• 0

belangenbehartiging buitenland

Hallo iedereen,

 

Voor een klant in Engeland heb ik een website gebouwd. Na gevraagd te hebben om een BTW-nummer, kreeg ik te horen dat de klant deze niet heeft. Wat ik dan lees op deze pagina, is dat ik zeer waarschijnlijk 'gewoon' BTW op mijn factuur moet schrijven.

 

Maar de klant heeft vervolgens aangegeven een zogenaamde 'charitable Foundation LTd' te zijn in Engeland. Om die reden gaan zij er vanuit dat er geen BTW in rekening wordt gebracht. Op deze pagina zie ik dat dit zeer waarschijnlijk wel zo is. Maar ik kan nergens informatie vinden over belangenbehartiging in het buitenland.

 

Iemand hier toevallig meer ervaring mee?

 

Vriendelijke groet,

 

Casper Jonker

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet (inderdaad) gewoon Nederlandse BTW berekenen.

 

Dat de klant weinig van belastingwetgeving af weet, dat verandert daar niets aan. Je zou kunnen uitleggen aan de klant dat wanneer hij in de UK de site had laten bouwen, dat hij dan óók BTW (VAT) had moeten betalen. Dan begrijpt hij het misschien wel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Engeland kent wat andere regels dan Nederland. Uitleggen dat de klant in Engeland ook btw zou hebben moeten betalen, is daarom wellicht niet handig, omdat dat niet juist is. Sterker nog, vanuit Engels perspectief kan het wel eens zo zijn dat je klant gelijk heeft, omdat ook inkopen in andere EU-landen onder de VAT-relief kunnen vallen. Belangrijk is dan om na te gaan hoe Nederland daarmee omgaat.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.