• 0

Jurist gezocht m.b.t. vergunningsplicht AFM

Beste,

 

Ik ben opzoek naar een advocaat die voor mij mijn juridische positie tegenover de vergunningsplicht van de AFM kan uitzoeken.

Het zit zo. Ik heb een financiële website die middels enkele indicatoren de bezoeker doorverwijst naar een affiliate. Er wordt hierin geen vergelijking voorgesteld aan de websitebezoeker en informatie wordt ook niet doorgespeeld aan de affiliate. Uiteraard wordt er wel een vergoeding ontvangen wanneer er een sale/lead wordt gegenereerd. Ik heb contact gezocht met de AFM en ze gevraagd of ik voor deze activiteiten een vergunning benodig. Ik heb contact gehad zowel via de e-mail, als via de telefoon, maar het enige wat ze me konden bieden waren zeer lange en onduidelijke antwoorden. Echt verder ben ik hier niet mee gekomen, totdat een medewerker van de AFM mij aanraadde om een jurist dit te laten uitzoeken en op basis van zijn/haar bevindingen een voorstel in te dienen bij de AFM.

 

Meer info kan ik geven via PM/e-mail.

Hartelijk dank.

Rob

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wanneer je als financiele website NAW-gegevens verkoopt aan een affiliate (met AFM-vergunning) dan heb je als financiele website zelf ook een AFM-vergunning nodig. Wanneer de AFM een controle uitvoert dan kun je een hoge boete verwachten. In het verleden had ik ook een financiele website, op het moment dat onze AFM-vergunning verliep zijn we ook gestopt met het verkopen van NAW-gegevens aan affiliates.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank.

Maar wat als je geen NAW gegevens vraagt of doorverkoopt, maar bijv het inkomen van iemand vraagt om zo te zien welke affiliate/kredietverstrekker het beste bij ze past en deze gegevens verder niet worden opgeslagen of verkocht?

 

Bedankt, Rob

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie.

Ik stuur de websitebezoeker, op basis van enkele gegevens, door naar een geschikte affiliate. De websitebezoeker sluit gewoon op hun website (de website van de affiliate/kredietverstrekker) een lening af. Daar heb ik verder niks mee van doen. Deze sale/lead wordt bijgehouden via een affiliatenetwerk als Daisycon.

 

Gr. Robbert

Link naar reactie
  • 0

Volgens Daisycon is het legaal om als partij zonder AFM-vergunning via hun netwerk financiele tools op jouw site te plaatsen omdat die activiteiten zijn ondergebracht bij een dochteronderneming van Daisycon met AFM-vergunning. AFM zou er volgens Daisycon ook akkoord mee zijn v.w.b. de vergelijking van zorgverzekeringen.

 

Je zal ook vast niet de enige zijn die de tools van Daisycon op jouw site heeft geplaatst dus het lijkt er op dat je geen risico loopt op een hoge AFM boete omdat je iets doet dat illegaal zou zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je feedback,

Kleine aanpassing. Ik gebruik niet de tools van daisycon, maar heb een eigen formulier ontwikkeld waarin gevraagd wordt naar gewenst leenbedrag, indicatie maandinkomen, dienstverband, woonachtig in en type lening (particulier, zakelijk). Op basis van deze info stuur ik iemand dan door naar een geschikte affiliatewebsite. Met deze gegevens gebeurt verder niets.

 

Gr. Robbert

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.