Hoe kom je met je onderneming in de media?

Aanbevolen berichten

Voor mijn project knip probeer ik dit ook maar het lukt me maar niet.

 

Wat heb je tot nu toe geprobeerd dan? Een uitgebreide site is niet echt mediawaardig, een festival organiseren - bijvoorbeeld - wel.

 

Los daarvan: wat is je doel met media-aandacht? Ik neem aan dat je onder de aandacht wilt komen van je doelgroep? Wie is je doelgroep en waar zit die? Als je bijvoorbeeld afhankelijk bent van klanten uit het hele land, dan helpt een artikeltje op pagina 16 van de Koerier Beuningen niet echt.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Media attentie kun je vaak ook krijgen door mee te werken aan lokale activiteiten, het doen van werk voor lokale sportverenigingen en goede doelen. Jij stuurt geen nota als de belanghebbende regelt dat jullie samen in de (lokale) media komen. De lokale kranten werken hier - in mijn ervaring - graag aan mee.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie

Maar wat is het rendement van het bereiken van lokale media door mee te werken aan lokale activiteiten als je landelijk werkt?

Waarschijnlijk net zo groot als iemand die alleen lokaal werkt? Iedereen klant/opdrachtgever is er weer een. Think global, act local! ;)

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie

Waarschijnlijk net zo groot als iemand die alleen lokaal werkt?

Wellicht, maar mijn vraag is meer of je die tijd en energie dan niet beter kunt steken in een project met regionale of landelijke aandacht, omdat dat voor een regionaal of landelijk werkende organisatie veel effectiever is dan voor de lokale winkelier

 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Maar wat is het rendement van het bereiken van lokale media door mee te werken aan lokale activiteiten als je landelijk werkt?

 

 

Enigszins Beperkt natuurlijk. Maar vergis je niet in de kracht van de social media. De media van lokale kranten wordt vaak weer herhaald via linkedin, twitter etc.

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie

Voor mijn project knip probeer ik dit ook maar het lukt me maar niet.

Nieuws is concreet en specifiek. Daarvoor zou die knip bekend moeten zijn. Misschien mag je wel een link plaatsen zonder de naam te noemen. Anders wordt het lastig om met suggesties te komen.

 

Het hoeft trouwens geen hard nieuws te zijn. Kan ook vermaak zijn, een prijsvraag of iets anders dat deelbaar is. Als het zich maar rumsprecht bij de doelgroep.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Dan ga je als webpromotor(s) of webmarketeer(s) een keer een workshop free publicity doen...

 

Duidelijk en wat ik zoek is natuurlijk wat bereik en naamsbekendheid.

 

Het blijft mij onduidelijk of je aan de verkoop- of inkoopkant zit? Of beide, maar dat is m.i. dan geen duidelijke keuze.

 

...wat is de gemiddelde besteding tijdens een vrijgezellenfeest? Of bedrijfsuitje? Wat is de gemiddelde groepsgrootte? Of wat doe je met een kleine en wat met een grote groep? Met een gemengd gezelschap?

 

Wat is de top tien favoriete vrijgezellen- of bedrijfsuitjes? Wat is iedere maand actueel of populair? Is er (landelijk en regionaal) nieuws over uitjes wat andere media haalt?

 

Ik vind het een fanatasieloze onderneming zoals het er nu aan de buitenkant uit blijft zien. Een weekendje weg of kadobon wordt veel leuker verkocht in de markt. Iets is niet en offerte is zwakker dan korting en zit niet op beleving maar op kosten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Je hebt op een van je Facebookpagina's 2.139 volgers. Zitten journalisten tussen? Zo ja, waarom doen die dan niets met je? Dat zou je je af kunnen vragen.

 

Het enige wat ik in de eerste tien posts zie, is het saai plaatsen van doorklik links. Niet echt spannend voor een medium om daar wat mee te doen. Probeer social media te gebruiken waarvoor het bedoeld is: praat met je volgers, vertel verhalen over je bedrijf of wat je aanbiedt. Betrek mensen bij je verhaal en gebruik je website voor de conversie.

 

Link naar reactie

Bij redacties gaat het voor mijn gevoel ongeveer op deze manier:

- past het onderwerp bij onze doelgroep?

- is het nieuws (of gewoon reclamegereutel waar niet voor betaald is)?

- is het interessant voor de lezer/kijker?

en bij lokale kranten: - kunnen we hier als stad/dorp trots op zijn?

 

Ben je bijvoorbeeld een uitvinder uit Rotterdam die een prijs heeft gewonnen voor een machine die witbrood van koeienpoep kan maken, dan pas je de insteek aan aan het medium:

 

Voor de lokale krant: "Rotterdamse uitvinder wint prijs met poepbroodmachine"

Vakblad voor agrariërs: "Mestoverschot als zoete broodjes verkopen dankzij uitvinding."

Technisch blad: "Machine die mest omvormt tot brood winnaar uitvinderswedstrijd."

Lubach op Zondag: "Ome Willem kan definitief met pensioen: Rotterdamse schijtmachine maakt broodje poep overbodig."

NOS journaal: "Nederlandse uitvinding bekroond op internationaal congress."

Vakblad voor bakkers: "Brood maken van koeienmest (maar hoe smaakt het?)"

 

Maw. al in de kop benadruk je dat het relevant is voor de doelgroep.

Daarnaast is het zaak om er niet een al te opzichtig promopraatje van te maken. Blijf dicht bij de nieuwsfeiten, terwijl je met de achtergrond info meer kunt vertellen.

Zo heb ik met verschillende filmprojecten de lokale krant gehaald door 'het lokale' meer te benadrukken, terwijl voor een magazine over fotografie- en filmtechniek de nadruk meer lag op het gebruik van de nieuwste camera en uitleg over de gebruikte lenzen.

 

Onderzoekjes willen nog wel eens goed scoren, als de kop maar aandacht trekt.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie

Over onderzoeken in de media besproken krijgen gesproken:

 

 

Dit is grappig en treurig tegelijk, maar het geeft wel aan dat het niet moeilijk hoeft te zijn om met een onderzoek nieuwswaarde te creëren. Ik wil wel pleiten voor een beetje fatsoenlijk onderzoek: geen Stapel-onderzoekjes of grootse conclusies op basis van N=3 :P

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie

Hi,

 

Als je meer met video marketing wilt doen, verdiep je eens in vloggen, of zakelijk vloggen, zoals dat tegenwoordig heet. Een oud-collega ... mod edit

 

De connectie tussen jullie bedrijven gaat volgens google resultaten wel een stuk verder. Vandaar dat dit bericht met de url is aangepast wegens ongewenste promotie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 302 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.