ik het beste de klanten benaderen, en wat voor soort klanten?

- Ik kan de klant ongeveer een marge geven van 60% - 80%, is dat voldoende?

- Is er in jullie ogen vraag naar een echte ambachtelijke brownie? We denken wel echt een USP te hebben.

 

Is er vraag naar? Bak een plaat en ga op stap. Mik op resellers die enig volume af kunnen nemen. Denk bijvoorbeeld ook aan boekhandels met een leestafel waar koffie wordt geschonken, of museums met een resto. Dat kun je vooraf verkennen. Zoek een naburige stad op en ontdek de plekjes waar snoeperds komen.

 

Heb je getallen paraat. Een marge van 60% - 80% klinkt alsof het een schoolopdracht is. Jij bepaalt niet de verkoopprijs aan consument, dat doet de reseller. Je kan wel een voorbeeldsom geven. Bij een verkoopprijs van 2,50 en een inkoop van 1,00 is de brutomarge 60%. Maar die reseller wil ook weten wat de houdbaarheid is en hoe snel een schaal verkoopt. Doe ervaring op met je eerste klant.

 

Vriezen? Is koelen ook mogelijk?

 

Hé! Dat is een harstikke leuk product. Kun je ook een versie maken met muisjes? Te bestellen door iedereen die op zijn/haar werk de geboorte van een baby wil vieren. Of bruiloftsbrownies?

 

Veel succes. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

TwaBla, brutomarge voor een reseller in het rekenvoorbeeld zou ik willen betitelen als € 1,36.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

TwaBla, brutomarge voor een reseller in het rekenvoorbeeld zou ik willen betitelen als € 1,36.

De berekening is niet voor de boekhouding of belasting (dus slik die btw effe in), maar dient als rekenvoorbeeld om die boekhandelaar of koffietapper een schaal brownies te verkopen.

 

Snuggerd. :P

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.