• 0

Eigen modemerk verkopen in middle east, africa en Asia?

Beste HL leden,

Ik ben druk bezig met het opzetten van mijn mode merk(zoals pro foto's maken, webshop bouwen e.d.). En ik heb goede tips gekregen van hl leden over het promoten van de eigen merk.

Maar mijn markt zal vooral interessant zijn voor het buitenland zijn(zoals midden-oosten, afrika en azie). Omdat de kledingstukken en accessoires die ik heb stukken interessanter zijn voor die markt.

 

Maar hoe kom ik in contact met winkeliers daar? Er werd mij geadviseerd om contact te leggen met kledingagentschappen maar ik ga geen massa productie verkopen of iets. Of moet ik een selectie maken van de winkeliers die ik wil benaderen? En dan een link van mijn webshop of iets? Maar hoe kom ik aan die winkeliers die willen waarschijnlijk geld om jouw product in hun shop te plaatsen of iets. En internationaal ondernemen is ook volgens mij iets complexer ook qua merkrechten e.d. Maar moet ik dat allemaal internationaal vastleggen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je nou al winkels in Nederland gevonden die je product inkopen? Heb je eigenlijk al een product?

 

Je opent nieuwe topics met steeds ingewikkelder varianten van de eigenlijke vraag, maar misschien moet je gewoon eerst eens op kleine schaal beginnen en dan gaandeweg te leren.

 

Als je vraag verwacht in het midden-oosten, afrika en azie (dat is verdomme nogal een afzetmarkt) dan moet je echt eens naar de genoemde plekken in Londen. Eerst om te snuffelen en daarna een zomer lang elk weekend op een standje verkopen. Daar wemelt het van de middenoosters, afrikanen en aziaten. Niet teveel plannen maken, gewoon doen!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat heb je afgelopen maand concreet gerealiseerd behalve een nul-omzet IB 2015 indienen?

 

Zie Bevolking van Nederland, schiet mij maar lek als deze 'poule' niet groot genoeg. En neem anders onze buurlanden eens onder de 'loupe'.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je nieuwe markten wil betreden adviseren wij altijd om marktonderzoek te doen. Misschien helpt het je om dit door studenten te laten doen, van een internationale opleiding? Kijk eens naar http://www.dehaagsehogeschool.nl/bachelorstudies/aanbodopleidingen/international-communication-management/even-voorstellen . Als je meer wilt weten over studenten inschakelen van deze hogeschool kun je contact opnemen met Caroline Draper, email: c.draper@hhs.nl .

 

Veel succes!

Elly van Wattingen

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 1

Om de hoek bij Old Spitalfields Market en de Truman Brewery is Petticoat Lane! Op elke plek is een drukke zondagmarkt waar het wemelt van de 1) lokale hippies, 2) dagjesmensen, 3) toeristen en 4) Londonse allochtonen (al heet dat daar niet zo) uit alle delen van de wereld. De ideale testmarkt (kraampje vanaf 10 pond per dag)! Zaterdagnacht heen met een volle bestelwagen, zondagavond leeg terug.

 

Zoek even door en je vindt veel verhalen van kledingontwerpers/makers die hun geluk op deze markten beproefd hebben. Er zijn in Nederland vergelijkbare initiatieven, maar dat is mondjesmaat. Omdat lokale overheden slapen. Camden Lock bestaat al sinds 1973 en geldt als voorbeeld van urban regeneration.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heb je nou al winkels in Nederland gevonden die je product inkopen? Heb je eigenlijk al een product?

 

Je opent nieuwe topics met steeds ingewikkelder varianten van de eigenlijke vraag, maar misschien moet je gewoon eerst eens op kleine schaal beginnen en dan gaandeweg te leren.

 

Als je vraag verwacht in het midden-oosten, afrika en azie (dat is verdomme nogal een afzetmarkt) dan moet je echt eens naar de genoemde plekken in Londen. Eerst om te snuffelen en daarna een zomer lang elk weekend op een standje verkopen. Daar wemelt het van de middenoosters, afrikanen en aziaten. Niet teveel plannen maken, gewoon doen!

 

 

Ja, die heb ik gevonden en heb daarom een oplage laten produceren en fotoshoot is geweest(dus heb ook pro foto's). Momenteel ben ik bezig met de maak van de webshop.

 

Ik wil namelijk aan de hand van de webshop, ook winkeliers in het buitenland benaderen. En winkeliers in benelux benaderen is 'makkelijker' (als je pro foto's hebt e.d.) dan buitenlandse websites/winkeliers.

Want ik heb ten eerste niet echt een idee welke buitenlandse winkeliers/sites (bijv. turkije,emiraten e.d.), mijn product zou kunnen inkopen. En aangezien ik nu niet heen en weer kan reizen(ivm kosten) moet ik ze denk ik de producten opsturen. Maar moet ik rechtstreeks versturen naar deze winkeliers/websites of gaat dat via een bemiddelaar?

 

Daarom stelde ik ook die vraag van wat is het beste om te doen hieromtrent. Bestaat er een website die hier info over kan verstrekken of iets, want ik lees wel mogelijkheden om zelf naar land van bestemming te reizen en met kledingagentschappen e.d. contact te leggen. Maar is dat de enige mogelijkheid om de product te verkopen?

Link naar reactie
  • 0

Wat heb je afgelopen maand concreet gerealiseerd behalve een nul-omzet IB 2015 indienen?

 

Zie Bevolking van Nederland, schiet mij maar lek als deze 'poule' niet groot genoeg. En neem anders onze buurlanden eens onder de 'loupe'.

 

Groet,

 

Highio

 

 

in 2015 was mijn bedrijf een maand ingeschreven en liep ik vertraging door een atelier die de producten niet op tijd afmaakte(waardoor ik fikse vertraging opliep, bijna ook een rechtszaak hierdoor begonnen) en moest daarom per direcht een andere atelier zoeken die dus alles weer op nieuw moest maken.

In deze afgelopen tijd heb ik daarom de samples af kunnen maken (wat veel tijd kost, ivm de stoffen die getest worden e.d. ), oplage laten maken, pro foto's gemaakt, en hierdoor heb ik winkeliers en websites gevonden die mijn producten willen kopen. En ben druk bezig met de maak van de webshop, en verwacht omzet te maken in juni.

 

Ja ik denk absoluut dat Benelux een interessant gebied is, maar de kledingstukken die ik verkoop zijn meer etnisch en er zijn ook etnische minderheden in benelux maar ofcourse minder dan bijv. turkije, emiraten, indonesie, zuid=afrika e.d.

 

Link naar reactie
  • 0

Om de hoek bij Old Spitalfields Market en de Truman Brewery is Petticoat Lane! Op elke plek is een drukke zondagmarkt waar het wemelt van de 1) lokale hippies, 2) dagjesmensen, 3) toeristen en 4) Londonse allochtonen (al heet dat daar niet zo) uit alle delen van de wereld. De ideale testmarkt (kraampje vanaf 10 pond per dag)! Zaterdagnacht heen met een volle bestelwagen, zondagavond leeg terug.

 

Zoek even door en je vindt veel verhalen van kledingontwerpers/makers die hun geluk op deze markten beproefd hebben. Er zijn in Nederland vergelijkbare initiatieven, maar dat is mondjesmaat. Omdat lokale overheden slapen. Camden Lock bestaat al sinds 1973 en geldt als voorbeeld van urban regeneration.

 

 

Ja die markten moet ik zeker een keer checken

Link naar reactie
  • 0

Als je nieuwe markten wil betreden adviseren wij altijd om marktonderzoek te doen. Misschien helpt het je om dit door studenten te laten doen, van een internationale opleiding? Kijk eens naar http://www.dehaagsehogeschool.nl/bachelorstudies/aanbodopleidingen/international-communication-management/even-voorstellen . Als je meer wilt weten over studenten inschakelen van deze hogeschool kun je contact opnemen met Caroline Draper, email: c.draper@hhs.nl .

 

Veel succes!

Elly van Wattingen

 

Dankje! Ik ga het even nader bekijken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.