• 0

Inschrijving kvk en in latere instantie als zzp met behoud van ww

Betste HL,

Ik heb een specifieke vraag waarvan ik het antwoord niet op internet kan vinden. Hopelijk kan 1 van jullie leden mij helpen.

Ik krijg op dit moment WW wegens ontslag uit loondienst. Daarnaast verdiende ik wat bij als freelancer zonder ingeschreven te staan bij kvk. Hierover betaal ik belasting. Voor deze werkzaamheden is het vanaf nu voordeliger om dit als kleine onderneming te factureren met bijbehorend kvkinschrijving.

Ik vraag mij echter af als ik me nu bij de kvk inschrijf voor deze bijverdiensten die ik reeds jaren heb, of deze inschrijving mij de mogelijkheid in de toekomst ontneemt om als zelfstandige met behoud van ww een andere onderneming als zzper(welke een vervanging moet worden van mijn eerdere inkomsten uit loondienst) te kunnen starten.

Ik ben benieuwd naar uw inzichten! Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Linnelinne,

 

Je geeft aan dat je je wil inschrijven bij de KvK voor de bijverdiensten die je al jaren hebt. Je wilt nu graag weten of het mogelijk is om in de toekomst met behoud van WW als zelfstandige te werken maar dan in een andere onderneming.

 

Binnen de WW wordt er voor de regeling zelfstandigen een onderscheid gemaakt in de startdatum WW voor en op/na 1-7-2015. Wanneer je aan de voorwaarden voldoet zou je ervoor kunnen kiezen om gebruik te maken van de startperiode zelfstandigen.

Dit lees je allemaal hier terug: http://bit.ly/1N62x7v

 

Veel succes gewenst!

 

Met vriendelijke groet,

Marleen

www.uwv.nl/webcare

 

https://www.uwv.nl/webcare

Link naar reactie
  • 0

Beste UWV,

Ik ben op de hoogte van de regeling startperiode zelfstandigen. Daar komt mijn initiële vraag ook uit voort. Uw reactie geeft geen antwoord op mijn vraag, noch wordt dit beantwoordt binnen de regeling startende zelfstandigen. Zou u mijn vraag specifieker kunnen beantwoorden?

Link naar reactie
  • 0

dat klopt, de vraag wordt totaal niet beantwoord.

 

Welke werkzaamheden je allemaal uitvoert binnen je eenmanszaak mag heel divers zijn.

Je inkomsten die je tot nu toe ls bijverdiensten had, en die welke je nu in loondienst deed mogen gewoon naast elkaar uitgeoefend worden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Linnelinne,

 

Ik ga voor je na of de inschrijving bij de KvK voor je huidige bedrijf, een obstakel vormt om straks voor een nieuw bedrijf in aanmerking te komen voor de startersregeling. Zodra ik daar antwoord op heb, laat ik het je weten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Petra

UWV Webcare Team

https://www.uwv.nl/webcare

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo eenvoudig dat je bij resultaat uit overige werkzaamheden geen ondernemer voor de inkomstenbelasting bent? Dat is voorlopig mijn conclusie als je mijn beide Belastingdienst-links en verdere doorverwijzingen doorneemt.

 

Mijn advies blijft boven alles informeren en vastleggen, precies zoals je nu doet.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Linnelinne,

 

We hebben zojuist antwoord ontvangen.

 

Het is mogelijk om in aanmerking te komen voor de startersregeling voor een nieuw bedrijf naast je huidige werkzaamheden als zelfstandige. Wel moet je voldoen aan de voorwaarden zoals het volgen van de online training 'Zelfstandig ondernemen met een WW-uitkering'.

 

Ik wens je succes.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mariël

UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

https://www.uwv.nl/webcare

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.