• 0

Boekhouder ?? zelf doen of toch maar niet

Wij hebben alweer een tijdje een goedlopende onderneming in grootkeuken & horceca apparatuur.

We dachten in het begin.. We gaan zelf de administratie wel even doen.

Erg veel werk en dat na een drukke dag.

Nu laten we het doen door een boekhouder.

Onze ervaring is dat een boekhouder zich zelf weer terug verdient.

;) Ieder zijn vak

 

Wie doet het zelf en wat is je ervaring hiet mee.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk er hetzelfde over. Dek je zwakke punten af door ze uit te besteden aan specialisten. Ik werk met een online accountview pakket waar ik zelf via internet m'n boekingen in invoer. M'n accountant/boekhouder controleert de boekingen iedere maand en voert evt. correcties uit. Tevens doet hij alles aangiftes. Geen onverwachte kosten, want hij rekent een vast bedrag per maand.

cheers

tim

(ik ben zeer te spreken over deze samenwerking, als iemand interesse heeft verwijs ik je graag door)

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

Forumleden,

 

Samen met mijn zakenpartner ook op het punt gekomen om een onderneming op te bouwen. Ook onze boekhoudkundige kennis is nihil. daarom zijn we ook op zoek naar een boekhouder/accountant. We vinden het alleen belangrijk dat deze persoon ook meedenkt met de onderneming. Een soort van actief klankbord. Het verhaal wat Tpaymans schrijft spreekt me aan. Eigenlijk willen we voordat we van start gaan al ons binden aan een financiele partner.

 

@ Tpaymans: kan je de naam van deze boekhouder kenbaar maken?

 

Alvast bedankt,

MVG JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben zelf een administratiekantoor maar we raden onze klanten altijd aan om zoveel mogelijk zelf te doen. Voor starters scheelt dat enorm veel kosten en ze leren ook inzicht krijgen over hun eigen bedrijf. In het begin helpen we ze waar nodig. Ze worden er dan vanzelf beter in dus het aantal vragen wordt ook minder. Als ze later alsnog een administratiekantoor in de arm willen nemen hebben ze in ieder geval veel geleerd en dan weten ze uit ervaring hoe lang je met een boekhouding bezig bent (veel minder als de meesten denken) en hoeveel het kost als je het uitbesteedt.

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf twijfel ik er ook over of ik wel of niet een boekhouder ga nemen voor de administratie van mijn (nog te starten) bedrijf. Nu hoor ik van de meeste mensen dat het wel aan te raden is, maar van josinakrol snap ik dus eigenlijk van niet?

Kan iemand ook een schattig geven hoe duur zoiets ongeveer is?

Link naar reactie
  • 0

Zelf twijfel ik er ook over of ik wel of niet een boekhouder ga nemen voor de administratie van mijn (nog te starten) bedrijf. Nu hoor ik van de meeste mensen dat het wel aan te raden is, maar van josinakrol snap ik dus eigenlijk van niet?

Kan iemand ook een schattig geven hoe duur zoiets ongeveer is?

Beste Blizt,

Ik kan niet oordelen over ieders situatie. Als je er een klein beetje feeling voor hebt, of geduld, kom je een heel eind om het zelf te doen. Zeker als je begint, scheelt dat weer heel wat kosten. Er zijn ook mensen die het écht niet willen of kunnen.

Ik heb ook klanten die nog wat onzeker zijn. Die doen het voornamelijk zelf maar laten het wat vaker nakijken.

Op onze site zie je voorbeelden met prijzen en er zijn er genoeg andere administratiekantoren die dat ook hebben. Dan kun je wat vergelijken.

Groet

Josina

Link naar reactie
  • 0

Mijn vrouw heeft een administratiekantoor en is er erg voor dat starters eerst zelf proberen om hun boekhouding te doen. Tuurlijk kan je, zeker in het begin, een boekhouder/administrateur gebruiken om je boekhouding "in te richten" (=structuur aan te geven). Maar daarna zelf doen.

 

Waarom ? Je begrijpt veel meer van je bedrijf als je dit ook van de kant van de administratie kan begrijpen. Stromen van geld, klanten, voorraden en dergelijke : ze zijn dan geen abstracte begrippen meer, je begint het te voelen als de slagaders van je bedrijf. En mocht er iets raars gebeuren, dan zie je dat sneller en kan je sneller ingrijpen dan zonder dit inzicht.

Link naar reactie
  • 0

Leren boekhouden is hetzelfde als leren autorijden...

Je moet zelf achter het stuur zitten, maar zorg dat er een rij-instructeur naast zit die eventueel kan ingrijpen......

 

Zorg dus dat je je goed laat informeren over hoe de boel op te zetten, begin dan zelf, maar zorg dat je periodiek de boel nog laat checken of je nog op de goede weg bent....

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Wij adviseren startende ondernemers ook om de administratie zelf te doen, waarbij wij bij de BTW-aangifte een korte controle doen op de administratie.

 

Het geeft startende ondernemers zelf een goed inzicht in de geldstromen die door het bedrijf lopen en ze kunnen een goede inschatting maken van de hoeveelheid werk dat het is. Zo komen ze vanzelf tot de afweging of het (gedeeltelijk) uitbesteden een goede zaak is of dat ze voorlopig zelf alles blijven doen.

 

 

AX Web Services - Webdesign, Internet Database Applicaties

AX Financial Services - Administratie- en financieel advieskantoor

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk ben je op zoek naar een administratiekantoor als je vraag lees. Ik zou een aantal administratiekantoren in je eigen regio selecteren waar je goede verhalen over hebt gehoord en deze uitnodigen voor een gesprek. Op basis van de prijs, kwaliteit en de klik met de boekhouder zou ik vervolgens de keuze maken.

 

succes!!

AX Web Services - Webdesign, Internet Database Applicaties

AX Financial Services - Administratie- en financieel advieskantoor

Link naar reactie
  • 0

Hallo Roestvrij en anderen,

 

Een medewerker van de Belastingdienst heeft mij ooit verteld dat zij het liefst zien dat ondernemers hun boekhouding zelf doen, zeker de eerste vijf jaar. Zij hebben de indruk dat ondernemers daardoor beter inzicht hebben in de cijfers en als gevolg daarvan betere resultaten halen (en dus meer belasting betalen waar zij dan weer vrolijk van worden). Ook zijn die ondernemers voor hen betere gesprekspartners.

Daarin zijn zij het dus eens met enkele deskundigen op dit forum. ;)

 

Nu is dat natuurlijk geen reden om het zelf te gaan doen, want zo vaak spreek je onze vrienden van de Belastingdient niet. Het heeft mij destijds wel gesterkt in mijn beslissing om het zelf te blijven doen. Met uitzondering van de periode dat ik een BV met investeerders/aandeelhouders had, heb ik boekhouding en belastingaangiften altijd zelf gedaan (nu ruim 10 jaar). Tegenwoordig beslaat de jaarboekhouding van deze zakelijke dienstverlener niet meer dan 10-15 A4-tjes in een Open Office spreadsheet. Dat bevalt uitstekend en door de computer de juiste bedragen bij elkaar op te laten tellen, zijn ook de (digitale) btw aangiften peanuts.

 

Zelf doen of uitbesteden is wat mij betreft afhankelijk van het soort bedrijf dat je hebt. Voor een detaillist of webwinkelier met veel verschillende producten, voorraden en/of een combinatie van kas- en bankbetalingen, kan het zo complex zijn dat je de boekhouding beter vanaf de start kunt uitbesteden als je zelf geen cijferwonder bent. Ben je zakelijke dienstverlener die alleen maar facturen stuurt vanuit een eenmanszaak, dan is het zelden zo moeilijk dat je het niet zelf kunt doen.

 

Denk daarbij ook aan ondernemersles 1:

Het is makkelijker minder geld uit te geven dan meer geld te verdienen.

 

Succes ermee

 

Karen

 

 

 

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

het is een gecombineerd accountant/adminkantoor. ik heb voor hen gekozen vanwege overige prive beslommeringen die de boel wat complexer maken. de "pure" administratiekantoren hadden daar geen of onvoldoende ervaring mee. het pure admin-werk doe ik zelf dus dat zocht ik niet. kan ik later dus wel heel makkelijk naar ze doorschuiven. het tarief varieert per werkzaamheid.

Link naar reactie
  • 0

Als eenmanszaak doe ik mijn boekhouding voor 80 % zelf, hierbij maak ik gebruik van de kennis van een administratie kantoor die mij precies verteld hoe hij de cijfertjes wil hebben.

 

Hierdoor heb je zelf het gevoel van de geldstromen binnen de ondermening en de kosten voor een Boekhouder worden hierdoor sterk verminderd.

Tevens geeft het administratie kantoor adviezen voor de onderneming.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.