• 0

Duits filiaal openen en belastingen

Hallo,

 

Al een tijdje gebruik ik dit forum om antwoorden op mijn vragen te vinden of om gewoon ervaringen van ondernemers te lezen, echter lukte het me dit keer niet om een antwoord te vinden op mijn vraag.

 

Ik probeer te bepalen wat de beste manier is om aan particulieren te verkopen in Duitsland. Gezien het bedrijf dicht bij de grens gevestigd is denken we erover na om in duitsland een magazijn te huren. Echter als we vanuit Duitsland producten gaan versturen naar Duitse klanten vraag ik mij af om het voldoende is om als Nederlandse BV een Duits btw nummer aan te vragen?

 

Mocht dat mogelijk zijn om het wel op die manier te doen (Nederlandse BV met pand in Duitsland) ontstaan er denk ik een probleem als een zakelijke klant wil kopen. Ik kan moeilijk 0% BTW leveren als iets van een magazijn in Duitsland naar een klant in Duitsland gaat.

 

Wellicht is het dan verstandiger om een GbmH op te richten, maar omdat we net beginnen in Duitsland loont het de rompslomp ook niet bepaald (systemen moeten met elkaar kunnen communiceren, transferprijzen en de oprichting zelf vergt flink wat meer moeite dan een btw nummer aanvragen).

 

Tips en ervaringen zouden welkom zijn :)

 

Groetjes!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Retired Mod     7,5k 30 1439

waarom is het een probleem om gewoon met Duitse btw te leveren aan je zakelijke klanten? zij vragen immers die btw gewoon terug.

 

0% of verlegging is voor die situatie waarbij er daadwerkelijk iets geëxporteerd of geïmporteerd wordt als dat niet zo is pas je de normale regels toe.. (in dit geval van Duitsland)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Roel,

 

Hier heb ik niet aan gedacht moet ik zeggen. Ik dacht omdat we een Nederlandse BV zijn leveringen aan Duitse bedrijven 0% moest zijn, maar het klinkt best logisch dat ik hier gewoon het Duitse BTW nummer voor kan gebruiken. Ik ben dan trouwens wel diegene die zelf de goederen naar Duitsland exporteert, hoe handel je dat fiscaal correct af dan?

 

Is het trouwens een probleem als ik goederen in Duitsland heb liggen en verkoop aan Duitsers (en als het goed is winst maak in Duitsland) en toch netjes vpb betaal in Nederland?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.