• 0

SEO en linkbuilding: De investering waard?

Beste allen,

 

Sindskort is mijn website in de lucht gegaan, echter is deze totaal nog niet vindbaar op de zoekwoorden die mijn diensten representeren.

 

Nu heb ik een aantal offertes aangevraagd bij een aantal internetbureau's die doen aan Linkbuilding en SEO, kosten hiervan komen grofweg neer op 1500€ per jaar. Uiteraard zeggen deze bedrijven zelf dat het de investering meer dan waard is en dat klanten gegarandeerd zullen komen.

 

Mijn vraag aan jullie is dus of jullie hier ervaring mee hebben? Had het zin en merkte je daadwerkelijk verschil?

 

Alvast bedankt!

 

www.starshow.nl

Licht // Geluid // Drive- in shows

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het algemene antwoord is: Ja, als jouw website een deel van je business is en ook kan converteren. Dus iemand die zoekt op jouw product of dienst en kan dat afnemen. Als het alleen maar informatief is heeft het geen zin.

 

Let trouwens wel op met wie je in zee gaat. Er lopen er heel veel rond die zeggen het te kunnen.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

1500 euro per jaar is eigenlijk opvallend weinig, en dat is in dit geval niet positief ;) Maar om dat te kunnen beoordelen zou je een aantal referenties moeten opvragen, dan kun je namelijk controleren waar de links voor die websites vandaan komen en hoe goed zij scoren op zoektermen met flink wat concurrentie.

 

En op welke positie staan ze zelf op zoektermen als SEO, linkbuilding, zoekmachine optimalisatie, online marketing, internetmarketing enzovoorts?

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

99,9 % van de linkbuilders zijn gewoon echt heel slecht. Ik heb in de afgelopen 10 jaar met enorm veel partijen contact gehad voor mijn projecten en allemaal doen ze gewoon het zelfde en dat is heel snel heel veel slechte links plaatsen. En misschien dat ik wel 100 bedrijven heb gesproken die linkbuilding doen waarvan er bijna geen 1 meer bestaat omdat het snel geld verdienen is wat ze doen.

 

Daarnaast komen ze met een zoekwoorden onderzoek die je zelf ook binnen 10 minuten uit adwords kan halen. Ik kan zo nog wel uren door gaan maar als jij een mooi product hebt dan werkt maar 1 ding en dat is bij een gerelateerde website met veel bezoekers proberen een artikel te laten plaatsen met link naar je zelf.

 

 

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

99,9 % van de linkbuilders zijn gewoon echt heel slecht.

 

Dit is trouwens ook 100% waar. Mijn visie achter het hele lintbuilding is: Zolang je goede content hebt en goed in google vindbaar bent, dan komen de backlinks vanzelf. Een klein beetje kip/ei verhaal, omdat je goed vindbaar moet zijn om links te krijgen en links zorgen dat je goed vindbaar bent. Maar dat los je meestal op door niet gelijk via de grote zoektermen vindbaar te zijn, maar te starten met niche-termen. SEO is een lang traject, maar als je het goed toepast werkt het super goed.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Laat vragensteller zich hier eerst eens even zelf met min of meer definitieve uitwerking van content en on-site optimalisatie (zijn eigen teksten, structuur en techniek dus) bezighouden en stappen zetten. Zie site:[site].nl in Google voor de huidige vermeldingen (21 zoekresultaten, waaronder heel veel dead links) of open een 'Wat vinden jullie van mijn...'-topic alhier.

 

Er lijkt/schijnt ook nog een halve webshop aan dit domein te bengelen. Dit komt op mij allemaal niet erg doelgericht en productief over.

 

Mogelijk is het op termijn verstandig al dit werk uit te besteden, maar naar mijn mening is praten hierover nu veel te voorbarig. Verwerving van eigen kennis komt ook altijd later van pas. Daarom heb ik deze eerder vandaag geplaatst.

Schrijf als tip eens een toegepast marketingplan en werk een fatsoenlijke prijslijst of diverse standaardoffertes uit.

 

Om terug te grijpen op de topic titel: je kunt pas gaan bouwen en exploiteren als de basis er ligt.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf redelijk wat ervaring met linkbuilding en SEO en raad zeker niet aan dit te doen. Hoger komen in Google begint bij goede content en zoekmachine geoptimaliseerde teksten.

 

Daarna raad ik aan eerst Google Adwords te gebruiken, dan weet je gewoon waar je aan toe bent omdat je per klik betaalt en zo de bezoekersstroom een beetje kan sturen.

 

Doe je liever toch aan linkbuilding raad ik aan een blogartikel of 7/8 te kopen met jouw link erin. Zo kan je een beetje zien wat het effect is en heb je zelf in de hand wat er met je site gebeurd.

 

Edit: En nog even als antwoord p je vraag, of het zin heeft en rendabel is, dat ligt echt helemaal aan je product. Hoe vaak word er op dit product gezocht? Wat is de winstmarge op het product? Hoe sterk is de concurrentie in Google op dit product?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf redelijk wat ervaring met linkbuilding en SEO en raad zeker niet aan dit te doen. Hoger komen in Google begint bij goede content en zoekmachine geoptimaliseerde teksten.

 

Misschien bedoel je het anders dan het er nu staat (je raadt aan het niet te doen), maar goede content (lees: SEO-teksten) is juist een wezenlijk onderdeel van SEO en linkbuilding. ;)

 

Overigens ben ik het sowieso eens met de aanbeveling om Google AdWords in te zetten. Zo kun je zelf ervaren op welke termen mensen zoeken, hoeveel concurrentie er is en of je landingspagina's eigenlijk wel converteren nadat er geklikt is. Maar ook voor een beetje fatsoenlijke AdWords-campagne is 1500 euro per jaar niet echt veel geld.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Nu heb ik een aantal offertes aangevraagd bij een aantal internetbureau's die doen aan Linkbuilding en SEO, kosten hiervan komen grofweg neer op 1500€ per jaar.

Ik vraag me af waar dit bedrag vandaan komt. Dit lijkt uit de lucht gegrepen, wanneer er nog geen analyse heeft plaatsgevonden van ondermeer de zoekwoorden waarmee je wilt ranken, maar ook concurrentie, populariteit en de gedetailleerdheid/kwaliteit in linkbuilding rapportage. Ga je überhaupt maandelijks een (evaluatie) SEO rapportage van ze ontvangen waarbij tussentijdse resultaten in kaart worden gebracht? Ik denk dat het belangrijker is erachter te komen hoeveel SEO optimalisatie "uren" een dergelijk zoekmachine marketing / SEO bureau steekt in een bedrag van € 1500 per jaar. Of betreft dit louter linkbuilding? Denk dat je dan op jaarbasis op een (te) minimaal aantal uren uitkomt om eerlijk te zijn :)

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Excuus, ik dacht dat die alleen de linkbuilding wou uitbesteden maar zie nu dat het om alles gaat, vandaar `raad zeker niet aan dit te doen` waarin `dit` op linkbuilding slaat.

 

Ik denk trouwens dat je het schrijven van zoekmachine geoptimaliseerde content of het aanpassen van je huidige tekst ook echt niet hoeft uit te besteden aan de grote jongens. Er zijn genoeg kleine ondernemers/particulieren die voor 1 a 2 cent per woord schrijven, staat zelfs een hele dot op MP.

Op links moet je niet bezuinigen maar op tekst kan dit wel, de grote jongens besteden het schrijven van tekst zelf ook weer uit.

Link naar reactie
  • 0

99,9 % van de linkbuilders zijn gewoon echt heel slecht.

 

Dit is trouwens ook 100% waar. Mijn visie achter het hele lintbuilding is: Zolang je goede content hebt en goed in google vindbaar bent, dan komen de backlinks vanzelf. Een klein beetje kip/ei verhaal, omdat je goed vindbaar moet zijn om links te krijgen en links zorgen dat je goed vindbaar bent. Maar dat los je meestal op door niet gelijk via de grote zoektermen vindbaar te zijn, maar te starten met niche-termen. SEO is een lang traject, maar als je het goed toepast werkt het super goed.

 

Inderdaad.

 

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn dat bedrag per maand kwijt, dus dat valt op zich mee. Ik weet niet in wat voor business je zit, maar je moet anno 2016 ook vindbaar zijn. Goede kwalitatieve artikelen, blogs posts e.d. helpen je ranking binnen een zoekmachine. Maar ook advertenties via Adwords kunnen helpen. Koop anders een klein bedrag aan advertentieruimte via Adwords in en experimenteer met de zoektermen, je zult zien -mits je het goed inzet- dat er clicks komen. Of de clicks ook leiden tot aankopen is een ander verhaal. Volgens mij krijg je ook (was destijds wel zo) een bepaald bedrag cadeau van Google.

Smart Process Apps - Bedrijfsapps op maat.

www.brixxs.com

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn dat bedrag per maand kwijt, dus dat valt op zich mee. Ik weet niet in wat voor business je zit, maar je moet anno 2016 ook vindbaar zijn. Goede kwalitatieve artikelen, blogs posts e.d. helpen je ranking binnen een zoekmachine. Maar ook advertenties via Adwords kunnen helpen. Koop anders een klein bedrag aan advertentieruimte via Adwords in en experimenteer met de zoektermen, je zult zien -mits je het goed inzet- dat er clicks komen. Of de clicks ook leiden tot aankopen is een ander verhaal. Volgens mij krijg je ook (was destijds wel zo) een bepaald bedrag cadeau van Google.

 

 

Adwords is interessant maar ook wel lastig voor een hoop mensen.

Het is niet meer even 1,2,3, een campagne maken en dan afwachten.

Dit moet je dan wel echt goed bij houden anders kost het te veel.

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

Hou er ook rekening mee dat Google tegenwoordig de eerste 4 plaatsen in de serp beschikbaar stelt aan Adwords dus het aantal posities voor "organische" zoekresultaten neemt wel af. Verder lopen er op dit moment tests om Awords advertenties meer karakters mee te geven, dus dan worden die nog meer dominant ..........

Link naar reactie
  • 0

Gaat het om een bedrijf dat zijn business vooral van lokale klanten moet hebben? Naar mijn mening is local SEO dan zeer belangrijk omdat hier met een relatief klein budget nog wat te bereiken valt. Een jaar budget van 1500 euro is zeer beperkt en in een competitieve markt ga je hiermee geen potten breken.

 

Zorg er in ieder geval voor dat je betaalt voor daadwerkelijke diensten en dat je niet begint aan een onderhoudscontract. Dat is naar mijn mening niet interessant voor een start up.

Link naar reactie
  • 0

Gaat het om een bedrijf dat zijn business vooral van lokale klanten moet hebben? Naar mijn mening is local SEO dan zeer belangrijk omdat hier met een relatief klein budget nog wat te bereiken valt. Een jaar budget van 1500 euro is zeer beperkt en in een competitieve markt ga je hiermee geen potten breken.

 

Zorg er in ieder geval voor dat je betaalt voor daadwerkelijke diensten en dat je niet begint aan een onderhoudscontract. Dat is naar mijn mening niet interessant voor een start up.

 

Eens, hoor in de wandelgangen van grote internetbureau's dat SEO minder gewaardeerd wordt (en daarmee Google ook)...

Simplicate - offerte software, facturatie software en meer voor het MKB.

Link naar reactie
  • 0

Strikt genomen is SEO alleen Search Engine Optimisation, oftewel het optimalseren van je website voor zoekmachines. Zolang je alles technisch een beetje op orde hebt en goede content biedt ben je daar grotendeels klaar mee.

 

Adverteren met AdWords en dergelijke heeft hier eigenlijk bar weinig mee te maken, want dat is geen optimalisatie van je site voor zoekmachines, maar online marketing.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ik kan nog geen antwoord geven, want het hangt af van je waarde propositie en doelgroep hoe je een website in zet en of de investeringen van €1500 per jaar wel waard zijn ten opzichte van bovengenoemde elementen.

 

Kun je wat meer vertellen over je bedrijf?

Heeft u behoefte aan een onafhankelijke second opinion of klankbord om er zeker van te zijn dat uw (online) marketing investeringen van de hoogste kwaliteit zijn?

http://mauxilium.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.